vytisknout velikost písma Nový Nissan Navara dorazil do Európy. Je pohodlnejší a bezpečnejší

Nový Nissan Navara dorazil do Európy. Je pohodlnejší a bezpečnejší

Nissan predstavil európske prevedenie novej generácie modelu NP300 Navara. Okrem od pohľadu iného dizajnu ponúka tako novinka aj iný motor, sedemstupňovú automatickú prevodovku, viacprvkovú zadnú nápravu a rad rôznych bezpečnostných asistentov.

Nová Navara má kompletne prepracovaný dizajn, pričom na európsky trh dorazí vo verziách King Cab a Double Cab. Oproti predchádzajúcej generácii ponúkne prevedenie s dvojitou kabínou o 67 mm dlhšiu ložnú plochu (1578 mm), variant King Cab potom má ložnú plochu dlhú 1788 mm. V interiéri máme očakávať prvotriedne materiály a rovnako ako u iných modelov sa aj tu Nissan chváli sedadlami tvarovanými podľa postupov NASA.

Zástup technológií, ktoré môžu byť na palube, je pomerne veľký. Začína to sadou kamier monitorujúcich okolie celého vozidla, pokračujeme systémom núdzového brzdenia, tempomatom, asistentom pre zjazd prudkých kopcov a končí pri systéme rozjazdu do kopca. Rovnako tak si záujemcovia môžu kúpiť napríklad parkovacie senzory alebo bezkľúčový prístup.

O pohon sa stará naftový motor s objemom 2,3 litra, ktorý je o 24 percent úspornejší než to, čo mala pod kapotou predchádzajúca generácia. K dispozícii budú dve verzie, kedy tá slabšia ponúkne 118 kW (160 k) a tá silnejšia 140 kW (190 k). Štandardom je šesťstupňový manuál, kto chce, ten dostane sedemstupňový automat. Na výber je tiež medzi verziou s pohonom zadných alebo všetkých štyroch kolies.

Zaujímavosťou je zadná náprava, kedy prevedenie Double Cab už nemá klasickú verziu s listovými pružinami, ktorá zostala variante King Cab. Civilnejšie Navara používa podobne ako predchádzajúci Pathfinder viacprvkovú zadnú nápravu.

Nová Navara je ďalšie auto, ktoré si budeme môcť pozrieť na nadchádzajúcom autosalóne vo Frankfurte.

navara_07.jpgnavara_08.jpgnavara_09.jpgnavara_15.jpgnavara_05.jpgnavara_06.jpgnavara_11.jpgnavara_13.jpgnavara_14.jpgnavara_26.jpgnavara_27.jpgnavara_28.jpgnavara_04.jpgnavara_03.jpgnavara_01.jpgnavara_10.jpgnavara_16.jpgnavara_17.jpgnavara_18.jpgnavara_19.jpgnavara_20.jpgnavara_21.jpgnavara_22.jpgnavara_23.jpgnavara_24.jpgnavara_25.jpgnavara_02.jpgnavara_12.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY