vytisknout velikost písma Nový Opel Insignia dorazí za rok. Bude priestrannejší než Škoda Superb

Opel vyvíja novú Insigniu na modernizovanej platforme. Zrejme sa schyľuje k boju o najpriestrannejšie auto v strednej triede.
Nový Opel Insignia dorazí za rok. Bude priestrannejší než Škoda Superb

Vo Frankfurte uvidíme novú generáciu Astry a tá začne ofenzívu zásadne modernizovaných modelov, ktoré majú predovšetkým výrazne znížiť emisie CO2. Ďalším takým bude aj Opel Insignia, ktorého produkčná verzia sa predstaví možno už o rok na autosalóne v Paríži.

Opel vyvíja novú Insigniu na modernizovanej platforme, ktorá nesie označenie E2XX. Vychádza zo súčasnej platformy Epsilon II, ale využíva nové materiály a je pevnejšia a ľahšia. Umožní tiež stavbu dlhšieho rázvoru a vozidlá na nej postavené ponúknu viac vnútorného priestoru.

To by malo byť hlavným atribútom novej Insignie a aj keď Opel ešte všetko tají, informácie naznačujú, že nemecká automobilka porovnáva prototypy novej Insignie priamo so Škodou Superb. Zrejme sa tu schyľuje k boju o najpriestrannejšie auto v triede. Insignia má drviť Superb aj veľkosťou kufra.

Zo špionážnych fotiek, ktoré zverejnil britský Autocar, je zrejmé, že zadná časť Insignie sa dočkala výrazných zmien pri ceste za väčším priestorom pre cestujúcich. Sedan asi už v ponuke nebude, očakáva sa len praktickejší liftback a kombi.

Pokiaľ ide o motory, revolúcia sa konať nebude. Opel nasadí podľa všetkého posilnené nové motory 1.6 CDTI vrátane verzie s dvojitým preplňovaním a aj downsizované benzínovej jednotky 1,4 a 1,6 l s preplňovaním. Chystá sa aj nový osemstupňový automat. Opel Insignia by mal medzigeneračne schudnúť o 100 až 150 kg.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY