vytisknout velikost písma Nový motor 1.6 CDTI aj pre Opel Astra GTC

Nový motor 1.6 CDTI aj pre Opel Astra GTC

Opel rozširuje paletu modelov, ktoré poháňa nový vznetový motor 1.6 CDTI. Teraz sa dostal pod kapotu Opelu Astra GTC, kde samozrejme nahradí pohonnú jednotku 1.7 CDTI (96 kW/130 k). Tá už svojou kultivovanosťou príliš nezodpovedá zvyklostiam modernej doby.

Rovnako ako pri päťdverovom hatchbacku bude nový motor k dispozícii v najsilnejšom prevedení s výkonom 100 kW (136 k) a krútiacim momentom 320 Nm. Skôr ako akcelerácia z 0 na 100 km/h za 10,2 sekundy a maximálna rýchlosť 198 km/h bude našinca zaujímať spotreba.

Opel Astra GTC 1.6 CDTI má spotrebovať 4,1 l na 100 km, ale ako všetci vieme, realita sa bude od normovaného cyklu merania spotreby trochu líšiť. Slovenskú cenu Opel zatiaľ nezverejnil, ale očakávame, že zachová rovnakú politiku ako pri päťdverovom hatchbacku. V ňom stojí nový diesel zhruba o 300 eur viac ako jednotka 1.7 CDTI.

V ponuke naďalej zostane o dvadsať koní slabšia verzia motora 1.7 CDTI a aj dvojlitrový diesel 2.0 CDTI vrátane vrcholného naftového prevedenia BiTurbo s výkonom skoro dvesto koní.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY