vytisknout velikost písma Nový motor Audi 2.0 TSI má 190 koní a spotrebu pod 5 l/100 km

Značka Audi predstavila na sympóziu motorárov vo Viedni novú verziu známeho preplňovaného štvorvalca. Ako prvá ju dostane budúca generácia modelu A4.
Nový motor Audi 2.0 TSI má 190 koní a spotrebu pod 5 l/100 km

Na novú generáciu Audi A4 si ešte niekoľko mesiacov počkáme. Jednu z jeho technických noviniek ale poznáme už dnes. Automobilka totiž na Vienna Motor Symposium predstavila vylepšený motor 2.0 TFSI a prezradila, že s ním počíta práve pre novú A4. Má to byť najhospodárnejší benzínový dvojliter vo svojej kategórii.

AT150282_medium.jpg
Nová verzia motoru 2.0 TFSI bude mať premiéru v novej A4

Pod známym označením 2.0 TFSI sa stále skrýva preplňovaný zážihový štvorvalec, no so zaujímavými parametrami. Výkon 140 kW (190 k) ani krútiaci moment 320 Nm dych neberú, viac táto jednotka ponúka aj v Octavii RS. Zaujímavejšie sú tieto hodnoty vo vzťahu ku kombinovanej spotrebe. Tá nemá presiahnuť 5,0 l/100 km. (Pre zaujímavosť, súčasné Audi A4 2.0 TFSI s predným pohonom má udávanú spotrebu 5,9 l/100 km, dodáva sa však vo 165kW verzii.)

Konštruktéri dosiahli zníženie spotreby skrátením doby sania pri čiastočnom zaťažení a skorším uzatvorením sacích ventilov - tie sa teraz zatvárajú ďaleko pred dolnou úvraťou piestov. Pri čiastočnom zaťažení sa navyše používa nepriamy predvstrek paliva, ktorý prispeje k optimálnemu utvoreniu zmesi.

Podľa Stefana Knirscha, vedúceho vývoja motorov v Audi, má novinka pri čiastočnom zaťažení spotrebu menšieho motora, pričom vo vysokom zaťažení umožňuje využiť potenciál daného zdvihového objemu.

Nový motor váži iba 140 kg a využíva technických riešení známych z moderných "downsizovaných" benzínových agregátov, ako je 1.0 EcoBoost od Fordu alebo 1.2 PureTech od Peugeotu: menovite delenou chladiacou sústavu alebo zberným potrubím integrovaným do hlavy valcov. Spomínané malé jednotky sa však vyznačujú tým, že v reálnej prevádzke nie sú tak senzačne úsporné, ako naznačujú hodnoty získané v nerealistické meracom cykle. Uvidíme, ako na tom bude Audi.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY