vytisknout velikost písma Nový Mercedes-Benz triedy G získava obrysy, poriadne schudne

Nový Mercedes-Benz triedy G získava obrysy, poriadne schudne

Mercedes-Benz chystá na rok 2016 premiéru úplne novej triedy G, ktorá má znamenať po desiatkach rokov ustrnulého vývoja revolúciu. Zatiaľ čo súčasná trieda G je skôr vojenský špeciál a hračka pre skalných nadšencov, nové G určené pre súkromných zákazníkov má byť plnohodnotné SUV.

Nezmiznú ale schopnosti v teréne. Zdá sa, že z triedy G by sa mohol stať obávaný súper legendárneho Range Roveru. Stále bude mať tri uzávierky diferenciálov, ale výrazne sa má zlepšiť správanie na ceste a kultivovanosť.

Tomu pomôže okrem iného pripravovaná hliníková platforma, ktorá povedie k drastickej diéte. Podľa posledných správ sa má hmotnosť Mercedesu triedy G znížiť až o 374 kg. Caterham z neho ale nebude, stále na váhe ukáže zhruba 2,2 tony. Popri lepšej ovládateľnosti je vraj hlavným cieľom spotreba paliva nižšia o 20%.

Veľké zmeny sa očakávajú na podvozku. Nápravy majú byť nezávislé a podvozok bude hydropneumatický a s nastaviteľnou výškou. Motory ešte zostávajú skryté v tajničke, ale očakávajte preplňované benzínové osemvalce a na európskom trhu samozrejme aj diesely.

Mercedes vraj bude aj naďalej vyrábať pôvodný hranatý model triedy G, ktorý ale už nebude dodávaný súkromným zákazníkom. Uvidíme, či si nová civilnejšie trieda G vydobyje podobne ikonický status ako starý model, ktorý sa začal v osobnej verzii vyrábať už v roku 1979 a od tej doby sa výrazne nezmenil.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY