vytisknout velikost písma Nový Opel Insignia dorazí za rok. Bude priestrannejší než Škoda Superb

Opel vyvíja novú Insigniu na modernizovanej platforme. Zrejme sa schyľuje k boju o najpriestrannejšie auto v strednej triede.
Nový Opel Insignia dorazí za rok. Bude priestrannejší než Škoda Superb

Vo Frankfurte uvidíme novú generáciu Astry a tá začne ofenzívu zásadne modernizovaných modelov, ktoré majú predovšetkým výrazne znížiť emisie CO2. Ďalším takým bude aj Opel Insignia, ktorého produkčná verzia sa predstaví možno už o rok na autosalóne v Paríži.

Opel vyvíja novú Insigniu na modernizovanej platforme, ktorá nesie označenie E2XX. Vychádza zo súčasnej platformy Epsilon II, ale využíva nové materiály a je pevnejšia a ľahšia. Umožní tiež stavbu dlhšieho rázvoru a vozidlá na nej postavené ponúknu viac vnútorného priestoru.

To by malo byť hlavným atribútom novej Insignie a aj keď Opel ešte všetko tají, informácie naznačujú, že nemecká automobilka porovnáva prototypy novej Insignie priamo so Škodou Superb. Zrejme sa tu schyľuje k boju o najpriestrannejšie auto v triede. Insignia má drviť Superb aj veľkosťou kufra.

Zo špionážnych fotiek, ktoré zverejnil britský Autocar, je zrejmé, že zadná časť Insignie sa dočkala výrazných zmien pri ceste za väčším priestorom pre cestujúcich. Sedan asi už v ponuke nebude, očakáva sa len praktickejší liftback a kombi.

Pokiaľ ide o motory, revolúcia sa konať nebude. Opel nasadí podľa všetkého posilnené nové motory 1.6 CDTI vrátane verzie s dvojitým preplňovaním a aj downsizované benzínovej jednotky 1,4 a 1,6 l s preplňovaním. Chystá sa aj nový osemstupňový automat. Opel Insignia by mal medzigeneračne schudnúť o 100 až 150 kg.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY