vytisknout velikost písma Nový Opel Astra schudne až 200 kg. Príde už do Frankfurtu

Opel dokončuje vývoj novej generácie Astry. Má to byť vraj najlepšie a najhospodárnejšie auto vo svojej triede.
Nový Opel Astra schudne až 200 kg. Príde už do Frankfurtu

Do odhalenie novej generácie modelu Opel Astra (pôjde o model s označením K) zostáva už len niekoľko mesiacov. Novinka sa totiž predstaví v septembri na autosalóne vo Frankfurte a do predaja by mala doraziť na konci roka.

opel (1).jpgopel (2).jpgopel (3).jpg
Šéf Opelu Karl-Thomas Neumann novej Astre veľmi verí. Z fotiek môžeme zatiaľ vidieť len tieto, ale video ukazuje trochu viac detailov. Dizajnovú revolúciu nečakajte.

Nová Astra je akousi delostreleckou prípravou pred veľkou ofenzívou automobilky Opel. Technické detaily sú ešte tajné. Hoci šéf automobilky Opel Karl-Thomas Neumann na priloženom videu niektoré veci naznačuje, príliš konkrétny nebol.

Nová Astra K vyjde na modulárnej platforme D2XX koncernu General Motors. Tá poslúži ako základ väčšiny kompaktných modelov koncernu a vďaka nej bude nová Astra o trochu menšoa, ale priestrannejšia vnútri a hlavne až o 200 kg ľahšia.

Celkovo bude Opel Astra o 49 mm kratší, o 26 mm nižší, rázvor sa skráti o 23 mm, ale napriek tomu bude na nohy o 34 mm viac miesta. Aj napriek odhľahčenej konštrukcii má byť nové auto výrazne kultivovanejšie. Znížiť sa majú aj vibrácie od motorov.

Z bezpečnostných systémov dostane Opel Astra adaptívny tempomat schopný úplne zastaviť a znova auto rozbehnúť, systém automatického parkovania a ďalších pomocníkov. Všetko ale bude zrejme len za príplatok, okrem systému núdzového brzdenia, ak vodič nezareaguje na prekážku. Astra dostane aj asistenčný systém OnStar.

Na podvozku sa revolúcia neočakáva, nová generácia Astry bude mať stále vzpery MacPherson vpredu a zadnú nápravu s Wattovým priamovodom. Zvýši sa ale pevnosť vozidla a len na podvozku bolo údajne ušetrených 50 kg hmotnosti. Astra tak nedostane ani adaptívne tlmiče.

Pod kapotou sa očakáva nová generácia downsizovaných motorov. Fanúšikovia nafty zrejme dostanú na výber niekoľko variantov motora 1.6 CDTI s výkonom od 95 do 170 koní. Benzínové motory začnú na litrovom trojvalci s výkonom okolo stovky koní a skončia pri dvestokoňovej verzii motora 1.6 SIDI. Na Astru OPC si počkáme ešte dva alebo tri roky.

Popri klasickej šesťstupňovej manuálnej prevodovky dorazí aj nový osemstupňový automat s hydrodynamickým meničom. Dvojspojková prevodovka nebude, ani pohon všetkých kolies. Nechystá sa ani kupé GTC, len niekedy výhľadovo by mohlo prísť kombi.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY