vytisknout velikost písma Nový Opel Corsa už tento rok: Čo chystá proti Fabii?

Opel privezie na jesenný autosalón v Paríži novú Corsu, ktorá sa pri premiére stretne so Škodou Fabia o pozornosť médií. Automobilka vypustila prvé dôležité informácie.
Nový Opel Corsa už tento rok: Čo chystá proti Fabii?

Hoci u nás bude sledovaná predovšetkým nová generácia Škody Fabia, v Paríži sa má ukázať aj nová Corsa. V segmente B to teda bude na konci roka nabité a aj keď nepochybujeme o tom, ktoré auto si odvezie najviac zákazníkov, Corsa by tiež mohla osloviť celkom dosť ľudí.

Cieľom Opelu je vraj postaviť trošku väčšieho Adama, novinka má teda pútať hlavne dizajnom a možnosťou individualizácie, aj keď za všetky doplnky sa samozrejme bude patrične priplácať.

Opel sa rozhodol kvôli technickým problémom nevyvíjať Corsu na novej platforme. Koncernová platforma Gamma II postavená Kórejcami sa vraj pre auto nehodí, novinka preto vyjde na upravenom základe súčasnej Corsy. Nejedného asi napadne, že sa teda jedná len o ďalší, v poradí vlastne už tretí facelift...

Ale podľa Opelu, ktorý už nechal v prototypoch Corsy zviezť prvých odborníkov, bude ladenie podvozku a riadenie úplne iné, takže so starým autom bude mať nový model spoločné vlastne len proporcie karosérie a interiéru.

Nevýhodou existujúcej platformy zrejme bude vyššia hmotnosť proti najmodernejšie konkurencii, ale Opel to chce kompenzovať použitím vysokopevnostnej ocele a samozrejme tiež širokým využitím plastov.

Úplne nové bude riadenie, ktoré má poskytovať mechanickejšiu väzbu a bude strmšie, čo zaručí pocit agility a akéhosi športového dojmu z jazdy. S tým má korešpondovať aj nový podvozok, ktorý ale využije tradičné vzpery MacPherson vpredu a vzadu torznú priečku.

Pod kapotou nájdeme nové preplňované litrové trojvalce s výkonom 90 a 115 koní, ale spočiatku bude Opel Corsa k dispozícii aj s atmosférickými štvorvalcami 1,2 la 1,4 l. Tie budú vsádzať hlavne na nízku cenu. Neskoršie má doraziť aj ostrejší model, ktorý bude poháňať preplňovaná tisícšesťstovka SIDI s výkonom okolo 180 koní.

Kvôli európskemu trhu bude musieť Opel značne modernizovať paletu dieselových motorov. Zatiaľ mu normu Euro 6 spĺňa len jednotka 1.6 CDTI. Spotrebe a emisiám majú pomáhať aj sériovo dodávané šesťstupňové manuálne prevodovky, systém stop/štart a šikovný alternátor.

zdroj: Autoexpress.co.uk

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY