vytisknout velikost písma Nový Nissan Murano sa bude vyrábať v USA. Dorazí aj ku nám

Nový Nissan Murano sa bude vyrábať v USA. Dorazí aj ku nám

Autosalón v New Yorku pozná ďalšiu svetovú premiéru. Nissan dorazil s treťou generáciou modelu Murano. Ten dizajnovo nadväzuje na Qashqai a X-Trail. Záujemcovia môžu očakávať dobrú aerodynamiku a šesťvalcový motor ako základ. K dispozícii je ako prevedenie s pohonom predných kolies, tak aj štvorkolka. V prípade prevodovky sa bavíme o bezstupňovom automatu Xtronic.

Tretia generácia Murana dostala zaujímavý dizajn, ktorý nesie všetky prvky posledných modelov tejto značky. Zároveň výrobca sľubuje tiež prepracovanú aerodynamiku, čo dokladá zlepšením o šestnásť percent v porovnaní s generáciou druhou.

Interiér vyzerá podľa fotografií veľmi dobre. Dizajnéri výrazne zredukovali počet tlačidiel. Tie nahradí multimediálny systém s osempalcovou dotykovou obrazovkou. Ďalší displej potom nájdeme aj na prístrojovom štíte, ktorý sa už ukázal spolu s novým Pathfinderom. A rovnako ako pri modeli Qashqai Nissan avizuje predné sedačky tvarované podľa postupov NASA.

murano_01.jpgmurano_02.jpgmurano_03.jpg

Tlačová správa hovorí o jedinom motore, a síce o šesťvalci s objemom 3,5 litra a výkonom 260 koní. Novinka je zhruba o 60 kg ľahšia a aj vďaka tomu by mala byť spotreba o dvadsať percent nižšia. O verziách pohonu už bola reč, mimochodom vyberať môžete z diskov o rozmeroch osemnásť až dvadsať palcov.

Na rozdiel od prvých dvoch generácií sa Murano nebude vyrábať v Japonsku, ale v americkej fabrike Canton Vehicle Assembly Plant. Namierené má do viac ako stovky krajín. Slovenská republika sa dočká približne o rok.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY