vytisknout velikost písma Nový Opel Corsa už tento rok: Čo chystá proti Fabii?

Opel privezie na jesenný autosalón v Paríži novú Corsu, ktorá sa pri premiére stretne so Škodou Fabia o pozornosť médií. Automobilka vypustila prvé dôležité informácie.
Nový Opel Corsa už tento rok: Čo chystá proti Fabii?

Hoci u nás bude sledovaná predovšetkým nová generácia Škody Fabia, v Paríži sa má ukázať aj nová Corsa. V segmente B to teda bude na konci roka nabité a aj keď nepochybujeme o tom, ktoré auto si odvezie najviac zákazníkov, Corsa by tiež mohla osloviť celkom dosť ľudí.

Cieľom Opelu je vraj postaviť trošku väčšieho Adama, novinka má teda pútať hlavne dizajnom a možnosťou individualizácie, aj keď za všetky doplnky sa samozrejme bude patrične priplácať.

Opel sa rozhodol kvôli technickým problémom nevyvíjať Corsu na novej platforme. Koncernová platforma Gamma II postavená Kórejcami sa vraj pre auto nehodí, novinka preto vyjde na upravenom základe súčasnej Corsy. Nejedného asi napadne, že sa teda jedná len o ďalší, v poradí vlastne už tretí facelift...

Ale podľa Opelu, ktorý už nechal v prototypoch Corsy zviezť prvých odborníkov, bude ladenie podvozku a riadenie úplne iné, takže so starým autom bude mať nový model spoločné vlastne len proporcie karosérie a interiéru.

Nevýhodou existujúcej platformy zrejme bude vyššia hmotnosť proti najmodernejšie konkurencii, ale Opel to chce kompenzovať použitím vysokopevnostnej ocele a samozrejme tiež širokým využitím plastov.

Úplne nové bude riadenie, ktoré má poskytovať mechanickejšiu väzbu a bude strmšie, čo zaručí pocit agility a akéhosi športového dojmu z jazdy. S tým má korešpondovať aj nový podvozok, ktorý ale využije tradičné vzpery MacPherson vpredu a vzadu torznú priečku.

Pod kapotou nájdeme nové preplňované litrové trojvalce s výkonom 90 a 115 koní, ale spočiatku bude Opel Corsa k dispozícii aj s atmosférickými štvorvalcami 1,2 la 1,4 l. Tie budú vsádzať hlavne na nízku cenu. Neskoršie má doraziť aj ostrejší model, ktorý bude poháňať preplňovaná tisícšesťstovka SIDI s výkonom okolo 180 koní.

Kvôli európskemu trhu bude musieť Opel značne modernizovať paletu dieselových motorov. Zatiaľ mu normu Euro 6 spĺňa len jednotka 1.6 CDTI. Spotrebe a emisiám majú pomáhať aj sériovo dodávané šesťstupňové manuálne prevodovky, systém stop/štart a šikovný alternátor.

zdroj: Autoexpress.co.uk

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY