vytisknout velikost písma Nový Opel Insignia OPC dostane techniku z Fordu Focus RS

Aktívny zadný diferenciál s vektorovaním krútiaceho momentu je od spoločnosti GKN U Opelu ale "driftovacia režim" ako u Focusu RS nečakajte
Nový Opel Insignia OPC dostane techniku z Fordu Focus RS

Pripravovaný Opel Insignia OPC bude zdieľať časť hnacieho reťazca s novým Fordom Focus RS. Nie že by pod kapotou nového modelu Opel búšil Fordov štvorvalec 2,3 l EcoBoost, Insignia ale dostane systém pripojiteľného pohonu zadnej nápravy s vektorovaním krútiaceho momentu od spoločnosti GKN. Tá pracovala aj na systéme pohonu pre Focus RS. Na trhu ponúka svoje riešenie pod obchodným označením Twinster.

Hoci sa základná mechanika Fordu Focus RS a Opelu Insignia OPC samozrejme líši, obe autá budú mať takmer totožný systém pohonu zadnej nápravy, píše britský Autocar. Twinster spája zadný diferenciál s elektronicky riadenou uzávierkou a systémom vektorovanie krútiaceho momentu.

Opel nasadí tento systém do pripravovanej novej generácie Insignie, ktorá by sa mala predstaviť na začiatku roka 2017. Dostane ho vrcholná verzia OPC. Pohon všetkých kolies bude za príplatok k dispozícii aj k niektorým z bežných motorizácií, ale tam je prítomnosť aktívneho zadného diferenciálu otázkou.

Na rozdiel od ostrého Focusu RS sa rýchly Opel Insignia zrejme nedočká driftovacího režimu. Aktívny zadný diferenciál má slúžiť predovšetkým na potláčanie prirodzenej nedotáčavosti a zlepšenie agility. Očakáva sa ale možnosť voľby rôznych jazdných režimov. Nová Insignia má medzigeneračne schudnúť približne 200 kg, aj tak sa ale pomyselná ručička váhy zastaví niekde medzi 1500 a 1600 kg v závislosti od verzie a motorizácie. Minulá generácia Insignie OPC vážila 1825 kg.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY