vytisknout velikost písma Nový Opel Insignia OPC dostane techniku z Fordu Focus RS

Aktívny zadný diferenciál s vektorovaním krútiaceho momentu je od spoločnosti GKN U Opelu ale "driftovacia režim" ako u Focusu RS nečakajte
Nový Opel Insignia OPC dostane techniku z Fordu Focus RS

Pripravovaný Opel Insignia OPC bude zdieľať časť hnacieho reťazca s novým Fordom Focus RS. Nie že by pod kapotou nového modelu Opel búšil Fordov štvorvalec 2,3 l EcoBoost, Insignia ale dostane systém pripojiteľného pohonu zadnej nápravy s vektorovaním krútiaceho momentu od spoločnosti GKN. Tá pracovala aj na systéme pohonu pre Focus RS. Na trhu ponúka svoje riešenie pod obchodným označením Twinster.

Hoci sa základná mechanika Fordu Focus RS a Opelu Insignia OPC samozrejme líši, obe autá budú mať takmer totožný systém pohonu zadnej nápravy, píše britský Autocar. Twinster spája zadný diferenciál s elektronicky riadenou uzávierkou a systémom vektorovanie krútiaceho momentu.

Opel nasadí tento systém do pripravovanej novej generácie Insignie, ktorá by sa mala predstaviť na začiatku roka 2017. Dostane ho vrcholná verzia OPC. Pohon všetkých kolies bude za príplatok k dispozícii aj k niektorým z bežných motorizácií, ale tam je prítomnosť aktívneho zadného diferenciálu otázkou.

Na rozdiel od ostrého Focusu RS sa rýchly Opel Insignia zrejme nedočká driftovacího režimu. Aktívny zadný diferenciál má slúžiť predovšetkým na potláčanie prirodzenej nedotáčavosti a zlepšenie agility. Očakáva sa ale možnosť voľby rôznych jazdných režimov. Nová Insignia má medzigeneračne schudnúť približne 200 kg, aj tak sa ale pomyselná ručička váhy zastaví niekde medzi 1500 a 1600 kg v závislosti od verzie a motorizácie. Minulá generácia Insignie OPC vážila 1825 kg.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

včera | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY