vytisknout velikost písma Nový Opel Insignia dorazí za rok. Bude priestrannejší než Škoda Superb

Opel vyvíja novú Insigniu na modernizovanej platforme. Zrejme sa schyľuje k boju o najpriestrannejšie auto v strednej triede.
Nový Opel Insignia dorazí za rok. Bude priestrannejší než Škoda Superb

Vo Frankfurte uvidíme novú generáciu Astry a tá začne ofenzívu zásadne modernizovaných modelov, ktoré majú predovšetkým výrazne znížiť emisie CO2. Ďalším takým bude aj Opel Insignia, ktorého produkčná verzia sa predstaví možno už o rok na autosalóne v Paríži.

Opel vyvíja novú Insigniu na modernizovanej platforme, ktorá nesie označenie E2XX. Vychádza zo súčasnej platformy Epsilon II, ale využíva nové materiály a je pevnejšia a ľahšia. Umožní tiež stavbu dlhšieho rázvoru a vozidlá na nej postavené ponúknu viac vnútorného priestoru.

To by malo byť hlavným atribútom novej Insignie a aj keď Opel ešte všetko tají, informácie naznačujú, že nemecká automobilka porovnáva prototypy novej Insignie priamo so Škodou Superb. Zrejme sa tu schyľuje k boju o najpriestrannejšie auto v triede. Insignia má drviť Superb aj veľkosťou kufra.

Zo špionážnych fotiek, ktoré zverejnil britský Autocar, je zrejmé, že zadná časť Insignie sa dočkala výrazných zmien pri ceste za väčším priestorom pre cestujúcich. Sedan asi už v ponuke nebude, očakáva sa len praktickejší liftback a kombi.

Pokiaľ ide o motory, revolúcia sa konať nebude. Opel nasadí podľa všetkého posilnené nové motory 1.6 CDTI vrátane verzie s dvojitým preplňovaním a aj downsizované benzínovej jednotky 1,4 a 1,6 l s preplňovaním. Chystá sa aj nový osemstupňový automat. Opel Insignia by mal medzigeneračne schudnúť o 100 až 150 kg.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY