vytisknout velikost písma Nový motor 3.0 TDI pre Volkswagen Touareg má spotrebu len 6,6 l/100 km

Nový motor 3.0 TDI pre Volkswagen Touareg má spotrebu len 6,6 l/100 km
Zoznam kapitol
  1. Volkswagen Touareg facelift
  2. Fotogaléria: Volkswagen Touareg

Áno, my vieme, že v reálnom svete bude veľké SUV s naftovým šesťvalcom jazdiť za desať litrov na sto kilemtrov. Určite to vie aj Volkswagen a jasné je to zrejme aj potenciálnej klientele. Lenže podľa tabuľkovej hodnoty spotreby a na ňu nadväzujúcich emisií CO2 sa v mnohých štátoch EÚ odvodzujú dane.

Facelift Volkswagenu Touareg sme si predstavili už skôr. Nový motor 3.0 TDI nahrádza rovnomennú jednotku, ktorá disponovala výkonom 180 kW (245 k) a ktorá si vo veľkom SUV vzala 7,2 litra nafty na 100 km. Nový motor nielen že znížil spotrebu na 6,6 l/100 km, ale ešte posilnil na 193 kW (262 k). Hodnota emisií CO2 teraz dosahuje 174 g/km.

DB2014AU01050_large.JPGDB2014AU01051_large.JPGDB2014AU01052_large.JPG
Zmeny na Touaregu sú v skutku len kozmetické, to hlavné sa deje pod kapotou a vo výbave na želanie

Motor 3.0 TDI teraz samozrejme spĺňa emisnú normu Euro 6 a k tomu potrebuje aj systém AdBlue, teda vstrekovanie technickej močoviny do výfuku.

Spotrebe pomáha napríklad aj zníženej trecej straty v pohonnom mechanizme alebo funkcia odpojenia motora od automatickej prevodovky pri zložení nohy z plynu. Tú možno poznáte aj z Passatov a Golfov, v ktorých si vodič môže nastaviť, či vyraďovanie automatu po zložení nohy z plynu chce alebo nie.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY