vytisknout velikost písma Nový motor Audi 2.0 TSI má 190 koní a spotrebu pod 5 l/100 km

Značka Audi predstavila na sympóziu motorárov vo Viedni novú verziu známeho preplňovaného štvorvalca. Ako prvá ju dostane budúca generácia modelu A4.
Nový motor Audi 2.0 TSI má 190 koní a spotrebu pod 5 l/100 km

Na novú generáciu Audi A4 si ešte niekoľko mesiacov počkáme. Jednu z jeho technických noviniek ale poznáme už dnes. Automobilka totiž na Vienna Motor Symposium predstavila vylepšený motor 2.0 TFSI a prezradila, že s ním počíta práve pre novú A4. Má to byť najhospodárnejší benzínový dvojliter vo svojej kategórii.

AT150282_medium.jpg
Nová verzia motoru 2.0 TFSI bude mať premiéru v novej A4

Pod známym označením 2.0 TFSI sa stále skrýva preplňovaný zážihový štvorvalec, no so zaujímavými parametrami. Výkon 140 kW (190 k) ani krútiaci moment 320 Nm dych neberú, viac táto jednotka ponúka aj v Octavii RS. Zaujímavejšie sú tieto hodnoty vo vzťahu ku kombinovanej spotrebe. Tá nemá presiahnuť 5,0 l/100 km. (Pre zaujímavosť, súčasné Audi A4 2.0 TFSI s predným pohonom má udávanú spotrebu 5,9 l/100 km, dodáva sa však vo 165kW verzii.)

Konštruktéri dosiahli zníženie spotreby skrátením doby sania pri čiastočnom zaťažení a skorším uzatvorením sacích ventilov - tie sa teraz zatvárajú ďaleko pred dolnou úvraťou piestov. Pri čiastočnom zaťažení sa navyše používa nepriamy predvstrek paliva, ktorý prispeje k optimálnemu utvoreniu zmesi.

Podľa Stefana Knirscha, vedúceho vývoja motorov v Audi, má novinka pri čiastočnom zaťažení spotrebu menšieho motora, pričom vo vysokom zaťažení umožňuje využiť potenciál daného zdvihového objemu.

Nový motor váži iba 140 kg a využíva technických riešení známych z moderných "downsizovaných" benzínových agregátov, ako je 1.0 EcoBoost od Fordu alebo 1.2 PureTech od Peugeotu: menovite delenou chladiacou sústavu alebo zberným potrubím integrovaným do hlavy valcov. Spomínané malé jednotky sa však vyznačujú tým, že v reálnej prevádzke nie sú tak senzačne úsporné, ako naznačujú hodnoty získané v nerealistické meracom cykle. Uvidíme, ako na tom bude Audi.

BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY