vytisknout velikost písma Nový Opel Astra schudne až 200 kg. Príde už do Frankfurtu

Opel dokončuje vývoj novej generácie Astry. Má to byť vraj najlepšie a najhospodárnejšie auto vo svojej triede.
Nový Opel Astra schudne až 200 kg. Príde už do Frankfurtu

Do odhalenie novej generácie modelu Opel Astra (pôjde o model s označením K) zostáva už len niekoľko mesiacov. Novinka sa totiž predstaví v septembri na autosalóne vo Frankfurte a do predaja by mala doraziť na konci roka.

opel (1).jpgopel (2).jpgopel (3).jpg
Šéf Opelu Karl-Thomas Neumann novej Astre veľmi verí. Z fotiek môžeme zatiaľ vidieť len tieto, ale video ukazuje trochu viac detailov. Dizajnovú revolúciu nečakajte.

Nová Astra je akousi delostreleckou prípravou pred veľkou ofenzívou automobilky Opel. Technické detaily sú ešte tajné. Hoci šéf automobilky Opel Karl-Thomas Neumann na priloženom videu niektoré veci naznačuje, príliš konkrétny nebol.

Nová Astra K vyjde na modulárnej platforme D2XX koncernu General Motors. Tá poslúži ako základ väčšiny kompaktných modelov koncernu a vďaka nej bude nová Astra o trochu menšoa, ale priestrannejšia vnútri a hlavne až o 200 kg ľahšia.

Celkovo bude Opel Astra o 49 mm kratší, o 26 mm nižší, rázvor sa skráti o 23 mm, ale napriek tomu bude na nohy o 34 mm viac miesta. Aj napriek odhľahčenej konštrukcii má byť nové auto výrazne kultivovanejšie. Znížiť sa majú aj vibrácie od motorov.

Z bezpečnostných systémov dostane Opel Astra adaptívny tempomat schopný úplne zastaviť a znova auto rozbehnúť, systém automatického parkovania a ďalších pomocníkov. Všetko ale bude zrejme len za príplatok, okrem systému núdzového brzdenia, ak vodič nezareaguje na prekážku. Astra dostane aj asistenčný systém OnStar.

Na podvozku sa revolúcia neočakáva, nová generácia Astry bude mať stále vzpery MacPherson vpredu a zadnú nápravu s Wattovým priamovodom. Zvýši sa ale pevnosť vozidla a len na podvozku bolo údajne ušetrených 50 kg hmotnosti. Astra tak nedostane ani adaptívne tlmiče.

Pod kapotou sa očakáva nová generácia downsizovaných motorov. Fanúšikovia nafty zrejme dostanú na výber niekoľko variantov motora 1.6 CDTI s výkonom od 95 do 170 koní. Benzínové motory začnú na litrovom trojvalci s výkonom okolo stovky koní a skončia pri dvestokoňovej verzii motora 1.6 SIDI. Na Astru OPC si počkáme ešte dva alebo tri roky.

Popri klasickej šesťstupňovej manuálnej prevodovky dorazí aj nový osemstupňový automat s hydrodynamickým meničom. Dvojspojková prevodovka nebude, ani pohon všetkých kolies. Nechystá sa ani kupé GTC, len niekedy výhľadovo by mohlo prísť kombi.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY