vytisknout velikost písma Nový Opel Astra teraz už oficiálne: mínus 200 kg a výbava z luxusných áut

Opel Astra je o dvesto kíl ľahší a dorazil s novou generáciou motorov. Dostal tiež bohatú bezpečnostnú a funkčnú výbavu.
Nový Opel Astra teraz už oficiálne: mínus 200 kg a výbava z luxusných áut
Zoznam kapitol
  1. Opel Astra
  2. Fotogaléria: Opel Astra

Opel reaguje na dopoludňajší únik fotografií a vypúšťa kompletnú sadu fotiek a informácií k novej generácii modelu Opel Astra. Nový model je od základu úplne nový a s minulou generáciou nemá prakticky nič spoločného.

opel astra (13).jpgopel astra (17).jpgopel astra (5).jpgNová Astra je síce o trochu menšia, ale vo vnútri by malo byť viac miesta. Dôležité ale bude, ako sa prejaví výrazné zníženie hmotnosti. Dúfajme, že sa na ovládateľnosti podpíše pozitívne

Zásadný rozdiel je v použitej platforme. Opel Astra stojí na modulárnej platforme D2XX, ktorú používa koncern General Motors. Nielen vďaka tomu je nová Astra výrazne ľahšia. Opel uvádza, že minimálny medzigeneračný rozdiel hmotnosti je 120 kg. Celkom ale môže byť Astra ľahšia až o 200 kg v závislosti na motore a výbave.

Napríklad karoséria je ľahšia o 20% a namiesto pôvodných 357 kg váži len 280 kg. Na podvozku a šasi bolo ušetrených ďalších 50 kg, pritom Astra používa osvedčený systém so vzperami MacPherson vpredu a Wattovým priamovodom vzadu. Podľa Opelu spája tento typ náprav výhody kompaktnej stavby vlečené nápravy s funkciou nezávislého, ale priestorovo náročného zavesenia.

Nová Astra je dlhá 4,37 metra a je o 5 cm kratšia ako minulá generácia. Je aj o 2,6 cm nižšia, takže je vysoká 1,46 m. ​​Opel uvádza, že sa podarilo dosiahnuť súčiniteľa odporu vzduchu cd = 0,30, čo síce nie je zázračná hodnota, ale na hatchback to nie je zlé. Aj cez menšie vonkajšie rozmery má byť Astra väčší vnútri a napríklad na zadných sedadlách môže byť o 35 mm viac miesta v pozdĺžnom smere pre nohy. Interiér je širší aj v oblasti ramien.

opel astra (2).jpgopel astra (20).jpgopel astra (21).jpgOpel Astra dostane veľa bezpečnostných a asistenčných systémov (napríklad sám zaparkuje) a tiež po novom riešený interiér s centrálnym dotykovým displejom. Samozrejmosťou bude kompatibilita so smartfónmi

Nižšiu hmotnosť snáď bude cítiť na ovládateľnosti a spotrebe paliva. Tej majú pomôcť aj downsizované motory novej generácie. Benzínový základ tvorí preplňovaný trojvalec 1.0 SIDI s výkonom 77 kW (105 k), nad ním je úplne nový motor 1.4 Turbo. Je celohliníkový a len jeho blok je o 10 kg ľahší ako tomu bolo pri minulej generácii motora 1.4 Turbo. Novinka debutuje s výkonom 107 kW (145 k) a krútiacim momentom 250 Nm, ktorý je k dispozícii v rozsahu 1800 až 4000 ot./min.

Na vrchole je potom motor 1.6 SIDI s výkonom 147 kW (200 k) a samozrejme by to nešlo bez dieselov. Jednotka 1.6 CDTI bude dostupná v niekoľkých verziách s výkonmi od 70 kW (95 k). Presné špecifikácie motorov a ich spotreby paliva oznámi Opel neskôr pred autosalónom vo Frankfurte, kde sa novinka ukáže verejnosti.

Ako už ste si mohli všimnúť na prvých uniknutých fotkách, Opel prepracoval interiér s cieľom zjednodušiť ergonómiu a ovládanie. Uprostred palubnej dosky je teraz multifunčkný dotykový displej a celkovo je tu oveľa menej tlačidiel. Systém IntelliLink R 4.0 je kompatibilný so zariadeniami Apple a Android, Astra má aj asistenčný systém On Star.

Veľkou novinkou majú byť plne automatické inteligentné LED svetlá, ktoré upravujú lúč tak, aby nebol oslnený protiidúci vodič. Tie fungujú s kamerou Opel Eye a Astra môže mať aj rozpoznávanie dopravných značiek, systém pre udržanie v jazdnom pruhu, protikolízny systém, automatické parkovanie, cúvaciu kameru a veľa ďalšieho.

Z príplatkov potom menujme napríklad ortopedické sedadlá, ktoré dostali dokonca lekársky certifikát. Rovnaký vraj majú len príplatkové sedačky v Mercedese triedy S. Za príplatok môžu mať sedadlá vedľa vyhrievania aj aktívnu ventiláciu. Automobilka uvádza, že chce do segmentu C s novou Astrou priniesť výbavu, ktorá je obvyklá len u luxusných prémiových vozidiel. Bude sa za ňu ale priplácať.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY