vytisknout velikost písma Nový motor Audi 2.0 TSI má 190 koní a spotrebu pod 5 l/100 km

Značka Audi predstavila na sympóziu motorárov vo Viedni novú verziu známeho preplňovaného štvorvalca. Ako prvá ju dostane budúca generácia modelu A4.
Nový motor Audi 2.0 TSI má 190 koní a spotrebu pod 5 l/100 km

Na novú generáciu Audi A4 si ešte niekoľko mesiacov počkáme. Jednu z jeho technických noviniek ale poznáme už dnes. Automobilka totiž na Vienna Motor Symposium predstavila vylepšený motor 2.0 TFSI a prezradila, že s ním počíta práve pre novú A4. Má to byť najhospodárnejší benzínový dvojliter vo svojej kategórii.

AT150282_medium.jpg
Nová verzia motoru 2.0 TFSI bude mať premiéru v novej A4

Pod známym označením 2.0 TFSI sa stále skrýva preplňovaný zážihový štvorvalec, no so zaujímavými parametrami. Výkon 140 kW (190 k) ani krútiaci moment 320 Nm dych neberú, viac táto jednotka ponúka aj v Octavii RS. Zaujímavejšie sú tieto hodnoty vo vzťahu ku kombinovanej spotrebe. Tá nemá presiahnuť 5,0 l/100 km. (Pre zaujímavosť, súčasné Audi A4 2.0 TFSI s predným pohonom má udávanú spotrebu 5,9 l/100 km, dodáva sa však vo 165kW verzii.)

Konštruktéri dosiahli zníženie spotreby skrátením doby sania pri čiastočnom zaťažení a skorším uzatvorením sacích ventilov - tie sa teraz zatvárajú ďaleko pred dolnou úvraťou piestov. Pri čiastočnom zaťažení sa navyše používa nepriamy predvstrek paliva, ktorý prispeje k optimálnemu utvoreniu zmesi.

Podľa Stefana Knirscha, vedúceho vývoja motorov v Audi, má novinka pri čiastočnom zaťažení spotrebu menšieho motora, pričom vo vysokom zaťažení umožňuje využiť potenciál daného zdvihového objemu.

Nový motor váži iba 140 kg a využíva technických riešení známych z moderných "downsizovaných" benzínových agregátov, ako je 1.0 EcoBoost od Fordu alebo 1.2 PureTech od Peugeotu: menovite delenou chladiacou sústavu alebo zberným potrubím integrovaným do hlavy valcov. Spomínané malé jednotky sa však vyznačujú tým, že v reálnej prevádzke nie sú tak senzačne úsporné, ako naznačujú hodnoty získané v nerealistické meracom cykle. Uvidíme, ako na tom bude Audi.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY