vytisknout velikost písma Nový Nissan Navara dorazil do Európy. Je pohodlnejší a bezpečnejší

Nový Nissan Navara dorazil do Európy. Je pohodlnejší a bezpečnejší

Nissan predstavil európske prevedenie novej generácie modelu NP300 Navara. Okrem od pohľadu iného dizajnu ponúka tako novinka aj iný motor, sedemstupňovú automatickú prevodovku, viacprvkovú zadnú nápravu a rad rôznych bezpečnostných asistentov.

Nová Navara má kompletne prepracovaný dizajn, pričom na európsky trh dorazí vo verziách King Cab a Double Cab. Oproti predchádzajúcej generácii ponúkne prevedenie s dvojitou kabínou o 67 mm dlhšiu ložnú plochu (1578 mm), variant King Cab potom má ložnú plochu dlhú 1788 mm. V interiéri máme očakávať prvotriedne materiály a rovnako ako u iných modelov sa aj tu Nissan chváli sedadlami tvarovanými podľa postupov NASA.

Zástup technológií, ktoré môžu byť na palube, je pomerne veľký. Začína to sadou kamier monitorujúcich okolie celého vozidla, pokračujeme systémom núdzového brzdenia, tempomatom, asistentom pre zjazd prudkých kopcov a končí pri systéme rozjazdu do kopca. Rovnako tak si záujemcovia môžu kúpiť napríklad parkovacie senzory alebo bezkľúčový prístup.

O pohon sa stará naftový motor s objemom 2,3 litra, ktorý je o 24 percent úspornejší než to, čo mala pod kapotou predchádzajúca generácia. K dispozícii budú dve verzie, kedy tá slabšia ponúkne 118 kW (160 k) a tá silnejšia 140 kW (190 k). Štandardom je šesťstupňový manuál, kto chce, ten dostane sedemstupňový automat. Na výber je tiež medzi verziou s pohonom zadných alebo všetkých štyroch kolies.

Zaujímavosťou je zadná náprava, kedy prevedenie Double Cab už nemá klasickú verziu s listovými pružinami, ktorá zostala variante King Cab. Civilnejšie Navara používa podobne ako predchádzajúci Pathfinder viacprvkovú zadnú nápravu.

Nová Navara je ďalšie auto, ktoré si budeme môcť pozrieť na nadchádzajúcom autosalóne vo Frankfurte.

navara_07.jpgnavara_08.jpgnavara_09.jpgnavara_15.jpgnavara_05.jpgnavara_06.jpgnavara_11.jpgnavara_13.jpgnavara_14.jpgnavara_26.jpgnavara_27.jpgnavara_28.jpgnavara_04.jpgnavara_03.jpgnavara_01.jpgnavara_10.jpgnavara_16.jpgnavara_17.jpgnavara_18.jpgnavara_19.jpgnavara_20.jpgnavara_21.jpgnavara_22.jpgnavara_23.jpgnavara_24.jpgnavara_25.jpgnavara_02.jpgnavara_12.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY