vytisknout velikost písma Nový Nissan Navara dorazil do Európy. Je pohodlnejší a bezpečnejší

Nový Nissan Navara dorazil do Európy. Je pohodlnejší a bezpečnejší

Nissan predstavil európske prevedenie novej generácie modelu NP300 Navara. Okrem od pohľadu iného dizajnu ponúka tako novinka aj iný motor, sedemstupňovú automatickú prevodovku, viacprvkovú zadnú nápravu a rad rôznych bezpečnostných asistentov.

Nová Navara má kompletne prepracovaný dizajn, pričom na európsky trh dorazí vo verziách King Cab a Double Cab. Oproti predchádzajúcej generácii ponúkne prevedenie s dvojitou kabínou o 67 mm dlhšiu ložnú plochu (1578 mm), variant King Cab potom má ložnú plochu dlhú 1788 mm. V interiéri máme očakávať prvotriedne materiály a rovnako ako u iných modelov sa aj tu Nissan chváli sedadlami tvarovanými podľa postupov NASA.

Zástup technológií, ktoré môžu byť na palube, je pomerne veľký. Začína to sadou kamier monitorujúcich okolie celého vozidla, pokračujeme systémom núdzového brzdenia, tempomatom, asistentom pre zjazd prudkých kopcov a končí pri systéme rozjazdu do kopca. Rovnako tak si záujemcovia môžu kúpiť napríklad parkovacie senzory alebo bezkľúčový prístup.

O pohon sa stará naftový motor s objemom 2,3 litra, ktorý je o 24 percent úspornejší než to, čo mala pod kapotou predchádzajúca generácia. K dispozícii budú dve verzie, kedy tá slabšia ponúkne 118 kW (160 k) a tá silnejšia 140 kW (190 k). Štandardom je šesťstupňový manuál, kto chce, ten dostane sedemstupňový automat. Na výber je tiež medzi verziou s pohonom zadných alebo všetkých štyroch kolies.

Zaujímavosťou je zadná náprava, kedy prevedenie Double Cab už nemá klasickú verziu s listovými pružinami, ktorá zostala variante King Cab. Civilnejšie Navara používa podobne ako predchádzajúci Pathfinder viacprvkovú zadnú nápravu.

Nová Navara je ďalšie auto, ktoré si budeme môcť pozrieť na nadchádzajúcom autosalóne vo Frankfurte.

navara_07.jpgnavara_08.jpgnavara_09.jpgnavara_15.jpgnavara_05.jpgnavara_06.jpgnavara_11.jpgnavara_13.jpgnavara_14.jpgnavara_26.jpgnavara_27.jpgnavara_28.jpgnavara_04.jpgnavara_03.jpgnavara_01.jpgnavara_10.jpgnavara_16.jpgnavara_17.jpgnavara_18.jpgnavara_19.jpgnavara_20.jpgnavara_21.jpgnavara_22.jpgnavara_23.jpgnavara_24.jpgnavara_25.jpgnavara_02.jpgnavara_12.jpg

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY