vytisknout velikost písma Nový Opel Insignia OPC dostane techniku z Fordu Focus RS

Aktívny zadný diferenciál s vektorovaním krútiaceho momentu je od spoločnosti GKN U Opelu ale "driftovacia režim" ako u Focusu RS nečakajte
Nový Opel Insignia OPC dostane techniku z Fordu Focus RS

Pripravovaný Opel Insignia OPC bude zdieľať časť hnacieho reťazca s novým Fordom Focus RS. Nie že by pod kapotou nového modelu Opel búšil Fordov štvorvalec 2,3 l EcoBoost, Insignia ale dostane systém pripojiteľného pohonu zadnej nápravy s vektorovaním krútiaceho momentu od spoločnosti GKN. Tá pracovala aj na systéme pohonu pre Focus RS. Na trhu ponúka svoje riešenie pod obchodným označením Twinster.

Hoci sa základná mechanika Fordu Focus RS a Opelu Insignia OPC samozrejme líši, obe autá budú mať takmer totožný systém pohonu zadnej nápravy, píše britský Autocar. Twinster spája zadný diferenciál s elektronicky riadenou uzávierkou a systémom vektorovanie krútiaceho momentu.

Opel nasadí tento systém do pripravovanej novej generácie Insignie, ktorá by sa mala predstaviť na začiatku roka 2017. Dostane ho vrcholná verzia OPC. Pohon všetkých kolies bude za príplatok k dispozícii aj k niektorým z bežných motorizácií, ale tam je prítomnosť aktívneho zadného diferenciálu otázkou.

Na rozdiel od ostrého Focusu RS sa rýchly Opel Insignia zrejme nedočká driftovacího režimu. Aktívny zadný diferenciál má slúžiť predovšetkým na potláčanie prirodzenej nedotáčavosti a zlepšenie agility. Očakáva sa ale možnosť voľby rôznych jazdných režimov. Nová Insignia má medzigeneračne schudnúť približne 200 kg, aj tak sa ale pomyselná ručička váhy zastaví niekde medzi 1500 a 1600 kg v závislosti od verzie a motorizácie. Minulá generácia Insignie OPC vážila 1825 kg.

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

27. 4. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY