vytisknout velikost písma Nový motor Audi 2.0 TSI má 190 koní a spotrebu pod 5 l/100 km

Značka Audi predstavila na sympóziu motorárov vo Viedni novú verziu známeho preplňovaného štvorvalca. Ako prvá ju dostane budúca generácia modelu A4.
Nový motor Audi 2.0 TSI má 190 koní a spotrebu pod 5 l/100 km

Na novú generáciu Audi A4 si ešte niekoľko mesiacov počkáme. Jednu z jeho technických noviniek ale poznáme už dnes. Automobilka totiž na Vienna Motor Symposium predstavila vylepšený motor 2.0 TFSI a prezradila, že s ním počíta práve pre novú A4. Má to byť najhospodárnejší benzínový dvojliter vo svojej kategórii.

AT150282_medium.jpg
Nová verzia motoru 2.0 TFSI bude mať premiéru v novej A4

Pod známym označením 2.0 TFSI sa stále skrýva preplňovaný zážihový štvorvalec, no so zaujímavými parametrami. Výkon 140 kW (190 k) ani krútiaci moment 320 Nm dych neberú, viac táto jednotka ponúka aj v Octavii RS. Zaujímavejšie sú tieto hodnoty vo vzťahu ku kombinovanej spotrebe. Tá nemá presiahnuť 5,0 l/100 km. (Pre zaujímavosť, súčasné Audi A4 2.0 TFSI s predným pohonom má udávanú spotrebu 5,9 l/100 km, dodáva sa však vo 165kW verzii.)

Konštruktéri dosiahli zníženie spotreby skrátením doby sania pri čiastočnom zaťažení a skorším uzatvorením sacích ventilov - tie sa teraz zatvárajú ďaleko pred dolnou úvraťou piestov. Pri čiastočnom zaťažení sa navyše používa nepriamy predvstrek paliva, ktorý prispeje k optimálnemu utvoreniu zmesi.

Podľa Stefana Knirscha, vedúceho vývoja motorov v Audi, má novinka pri čiastočnom zaťažení spotrebu menšieho motora, pričom vo vysokom zaťažení umožňuje využiť potenciál daného zdvihového objemu.

Nový motor váži iba 140 kg a využíva technických riešení známych z moderných "downsizovaných" benzínových agregátov, ako je 1.0 EcoBoost od Fordu alebo 1.2 PureTech od Peugeotu: menovite delenou chladiacou sústavu alebo zberným potrubím integrovaným do hlavy valcov. Spomínané malé jednotky sa však vyznačujú tým, že v reálnej prevádzke nie sú tak senzačne úsporné, ako naznačujú hodnoty získané v nerealistické meracom cykle. Uvidíme, ako na tom bude Audi.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY