vytisknout velikost písma Nový motor 3.0 TDI pre Volkswagen Touareg má spotrebu len 6,6 l/100 km

Nový motor 3.0 TDI pre Volkswagen Touareg má spotrebu len 6,6 l/100 km
Zoznam kapitol
  1. Volkswagen Touareg facelift
  2. Fotogaléria: Volkswagen Touareg

Áno, my vieme, že v reálnom svete bude veľké SUV s naftovým šesťvalcom jazdiť za desať litrov na sto kilemtrov. Určite to vie aj Volkswagen a jasné je to zrejme aj potenciálnej klientele. Lenže podľa tabuľkovej hodnoty spotreby a na ňu nadväzujúcich emisií CO2 sa v mnohých štátoch EÚ odvodzujú dane.

Facelift Volkswagenu Touareg sme si predstavili už skôr. Nový motor 3.0 TDI nahrádza rovnomennú jednotku, ktorá disponovala výkonom 180 kW (245 k) a ktorá si vo veľkom SUV vzala 7,2 litra nafty na 100 km. Nový motor nielen že znížil spotrebu na 6,6 l/100 km, ale ešte posilnil na 193 kW (262 k). Hodnota emisií CO2 teraz dosahuje 174 g/km.

DB2014AU01050_large.JPGDB2014AU01051_large.JPGDB2014AU01052_large.JPG
Zmeny na Touaregu sú v skutku len kozmetické, to hlavné sa deje pod kapotou a vo výbave na želanie

Motor 3.0 TDI teraz samozrejme spĺňa emisnú normu Euro 6 a k tomu potrebuje aj systém AdBlue, teda vstrekovanie technickej močoviny do výfuku.

Spotrebe pomáha napríklad aj zníženej trecej straty v pohonnom mechanizme alebo funkcia odpojenia motora od automatickej prevodovky pri zložení nohy z plynu. Tú možno poznáte aj z Passatov a Golfov, v ktorých si vodič môže nastaviť, či vyraďovanie automatu po zložení nohy z plynu chce alebo nie.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY