vytisknout velikost písma Nový Mercedes-Benz triedy G získava obrysy, poriadne schudne

Nový Mercedes-Benz triedy G získava obrysy, poriadne schudne

Mercedes-Benz chystá na rok 2016 premiéru úplne novej triedy G, ktorá má znamenať po desiatkach rokov ustrnulého vývoja revolúciu. Zatiaľ čo súčasná trieda G je skôr vojenský špeciál a hračka pre skalných nadšencov, nové G určené pre súkromných zákazníkov má byť plnohodnotné SUV.

Nezmiznú ale schopnosti v teréne. Zdá sa, že z triedy G by sa mohol stať obávaný súper legendárneho Range Roveru. Stále bude mať tri uzávierky diferenciálov, ale výrazne sa má zlepšiť správanie na ceste a kultivovanosť.

Tomu pomôže okrem iného pripravovaná hliníková platforma, ktorá povedie k drastickej diéte. Podľa posledných správ sa má hmotnosť Mercedesu triedy G znížiť až o 374 kg. Caterham z neho ale nebude, stále na váhe ukáže zhruba 2,2 tony. Popri lepšej ovládateľnosti je vraj hlavným cieľom spotreba paliva nižšia o 20%.

Veľké zmeny sa očakávajú na podvozku. Nápravy majú byť nezávislé a podvozok bude hydropneumatický a s nastaviteľnou výškou. Motory ešte zostávajú skryté v tajničke, ale očakávajte preplňované benzínové osemvalce a na európskom trhu samozrejme aj diesely.

Mercedes vraj bude aj naďalej vyrábať pôvodný hranatý model triedy G, ktorý ale už nebude dodávaný súkromným zákazníkom. Uvidíme, či si nová civilnejšie trieda G vydobyje podobne ikonický status ako starý model, ktorý sa začal v osobnej verzii vyrábať už v roku 1979 a od tej doby sa výrazne nezmenil.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY