vytisknout velikost písma Nový Opel Astra teraz už oficiálne: mínus 200 kg a výbava z luxusných áut

Opel Astra je o dvesto kíl ľahší a dorazil s novou generáciou motorov. Dostal tiež bohatú bezpečnostnú a funkčnú výbavu.
Nový Opel Astra teraz už oficiálne: mínus 200 kg a výbava z luxusných áut
Zoznam kapitol
  1. Opel Astra
  2. Fotogaléria: Opel Astra

Opel reaguje na dopoludňajší únik fotografií a vypúšťa kompletnú sadu fotiek a informácií k novej generácii modelu Opel Astra. Nový model je od základu úplne nový a s minulou generáciou nemá prakticky nič spoločného.

opel astra (13).jpgopel astra (17).jpgopel astra (5).jpgNová Astra je síce o trochu menšia, ale vo vnútri by malo byť viac miesta. Dôležité ale bude, ako sa prejaví výrazné zníženie hmotnosti. Dúfajme, že sa na ovládateľnosti podpíše pozitívne

Zásadný rozdiel je v použitej platforme. Opel Astra stojí na modulárnej platforme D2XX, ktorú používa koncern General Motors. Nielen vďaka tomu je nová Astra výrazne ľahšia. Opel uvádza, že minimálny medzigeneračný rozdiel hmotnosti je 120 kg. Celkom ale môže byť Astra ľahšia až o 200 kg v závislosti na motore a výbave.

Napríklad karoséria je ľahšia o 20% a namiesto pôvodných 357 kg váži len 280 kg. Na podvozku a šasi bolo ušetrených ďalších 50 kg, pritom Astra používa osvedčený systém so vzperami MacPherson vpredu a Wattovým priamovodom vzadu. Podľa Opelu spája tento typ náprav výhody kompaktnej stavby vlečené nápravy s funkciou nezávislého, ale priestorovo náročného zavesenia.

Nová Astra je dlhá 4,37 metra a je o 5 cm kratšia ako minulá generácia. Je aj o 2,6 cm nižšia, takže je vysoká 1,46 m. ​​Opel uvádza, že sa podarilo dosiahnuť súčiniteľa odporu vzduchu cd = 0,30, čo síce nie je zázračná hodnota, ale na hatchback to nie je zlé. Aj cez menšie vonkajšie rozmery má byť Astra väčší vnútri a napríklad na zadných sedadlách môže byť o 35 mm viac miesta v pozdĺžnom smere pre nohy. Interiér je širší aj v oblasti ramien.

opel astra (2).jpgopel astra (20).jpgopel astra (21).jpgOpel Astra dostane veľa bezpečnostných a asistenčných systémov (napríklad sám zaparkuje) a tiež po novom riešený interiér s centrálnym dotykovým displejom. Samozrejmosťou bude kompatibilita so smartfónmi

Nižšiu hmotnosť snáď bude cítiť na ovládateľnosti a spotrebe paliva. Tej majú pomôcť aj downsizované motory novej generácie. Benzínový základ tvorí preplňovaný trojvalec 1.0 SIDI s výkonom 77 kW (105 k), nad ním je úplne nový motor 1.4 Turbo. Je celohliníkový a len jeho blok je o 10 kg ľahší ako tomu bolo pri minulej generácii motora 1.4 Turbo. Novinka debutuje s výkonom 107 kW (145 k) a krútiacim momentom 250 Nm, ktorý je k dispozícii v rozsahu 1800 až 4000 ot./min.

Na vrchole je potom motor 1.6 SIDI s výkonom 147 kW (200 k) a samozrejme by to nešlo bez dieselov. Jednotka 1.6 CDTI bude dostupná v niekoľkých verziách s výkonmi od 70 kW (95 k). Presné špecifikácie motorov a ich spotreby paliva oznámi Opel neskôr pred autosalónom vo Frankfurte, kde sa novinka ukáže verejnosti.

Ako už ste si mohli všimnúť na prvých uniknutých fotkách, Opel prepracoval interiér s cieľom zjednodušiť ergonómiu a ovládanie. Uprostred palubnej dosky je teraz multifunčkný dotykový displej a celkovo je tu oveľa menej tlačidiel. Systém IntelliLink R 4.0 je kompatibilný so zariadeniami Apple a Android, Astra má aj asistenčný systém On Star.

Veľkou novinkou majú byť plne automatické inteligentné LED svetlá, ktoré upravujú lúč tak, aby nebol oslnený protiidúci vodič. Tie fungujú s kamerou Opel Eye a Astra môže mať aj rozpoznávanie dopravných značiek, systém pre udržanie v jazdnom pruhu, protikolízny systém, automatické parkovanie, cúvaciu kameru a veľa ďalšieho.

Z príplatkov potom menujme napríklad ortopedické sedadlá, ktoré dostali dokonca lekársky certifikát. Rovnaký vraj majú len príplatkové sedačky v Mercedese triedy S. Za príplatok môžu mať sedadlá vedľa vyhrievania aj aktívnu ventiláciu. Automobilka uvádza, že chce do segmentu C s novou Astrou priniesť výbavu, ktorá je obvyklá len u luxusných prémiových vozidiel. Bude sa za ňu ale priplácať.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY