vytisknout velikost písma Nový Nissan Murano sa bude vyrábať v USA. Dorazí aj ku nám

Nový Nissan Murano sa bude vyrábať v USA. Dorazí aj ku nám

Autosalón v New Yorku pozná ďalšiu svetovú premiéru. Nissan dorazil s treťou generáciou modelu Murano. Ten dizajnovo nadväzuje na Qashqai a X-Trail. Záujemcovia môžu očakávať dobrú aerodynamiku a šesťvalcový motor ako základ. K dispozícii je ako prevedenie s pohonom predných kolies, tak aj štvorkolka. V prípade prevodovky sa bavíme o bezstupňovom automatu Xtronic.

Tretia generácia Murana dostala zaujímavý dizajn, ktorý nesie všetky prvky posledných modelov tejto značky. Zároveň výrobca sľubuje tiež prepracovanú aerodynamiku, čo dokladá zlepšením o šestnásť percent v porovnaní s generáciou druhou.

Interiér vyzerá podľa fotografií veľmi dobre. Dizajnéri výrazne zredukovali počet tlačidiel. Tie nahradí multimediálny systém s osempalcovou dotykovou obrazovkou. Ďalší displej potom nájdeme aj na prístrojovom štíte, ktorý sa už ukázal spolu s novým Pathfinderom. A rovnako ako pri modeli Qashqai Nissan avizuje predné sedačky tvarované podľa postupov NASA.

murano_01.jpgmurano_02.jpgmurano_03.jpg

Tlačová správa hovorí o jedinom motore, a síce o šesťvalci s objemom 3,5 litra a výkonom 260 koní. Novinka je zhruba o 60 kg ľahšia a aj vďaka tomu by mala byť spotreba o dvadsať percent nižšia. O verziách pohonu už bola reč, mimochodom vyberať môžete z diskov o rozmeroch osemnásť až dvadsať palcov.

Na rozdiel od prvých dvoch generácií sa Murano nebude vyrábať v Japonsku, ale v americkej fabrike Canton Vehicle Assembly Plant. Namierené má do viac ako stovky krajín. Slovenská republika sa dočká približne o rok.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

včera | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY