vytisknout velikost písma Nový Opel Astra schudne až 200 kg. Príde už do Frankfurtu

Opel dokončuje vývoj novej generácie Astry. Má to byť vraj najlepšie a najhospodárnejšie auto vo svojej triede.
Nový Opel Astra schudne až 200 kg. Príde už do Frankfurtu

Do odhalenie novej generácie modelu Opel Astra (pôjde o model s označením K) zostáva už len niekoľko mesiacov. Novinka sa totiž predstaví v septembri na autosalóne vo Frankfurte a do predaja by mala doraziť na konci roka.

opel (1).jpgopel (2).jpgopel (3).jpg
Šéf Opelu Karl-Thomas Neumann novej Astre veľmi verí. Z fotiek môžeme zatiaľ vidieť len tieto, ale video ukazuje trochu viac detailov. Dizajnovú revolúciu nečakajte.

Nová Astra je akousi delostreleckou prípravou pred veľkou ofenzívou automobilky Opel. Technické detaily sú ešte tajné. Hoci šéf automobilky Opel Karl-Thomas Neumann na priloženom videu niektoré veci naznačuje, príliš konkrétny nebol.

Nová Astra K vyjde na modulárnej platforme D2XX koncernu General Motors. Tá poslúži ako základ väčšiny kompaktných modelov koncernu a vďaka nej bude nová Astra o trochu menšoa, ale priestrannejšia vnútri a hlavne až o 200 kg ľahšia.

Celkovo bude Opel Astra o 49 mm kratší, o 26 mm nižší, rázvor sa skráti o 23 mm, ale napriek tomu bude na nohy o 34 mm viac miesta. Aj napriek odhľahčenej konštrukcii má byť nové auto výrazne kultivovanejšie. Znížiť sa majú aj vibrácie od motorov.

Z bezpečnostných systémov dostane Opel Astra adaptívny tempomat schopný úplne zastaviť a znova auto rozbehnúť, systém automatického parkovania a ďalších pomocníkov. Všetko ale bude zrejme len za príplatok, okrem systému núdzového brzdenia, ak vodič nezareaguje na prekážku. Astra dostane aj asistenčný systém OnStar.

Na podvozku sa revolúcia neočakáva, nová generácia Astry bude mať stále vzpery MacPherson vpredu a zadnú nápravu s Wattovým priamovodom. Zvýši sa ale pevnosť vozidla a len na podvozku bolo údajne ušetrených 50 kg hmotnosti. Astra tak nedostane ani adaptívne tlmiče.

Pod kapotou sa očakáva nová generácia downsizovaných motorov. Fanúšikovia nafty zrejme dostanú na výber niekoľko variantov motora 1.6 CDTI s výkonom od 95 do 170 koní. Benzínové motory začnú na litrovom trojvalci s výkonom okolo stovky koní a skončia pri dvestokoňovej verzii motora 1.6 SIDI. Na Astru OPC si počkáme ešte dva alebo tri roky.

Popri klasickej šesťstupňovej manuálnej prevodovky dorazí aj nový osemstupňový automat s hydrodynamickým meničom. Dvojspojková prevodovka nebude, ani pohon všetkých kolies. Nechystá sa ani kupé GTC, len niekedy výhľadovo by mohlo prísť kombi.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY