vytisknout velikost písma Nový motor 3.0 TDI pre Volkswagen Touareg má spotrebu len 6,6 l/100 km

Nový motor 3.0 TDI pre Volkswagen Touareg má spotrebu len 6,6 l/100 km
Zoznam kapitol
  1. Volkswagen Touareg facelift
  2. Fotogaléria: Volkswagen Touareg

Áno, my vieme, že v reálnom svete bude veľké SUV s naftovým šesťvalcom jazdiť za desať litrov na sto kilemtrov. Určite to vie aj Volkswagen a jasné je to zrejme aj potenciálnej klientele. Lenže podľa tabuľkovej hodnoty spotreby a na ňu nadväzujúcich emisií CO2 sa v mnohých štátoch EÚ odvodzujú dane.

Facelift Volkswagenu Touareg sme si predstavili už skôr. Nový motor 3.0 TDI nahrádza rovnomennú jednotku, ktorá disponovala výkonom 180 kW (245 k) a ktorá si vo veľkom SUV vzala 7,2 litra nafty na 100 km. Nový motor nielen že znížil spotrebu na 6,6 l/100 km, ale ešte posilnil na 193 kW (262 k). Hodnota emisií CO2 teraz dosahuje 174 g/km.

DB2014AU01050_large.JPGDB2014AU01051_large.JPGDB2014AU01052_large.JPG
Zmeny na Touaregu sú v skutku len kozmetické, to hlavné sa deje pod kapotou a vo výbave na želanie

Motor 3.0 TDI teraz samozrejme spĺňa emisnú normu Euro 6 a k tomu potrebuje aj systém AdBlue, teda vstrekovanie technickej močoviny do výfuku.

Spotrebe pomáha napríklad aj zníženej trecej straty v pohonnom mechanizme alebo funkcia odpojenia motora od automatickej prevodovky pri zložení nohy z plynu. Tú možno poznáte aj z Passatov a Golfov, v ktorých si vodič môže nastaviť, či vyraďovanie automatu po zložení nohy z plynu chce alebo nie.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY