vytisknout velikost písma Nový Opel Insignia OPC dostane techniku z Fordu Focus RS

Aktívny zadný diferenciál s vektorovaním krútiaceho momentu je od spoločnosti GKN U Opelu ale "driftovacia režim" ako u Focusu RS nečakajte
Nový Opel Insignia OPC dostane techniku z Fordu Focus RS

Pripravovaný Opel Insignia OPC bude zdieľať časť hnacieho reťazca s novým Fordom Focus RS. Nie že by pod kapotou nového modelu Opel búšil Fordov štvorvalec 2,3 l EcoBoost, Insignia ale dostane systém pripojiteľného pohonu zadnej nápravy s vektorovaním krútiaceho momentu od spoločnosti GKN. Tá pracovala aj na systéme pohonu pre Focus RS. Na trhu ponúka svoje riešenie pod obchodným označením Twinster.

Hoci sa základná mechanika Fordu Focus RS a Opelu Insignia OPC samozrejme líši, obe autá budú mať takmer totožný systém pohonu zadnej nápravy, píše britský Autocar. Twinster spája zadný diferenciál s elektronicky riadenou uzávierkou a systémom vektorovanie krútiaceho momentu.

Opel nasadí tento systém do pripravovanej novej generácie Insignie, ktorá by sa mala predstaviť na začiatku roka 2017. Dostane ho vrcholná verzia OPC. Pohon všetkých kolies bude za príplatok k dispozícii aj k niektorým z bežných motorizácií, ale tam je prítomnosť aktívneho zadného diferenciálu otázkou.

Na rozdiel od ostrého Focusu RS sa rýchly Opel Insignia zrejme nedočká driftovacího režimu. Aktívny zadný diferenciál má slúžiť predovšetkým na potláčanie prirodzenej nedotáčavosti a zlepšenie agility. Očakáva sa ale možnosť voľby rôznych jazdných režimov. Nová Insignia má medzigeneračne schudnúť približne 200 kg, aj tak sa ale pomyselná ručička váhy zastaví niekde medzi 1500 a 1600 kg v závislosti od verzie a motorizácie. Minulá generácia Insignie OPC vážila 1825 kg.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY