vytisknout velikost písma Nový motor 3.0 TDI pre Volkswagen Touareg má spotrebu len 6,6 l/100 km

Nový motor 3.0 TDI pre Volkswagen Touareg má spotrebu len 6,6 l/100 km
Zoznam kapitol
  1. Volkswagen Touareg facelift
  2. Fotogaléria: Volkswagen Touareg

Áno, my vieme, že v reálnom svete bude veľké SUV s naftovým šesťvalcom jazdiť za desať litrov na sto kilemtrov. Určite to vie aj Volkswagen a jasné je to zrejme aj potenciálnej klientele. Lenže podľa tabuľkovej hodnoty spotreby a na ňu nadväzujúcich emisií CO2 sa v mnohých štátoch EÚ odvodzujú dane.

Facelift Volkswagenu Touareg sme si predstavili už skôr. Nový motor 3.0 TDI nahrádza rovnomennú jednotku, ktorá disponovala výkonom 180 kW (245 k) a ktorá si vo veľkom SUV vzala 7,2 litra nafty na 100 km. Nový motor nielen že znížil spotrebu na 6,6 l/100 km, ale ešte posilnil na 193 kW (262 k). Hodnota emisií CO2 teraz dosahuje 174 g/km.

DB2014AU01050_large.JPGDB2014AU01051_large.JPGDB2014AU01052_large.JPG
Zmeny na Touaregu sú v skutku len kozmetické, to hlavné sa deje pod kapotou a vo výbave na želanie

Motor 3.0 TDI teraz samozrejme spĺňa emisnú normu Euro 6 a k tomu potrebuje aj systém AdBlue, teda vstrekovanie technickej močoviny do výfuku.

Spotrebe pomáha napríklad aj zníženej trecej straty v pohonnom mechanizme alebo funkcia odpojenia motora od automatickej prevodovky pri zložení nohy z plynu. Tú možno poznáte aj z Passatov a Golfov, v ktorých si vodič môže nastaviť, či vyraďovanie automatu po zložení nohy z plynu chce alebo nie.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Čo všetko vás čaká v bežnej prevádzke, keď si kúpite Ladu Niva?

Čo všetko vás čaká v bežnej prevádzke, keď si kúpite Ladu Niva?

Áno, vieme veľmi dobre, že Lada Niva je ikona off-road, ktorá prekonáva takmer všetko na poli. Ale život nie je len terén. V bežnom každodennom živote má Niva určité špecifické črty. Je to vlastne veľmi pekné, že dokonca aj v roku 2017 si môžete za celkom prijateľné peniaze kúpiť úplne nového veterána.

dnes | Dalibor Žák
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: dvojvalec na polovičný úväzok

Leon je štvrtým najpredávanejším modelom značky Seat. Od začiatku tohto roka sa Leon predáva v modernizovanej verzii. K dlhodobému testu sme prijali verziu FR s motorom 1.4 ACT. Technickým bodom záujmu je dvojvalcový uzatvárací systém s čiastočným zaťažením.

22. 9. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi Q7 slúži dobre, ale len veľkorysému majiteľovi

Test jazdenky: Audi Q7

Veľké prémiové SUV, aj keď je ojazdené, si môže dovoliť len naozaj veľkorysý záujemca s takmer bezodným rozpočtom.

20. 9. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY