vytisknout velikost písma Nový Opel Astra mieri na pretekárske okruhy. Predstaví sa v sérii TCR

Nový Opel Astra mieri na pretekárske okruhy. Predstaví sa v sérii TCR

Nový Opel Astra zamieri na pretekárske okruhy. Automobilka pripravuje pretekársku verziu, ktorá sa bude zúčastňovať seriálu TCR. Vozidlo je ešte zatiaľ vo vývoji a ak všetko dopadne tak, ako má, prvé testy odštartujú v októbri tohto roku.

Závodná Astra by mala (rovnako ako všetci ostatní účastníci seriálu TCR) používať dvojlitrový preplňovaný motor s výkonom 243 kW (330 k) a s vrcholom krútiaceho momentu 410 Nm. Nič presnejšieho ale Opel vo svojej krátkej tlačovej správe na tému zmien a technických detailov neuvádza. Iba nám hovorí, že sa všetko dozvieme neskôr.

Mimochodom, nie je to tak dávno, čo do rovnakého seriálu zamieril ajVolkswagen s upraveným Golfom R. Ten dostal dvojliter TSI, podvozok rozšírený o 40 cm a upravenú aerodynamiku. Na rozdiel od Opelu si už nemecký špeciál vyskúšal aj prvý ostré preteky.

Opel-Astra-TCR-296752.jpgOpel-Astra-TCR-296753.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY