vytisknout velikost písma Nový motor 1.6 CDTI aj pre Opel Astra GTC

Nový motor 1.6 CDTI aj pre Opel Astra GTC

Opel rozširuje paletu modelov, ktoré poháňa nový vznetový motor 1.6 CDTI. Teraz sa dostal pod kapotu Opelu Astra GTC, kde samozrejme nahradí pohonnú jednotku 1.7 CDTI (96 kW/130 k). Tá už svojou kultivovanosťou príliš nezodpovedá zvyklostiam modernej doby.

Rovnako ako pri päťdverovom hatchbacku bude nový motor k dispozícii v najsilnejšom prevedení s výkonom 100 kW (136 k) a krútiacim momentom 320 Nm. Skôr ako akcelerácia z 0 na 100 km/h za 10,2 sekundy a maximálna rýchlosť 198 km/h bude našinca zaujímať spotreba.

Opel Astra GTC 1.6 CDTI má spotrebovať 4,1 l na 100 km, ale ako všetci vieme, realita sa bude od normovaného cyklu merania spotreby trochu líšiť. Slovenskú cenu Opel zatiaľ nezverejnil, ale očakávame, že zachová rovnakú politiku ako pri päťdverovom hatchbacku. V ňom stojí nový diesel zhruba o 300 eur viac ako jednotka 1.7 CDTI.

V ponuke naďalej zostane o dvadsať koní slabšia verzia motora 1.7 CDTI a aj dvojlitrový diesel 2.0 CDTI vrátane vrcholného naftového prevedenia BiTurbo s výkonom skoro dvesto koní.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY