vytisknout velikost písma Nový Opel Insignia OPC dostane techniku z Fordu Focus RS

Aktívny zadný diferenciál s vektorovaním krútiaceho momentu je od spoločnosti GKN U Opelu ale "driftovacia režim" ako u Focusu RS nečakajte
Nový Opel Insignia OPC dostane techniku z Fordu Focus RS

Pripravovaný Opel Insignia OPC bude zdieľať časť hnacieho reťazca s novým Fordom Focus RS. Nie že by pod kapotou nového modelu Opel búšil Fordov štvorvalec 2,3 l EcoBoost, Insignia ale dostane systém pripojiteľného pohonu zadnej nápravy s vektorovaním krútiaceho momentu od spoločnosti GKN. Tá pracovala aj na systéme pohonu pre Focus RS. Na trhu ponúka svoje riešenie pod obchodným označením Twinster.

Hoci sa základná mechanika Fordu Focus RS a Opelu Insignia OPC samozrejme líši, obe autá budú mať takmer totožný systém pohonu zadnej nápravy, píše britský Autocar. Twinster spája zadný diferenciál s elektronicky riadenou uzávierkou a systémom vektorovanie krútiaceho momentu.

Opel nasadí tento systém do pripravovanej novej generácie Insignie, ktorá by sa mala predstaviť na začiatku roka 2017. Dostane ho vrcholná verzia OPC. Pohon všetkých kolies bude za príplatok k dispozícii aj k niektorým z bežných motorizácií, ale tam je prítomnosť aktívneho zadného diferenciálu otázkou.

Na rozdiel od ostrého Focusu RS sa rýchly Opel Insignia zrejme nedočká driftovacího režimu. Aktívny zadný diferenciál má slúžiť predovšetkým na potláčanie prirodzenej nedotáčavosti a zlepšenie agility. Očakáva sa ale možnosť voľby rôznych jazdných režimov. Nová Insignia má medzigeneračne schudnúť približne 200 kg, aj tak sa ale pomyselná ručička váhy zastaví niekde medzi 1500 a 1600 kg v závislosti od verzie a motorizácie. Minulá generácia Insignie OPC vážila 1825 kg.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY