vytisknout velikost písma Nový Nissan Navara dorazil do Európy. Je pohodlnejší a bezpečnejší

Nový Nissan Navara dorazil do Európy. Je pohodlnejší a bezpečnejší

Nissan predstavil európske prevedenie novej generácie modelu NP300 Navara. Okrem od pohľadu iného dizajnu ponúka tako novinka aj iný motor, sedemstupňovú automatickú prevodovku, viacprvkovú zadnú nápravu a rad rôznych bezpečnostných asistentov.

Nová Navara má kompletne prepracovaný dizajn, pričom na európsky trh dorazí vo verziách King Cab a Double Cab. Oproti predchádzajúcej generácii ponúkne prevedenie s dvojitou kabínou o 67 mm dlhšiu ložnú plochu (1578 mm), variant King Cab potom má ložnú plochu dlhú 1788 mm. V interiéri máme očakávať prvotriedne materiály a rovnako ako u iných modelov sa aj tu Nissan chváli sedadlami tvarovanými podľa postupov NASA.

Zástup technológií, ktoré môžu byť na palube, je pomerne veľký. Začína to sadou kamier monitorujúcich okolie celého vozidla, pokračujeme systémom núdzového brzdenia, tempomatom, asistentom pre zjazd prudkých kopcov a končí pri systéme rozjazdu do kopca. Rovnako tak si záujemcovia môžu kúpiť napríklad parkovacie senzory alebo bezkľúčový prístup.

O pohon sa stará naftový motor s objemom 2,3 litra, ktorý je o 24 percent úspornejší než to, čo mala pod kapotou predchádzajúca generácia. K dispozícii budú dve verzie, kedy tá slabšia ponúkne 118 kW (160 k) a tá silnejšia 140 kW (190 k). Štandardom je šesťstupňový manuál, kto chce, ten dostane sedemstupňový automat. Na výber je tiež medzi verziou s pohonom zadných alebo všetkých štyroch kolies.

Zaujímavosťou je zadná náprava, kedy prevedenie Double Cab už nemá klasickú verziu s listovými pružinami, ktorá zostala variante King Cab. Civilnejšie Navara používa podobne ako predchádzajúci Pathfinder viacprvkovú zadnú nápravu.

Nová Navara je ďalšie auto, ktoré si budeme môcť pozrieť na nadchádzajúcom autosalóne vo Frankfurte.

navara_07.jpgnavara_08.jpgnavara_09.jpgnavara_15.jpgnavara_05.jpgnavara_06.jpgnavara_11.jpgnavara_13.jpgnavara_14.jpgnavara_26.jpgnavara_27.jpgnavara_28.jpgnavara_04.jpgnavara_03.jpgnavara_01.jpgnavara_10.jpgnavara_16.jpgnavara_17.jpgnavara_18.jpgnavara_19.jpgnavara_20.jpgnavara_21.jpgnavara_22.jpgnavara_23.jpgnavara_24.jpgnavara_25.jpgnavara_02.jpgnavara_12.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY