vytisknout velikost písma Nový Nissan Navara odhalený. Zostáva poctivým pracantom

Nový Nissan Navara odhalený. Zostáva poctivým pracantom

Nissan oficiálne predstavil nové vydanie modelu Navara. Pretože sme odhalené auto videli už skôr, prekvapenie ohľadom dizajnu sa tak úplne nekoná. To ale nič nemení na tom, že novinka vyzerá na pomery kategórie terénnych pick-upov veľmi dobre. Dizajn nasleduje trendy automobilky Nissan zavedené v poslednej dobe. Nechýbajú diódy denného svietenia a vnútri všeobecne vyšší komfort.

Automobilka sľubuje lepšie materiály, kožené čalúnenie, na prístrojovom štíte TFT displej a na stredovom paneli multimediálny systém s dotykovou obrazovkou.

Cez všetok dôraz na vyšší komfort bola táto novinka pripravená na najdrsnejšie zaobchádzanie. Základom stále zostáva rebrinový rám, na zadnej náprave nájdete listové perá. Všetko bolo zosilnené, zároveň sa tiež zapracovalo na menšom polomere otáčania. Priraditeľný pohon prednej nápravy je samozrejmosťou.

O pohon sa postará prepracovaný naftový štvorvalec s objemom 2,5 litra. Základné prevedenie ponúkne 163 koní a 403 Nm, silnejší variant vyprodukuje 190 koní a 450 Nm. V porovnaní s končiacou generácií by mala novinka byť o jedenásť percent úspornejšia. Motor bude možné kombinovať so šesťstupňovým manuálom alebo sedemstupňovým automatom.

Na slovenskom trhu sa Nissan Navara nastupujúcej generácie ukáže budúci rok.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY