vytisknout velikost písma Nový okruhový špeciál Lotus Exige Race 380 má 380 koní, neváži ani tonu

Lotus ďalej upravil svoj najrýchlejší sériový model Exige Sport 380. Výsledkom je Exige Race 380, s ktorým už ale do bežnej prevádzky ísť nemôžete. Rôzne opatrenia dostali hmotnosť auta pod hranicu jednej tony. Motor má výkon 380 koní a krútiaci moment 410 Nm. Akcelerácia z nuly na 100 km/h prebehne za 3,2 s. Cena začína sumou 115-tisíc eur.
Nový okruhový špeciál Lotus Exige Race 380 má 380 koní, neváži ani tonu

Nie je to tak dávno, čo Lotus predstavil Exige Sport 380. Nejde o nič menšie než o vôbec najrýchlejší model, aký kedy táto britská automobilka svojim zákazníkom ponúkla. Lenže tým vývoj neskončil. Inžinieri variantu Sport 380 ešte ďalej upravili. Vzniklo tak ostrejšie prevedenie Race 380.

Na rozdiel od Exige Sport 380 už ale s variantom Race do bežnej prevádzky ísť nemôžete. Jedná sa o špeciál určený výhradne pre okruhové preteky. Základné parametre benzínového šesťvalca sa nezmenili. Dostanete maximálne 280 kW (380 k) a 410 Nm. Vylepšený bol ale podvozok a hlavne došlo k ďalšiemu zníženiu hmotnosti.

Sport 380 síce váži 1,1 tony, takže to žiadna ťažká váha nie je, Race je ale ľahší. Po prvé sa z interiéru odsťahovalo všetko nepotrebné, po druhé Lotus nasadil rad karbónových dielov (napríklad veko motora alebo pretekárske sedadlá) a došlo aj na polykarbonátové okná. Celkovo klesla "suchá" hmotnosť na iba 998 kg. Ďalších 10 kg môže ubrať príplatkový titánový výfuk.

Bez pozornosti prirodzene nezostala ani aerodynamika. Všetky úpravy vo výsledku generujú pri rýchlosti 274 km/h prítlak 240 kg. Pre porovnanie, Sport 380 generuje pri rýchlosti 286 km/h o 100 kg menej. Prevodovka je šesťstupňová sekvenčná, vodič radí karbónovými páčkami pod volantom.

Zaujímavú výbavu nájdeme aj na podvozku. Zadná náprava je osadená samosvorným diferenciálom a nechýbajú ani nastaviteľné tlmiče Öhlins. Nastaviteľné sú aj oba stabilizátory. Vozidlo stojí na kolesách obutých do pneumatík Michelin Pilot Sport Cup 2 s rozmerom 215/45 ZR17 vpredu a 235/35 ZR18 vzadu. Samozrejmosťou je bezpečnostná výbava potrebná na splnenie homologačných predpisov, ako je napríklad ochranná klietka.

Prví záujemcovia sa dočkajú tohto špeciálu v máji tohto roku. Cena štartuje sumou 115-tisíc eur..

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY