vytisknout velikost písma Nový Mercedes-Benz triedy V chce byť "Mercedes medzi MPV"

Nový Mercedes-Benz triedy V ponúkne záujemcom o veľký luxusný van dizajn v štýle osobných Mercedesov, v danej triede nevídane honosný interiér a výhradne štvorvalcové motory. Automobilka ho predstavila na špeciálnej akcii v Mníchove.
Nový Mercedes-Benz triedy V chce byť "Mercedes medzi MPV"
Zoznam kapitol
  1. Dizajn, technika, výbava
  2. Technické údaje a kompletní fotogalerie

Trieda V s kódovým označením W447 nahrádza v ponuke značky model Viano. Rovnako ako on je technicky odvodená od úžitkového Vita (v tomto prípade budúcej generácie) a bude sa vyrábať v španielskej továrni Mercedesu na úžitkové autá, ale firma chce, aby sme ho vnímali ako jej najväčší osobný model.

13C1358_126.jpg13C1359_093.jpg
Príslušnosť k osobným modelom symbolizuje aj návrat k označeniu písmenom; slovné názvy majú zostať vyhradené úžitkovým Mercedesom

"Je to Mercedes medzi veľkopriestorovými vozidlami," povedal Dr. Dieter Zetche, predseda predstavenstva Daimleru, ktorý novinku osobne prezentoval novinárom. To je krajne neobvyklé a ukazuje to, aký význam v Stuttgarte novej triede V prikladajú.

Základom pochopiteľne zostáva priestor. K dispozícii je až osemmiestne prevedenie, ale väčší dojem na klientov nepochybne urobí "osobný" variant s šesticou samostatných, komfortne skonštruovaných kresiel.

Nielen hotelové taxíky

Trieda V bude hľadať zákazníkov nielen medzi prevádzkovateľmi lepších hotelových a letiskových "shuttle" služieb, ale tiež u firiem a u početnejších rodín s aktívnym životným štýlom. Osloviť ich chce atraktívnejším dizajnom a výbavou.

13C1358_037.jpg13C1358_048.jpg13C1358_122.jpg
Dôraz na rodiny potvrdzujú aj oficiálne produktové fotografie novej triedy V

Vzhľad novej triedy V spája nevyhnutne "krabicovité" proporcie s vybranými znakmi osobných Mercedesov. Svetlomety s LED technológiou hrdo priznávajú inšpiráciu od veľkej limuzíny triedy S, zatiaľ čo maska ​​chladiča s veľkou trojcípou hviezdou a dvojicou chrómovaných lamiel odkazuje na novú generáciu triedy C. Celkom štyri kusy, ktoré boli k videniu naživo pri svetovej premiére, mali aj efektné devätnásťpalcové kolesá.

Najmä z pohľadu vodiča pôsobí trieda V skutočne skôr ako luxusný Mercedes než ako nastrojená dodávka. Klenutá, priestorovo tvarovaná palubná doska s kruhovými výduchmi ventilácie opäť odkazuje na novú triedu C. Touchpad na stredovom paneli umožňuje ovládať komunikačné a zábavné funkcie systému Comand podobnými gestami ako na smartfónoch s dotykovou obrazovkou. Horná časť palubnej dosky môže byť za príplatok potiahnutá kožou.

13C1086_02.jpg13C1086_03.jpg13C1086_04.jpg
Interiér dáva úplne zabudnúť na úžitkový pôvod triedy V; displej v tvare tabletu aj ovládací touchpad pripomínajú novú generáciu sedanu triedy C

Za príplatok bude k dispozícii aj rad funkcií známych z osobných Mercedesov, od adaptívneho tempomatu so systémom autonómneho brzdenia v prípade hroziacej zrážky cez luxusné audio Burmester so 16 reproduktormi až po nepriame vnútorné osvetlenie s prepínateľnými farbami.

Na rodinné využitie pamätá trieda V samostatne výklopným zadným oknom a dvojitou podlahou batožinového priestoru. Horné poschodie unesie až päťdesiat kilogramov a má priestor pre dve skladacie nákupné prepravky. Navyše je umiestnený v príhodnej výške, aby sa človek priemerného vzrastu nemusel pri skladaní vecí do prepraviek ohýbať.

Štyri valce, sedem rýchlostí

Fanúšikov Viana možno trochu zaskočí, že trieda V bude k dispozícii s jediným motorom - a to iba štvorvalcovým. Jedná sa o najnovšiu evolúciu agregátu OM 651 s dvoma turbodúchadlami, ktorý nadchol v triede C, vzbudil kontroverziu v triede S a objavil sa skoro všade medzi tým. Bude v ponuke v troch úrovniach výkonu, pričom Mercedes až príliš často zdôrazňoval, že tá najvýkonnejšia ponúka dynamiku šesťvalca pri spotrebe štvorvalca.

Základom je V 200 CDI s výkonom 136 koní a krútiacim momentom 330 Nm. Stred ponuky tvorí V 220 CDI (163 k, 380 Nm) a na vrchole stojí V 250 BlueTec (190 k, 440 Nm).

Kombinovaná spotreba nepresiahne ani pri najvýkonnejšej verzii hodnotu 6,0 l/100 km, čo v porovnaní so šesťvalcom predstavuje úsporu 28 percent.

13C1086_05.jpg13C1359_036.jpg13C1359_055.jpg
Okrem samostatných otočných sedadiel je možné objednať aj trojmiestnu lavicu

Dokonca ani Mercedes nepredstiera, že na udávanej spotrebe budete skutočne jazdiť. Nižšia hodnota homologizovanej spotreby ale usporí zákazníkom až desiatky tisíc eur v krajinách, kde sa výška registračnej alebo cestné dane odvíja od nominálnych emisií CO2. Vzhľadom k predpokladanému flotilovému nasadeniu je vhodné spomenúť aj fakt, že automobilka predĺžila servisný interval z 25 na 40 000 km.

Pre tradicionalistov sklamaných odchodom šesťvalca máme aspoň jednu dobrú správu: agregát je naďalej uložený pozdĺžne a poháňa zadné kolesá. Prenos sily sprostredkuje sedemstupňová samočinná prevodovka 7G-Tronic Plus s prepínačom jazdných režimov Agility Select. Vedľa predvoleného módu Comfort je k dispozicii ešte Eco, ktorý okrem iného obmedzí odber spotrebičov ako vyhrievanie sedadiel, a Sport, ktorý upraví aj mapovanie plynového pedála.

7G - Tronic je štandardom pre vrcholnú motorizáciu, obe slabšie verzie majú sériovo šesťstupňový manuál.

Podvozok je tvorený vzperami MacPherson vpredu a vlečnými ramenami vzadu. Trieda V môže mať dokonca adaptívne tlmiče, čo je v triede "luxusných vanov odvodených z dodávok" ozajstná rarita. Elektromechanické riadenie umožňuje Mercedesu okrem iného ponúknuť za príplatok aktívny parkovací asistent, ktorý dokáže do parkovacieho miesta sám nabehnúť a následne ho aj opustiť. Vzhľadom k úctyhodným rozmerom vozidla túto pomoc nepochybne čas od času ocenia aj tí najzručnejší vodiči.

Spočiatku bude nový Mercedes-Benz triedy V v ponuke v prevedení s dlhým rázvorom 3200 mm, ktorého celková dĺžka karosérie dosahuje 5140 mm. Neskôr budú nasledovať aj skrátená a naopak extra dlhá verzia. Automobilka už oznámila, že prijímať objednávky začne 6. marca. Prvé kusy by sa mali fyzicky objaviť u predajcov v máji.

Na ďalšej strane nájdete tech. údaje všetkých motorizácií a kompletnú galériu:

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY