vytisknout velikost písma Nový Opel Insignia dorazí za rok. Bude priestrannejší než Škoda Superb

Opel vyvíja novú Insigniu na modernizovanej platforme. Zrejme sa schyľuje k boju o najpriestrannejšie auto v strednej triede.
Nový Opel Insignia dorazí za rok. Bude priestrannejší než Škoda Superb

Vo Frankfurte uvidíme novú generáciu Astry a tá začne ofenzívu zásadne modernizovaných modelov, ktoré majú predovšetkým výrazne znížiť emisie CO2. Ďalším takým bude aj Opel Insignia, ktorého produkčná verzia sa predstaví možno už o rok na autosalóne v Paríži.

Opel vyvíja novú Insigniu na modernizovanej platforme, ktorá nesie označenie E2XX. Vychádza zo súčasnej platformy Epsilon II, ale využíva nové materiály a je pevnejšia a ľahšia. Umožní tiež stavbu dlhšieho rázvoru a vozidlá na nej postavené ponúknu viac vnútorného priestoru.

To by malo byť hlavným atribútom novej Insignie a aj keď Opel ešte všetko tají, informácie naznačujú, že nemecká automobilka porovnáva prototypy novej Insignie priamo so Škodou Superb. Zrejme sa tu schyľuje k boju o najpriestrannejšie auto v triede. Insignia má drviť Superb aj veľkosťou kufra.

Zo špionážnych fotiek, ktoré zverejnil britský Autocar, je zrejmé, že zadná časť Insignie sa dočkala výrazných zmien pri ceste za väčším priestorom pre cestujúcich. Sedan asi už v ponuke nebude, očakáva sa len praktickejší liftback a kombi.

Pokiaľ ide o motory, revolúcia sa konať nebude. Opel nasadí podľa všetkého posilnené nové motory 1.6 CDTI vrátane verzie s dvojitým preplňovaním a aj downsizované benzínovej jednotky 1,4 a 1,6 l s preplňovaním. Chystá sa aj nový osemstupňový automat. Opel Insignia by mal medzigeneračne schudnúť o 100 až 150 kg.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY