vytisknout velikost písma Nový Opel Astra schudne až 200 kg. Príde už do Frankfurtu

Opel dokončuje vývoj novej generácie Astry. Má to byť vraj najlepšie a najhospodárnejšie auto vo svojej triede.
Nový Opel Astra schudne až 200 kg. Príde už do Frankfurtu

Do odhalenie novej generácie modelu Opel Astra (pôjde o model s označením K) zostáva už len niekoľko mesiacov. Novinka sa totiž predstaví v septembri na autosalóne vo Frankfurte a do predaja by mala doraziť na konci roka.

opel (1).jpgopel (2).jpgopel (3).jpg
Šéf Opelu Karl-Thomas Neumann novej Astre veľmi verí. Z fotiek môžeme zatiaľ vidieť len tieto, ale video ukazuje trochu viac detailov. Dizajnovú revolúciu nečakajte.

Nová Astra je akousi delostreleckou prípravou pred veľkou ofenzívou automobilky Opel. Technické detaily sú ešte tajné. Hoci šéf automobilky Opel Karl-Thomas Neumann na priloženom videu niektoré veci naznačuje, príliš konkrétny nebol.

Nová Astra K vyjde na modulárnej platforme D2XX koncernu General Motors. Tá poslúži ako základ väčšiny kompaktných modelov koncernu a vďaka nej bude nová Astra o trochu menšoa, ale priestrannejšia vnútri a hlavne až o 200 kg ľahšia.

Celkovo bude Opel Astra o 49 mm kratší, o 26 mm nižší, rázvor sa skráti o 23 mm, ale napriek tomu bude na nohy o 34 mm viac miesta. Aj napriek odhľahčenej konštrukcii má byť nové auto výrazne kultivovanejšie. Znížiť sa majú aj vibrácie od motorov.

Z bezpečnostných systémov dostane Opel Astra adaptívny tempomat schopný úplne zastaviť a znova auto rozbehnúť, systém automatického parkovania a ďalších pomocníkov. Všetko ale bude zrejme len za príplatok, okrem systému núdzového brzdenia, ak vodič nezareaguje na prekážku. Astra dostane aj asistenčný systém OnStar.

Na podvozku sa revolúcia neočakáva, nová generácia Astry bude mať stále vzpery MacPherson vpredu a zadnú nápravu s Wattovým priamovodom. Zvýši sa ale pevnosť vozidla a len na podvozku bolo údajne ušetrených 50 kg hmotnosti. Astra tak nedostane ani adaptívne tlmiče.

Pod kapotou sa očakáva nová generácia downsizovaných motorov. Fanúšikovia nafty zrejme dostanú na výber niekoľko variantov motora 1.6 CDTI s výkonom od 95 do 170 koní. Benzínové motory začnú na litrovom trojvalci s výkonom okolo stovky koní a skončia pri dvestokoňovej verzii motora 1.6 SIDI. Na Astru OPC si počkáme ešte dva alebo tri roky.

Popri klasickej šesťstupňovej manuálnej prevodovky dorazí aj nový osemstupňový automat s hydrodynamickým meničom. Dvojspojková prevodovka nebude, ani pohon všetkých kolies. Nechystá sa ani kupé GTC, len niekedy výhľadovo by mohlo prísť kombi.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY