vytisknout velikost písma Nový Opel Insignia dorazí za rok. Bude priestrannejší než Škoda Superb

Opel vyvíja novú Insigniu na modernizovanej platforme. Zrejme sa schyľuje k boju o najpriestrannejšie auto v strednej triede.
Nový Opel Insignia dorazí za rok. Bude priestrannejší než Škoda Superb

Vo Frankfurte uvidíme novú generáciu Astry a tá začne ofenzívu zásadne modernizovaných modelov, ktoré majú predovšetkým výrazne znížiť emisie CO2. Ďalším takým bude aj Opel Insignia, ktorého produkčná verzia sa predstaví možno už o rok na autosalóne v Paríži.

Opel vyvíja novú Insigniu na modernizovanej platforme, ktorá nesie označenie E2XX. Vychádza zo súčasnej platformy Epsilon II, ale využíva nové materiály a je pevnejšia a ľahšia. Umožní tiež stavbu dlhšieho rázvoru a vozidlá na nej postavené ponúknu viac vnútorného priestoru.

To by malo byť hlavným atribútom novej Insignie a aj keď Opel ešte všetko tají, informácie naznačujú, že nemecká automobilka porovnáva prototypy novej Insignie priamo so Škodou Superb. Zrejme sa tu schyľuje k boju o najpriestrannejšie auto v triede. Insignia má drviť Superb aj veľkosťou kufra.

Zo špionážnych fotiek, ktoré zverejnil britský Autocar, je zrejmé, že zadná časť Insignie sa dočkala výrazných zmien pri ceste za väčším priestorom pre cestujúcich. Sedan asi už v ponuke nebude, očakáva sa len praktickejší liftback a kombi.

Pokiaľ ide o motory, revolúcia sa konať nebude. Opel nasadí podľa všetkého posilnené nové motory 1.6 CDTI vrátane verzie s dvojitým preplňovaním a aj downsizované benzínovej jednotky 1,4 a 1,6 l s preplňovaním. Chystá sa aj nový osemstupňový automat. Opel Insignia by mal medzigeneračne schudnúť o 100 až 150 kg.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY