vytisknout velikost písma Nový Nissan Navara dorazil do Európy. Je pohodlnejší a bezpečnejší

Nový Nissan Navara dorazil do Európy. Je pohodlnejší a bezpečnejší

Nissan predstavil európske prevedenie novej generácie modelu NP300 Navara. Okrem od pohľadu iného dizajnu ponúka tako novinka aj iný motor, sedemstupňovú automatickú prevodovku, viacprvkovú zadnú nápravu a rad rôznych bezpečnostných asistentov.

Nová Navara má kompletne prepracovaný dizajn, pričom na európsky trh dorazí vo verziách King Cab a Double Cab. Oproti predchádzajúcej generácii ponúkne prevedenie s dvojitou kabínou o 67 mm dlhšiu ložnú plochu (1578 mm), variant King Cab potom má ložnú plochu dlhú 1788 mm. V interiéri máme očakávať prvotriedne materiály a rovnako ako u iných modelov sa aj tu Nissan chváli sedadlami tvarovanými podľa postupov NASA.

Zástup technológií, ktoré môžu byť na palube, je pomerne veľký. Začína to sadou kamier monitorujúcich okolie celého vozidla, pokračujeme systémom núdzového brzdenia, tempomatom, asistentom pre zjazd prudkých kopcov a končí pri systéme rozjazdu do kopca. Rovnako tak si záujemcovia môžu kúpiť napríklad parkovacie senzory alebo bezkľúčový prístup.

O pohon sa stará naftový motor s objemom 2,3 litra, ktorý je o 24 percent úspornejší než to, čo mala pod kapotou predchádzajúca generácia. K dispozícii budú dve verzie, kedy tá slabšia ponúkne 118 kW (160 k) a tá silnejšia 140 kW (190 k). Štandardom je šesťstupňový manuál, kto chce, ten dostane sedemstupňový automat. Na výber je tiež medzi verziou s pohonom zadných alebo všetkých štyroch kolies.

Zaujímavosťou je zadná náprava, kedy prevedenie Double Cab už nemá klasickú verziu s listovými pružinami, ktorá zostala variante King Cab. Civilnejšie Navara používa podobne ako predchádzajúci Pathfinder viacprvkovú zadnú nápravu.

Nová Navara je ďalšie auto, ktoré si budeme môcť pozrieť na nadchádzajúcom autosalóne vo Frankfurte.

navara_07.jpgnavara_08.jpgnavara_09.jpgnavara_15.jpgnavara_05.jpgnavara_06.jpgnavara_11.jpgnavara_13.jpgnavara_14.jpgnavara_26.jpgnavara_27.jpgnavara_28.jpgnavara_04.jpgnavara_03.jpgnavara_01.jpgnavara_10.jpgnavara_16.jpgnavara_17.jpgnavara_18.jpgnavara_19.jpgnavara_20.jpgnavara_21.jpgnavara_22.jpgnavara_23.jpgnavara_24.jpgnavara_25.jpgnavara_02.jpgnavara_12.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY