vytisknout velikost písma Nový Mercedes-Benz triedy G získava obrysy, poriadne schudne

Nový Mercedes-Benz triedy G získava obrysy, poriadne schudne

Mercedes-Benz chystá na rok 2016 premiéru úplne novej triedy G, ktorá má znamenať po desiatkach rokov ustrnulého vývoja revolúciu. Zatiaľ čo súčasná trieda G je skôr vojenský špeciál a hračka pre skalných nadšencov, nové G určené pre súkromných zákazníkov má byť plnohodnotné SUV.

Nezmiznú ale schopnosti v teréne. Zdá sa, že z triedy G by sa mohol stať obávaný súper legendárneho Range Roveru. Stále bude mať tri uzávierky diferenciálov, ale výrazne sa má zlepšiť správanie na ceste a kultivovanosť.

Tomu pomôže okrem iného pripravovaná hliníková platforma, ktorá povedie k drastickej diéte. Podľa posledných správ sa má hmotnosť Mercedesu triedy G znížiť až o 374 kg. Caterham z neho ale nebude, stále na váhe ukáže zhruba 2,2 tony. Popri lepšej ovládateľnosti je vraj hlavným cieľom spotreba paliva nižšia o 20%.

Veľké zmeny sa očakávajú na podvozku. Nápravy majú byť nezávislé a podvozok bude hydropneumatický a s nastaviteľnou výškou. Motory ešte zostávajú skryté v tajničke, ale očakávajte preplňované benzínové osemvalce a na európskom trhu samozrejme aj diesely.

Mercedes vraj bude aj naďalej vyrábať pôvodný hranatý model triedy G, ktorý ale už nebude dodávaný súkromným zákazníkom. Uvidíme, či si nová civilnejšie trieda G vydobyje podobne ikonický status ako starý model, ktorý sa začal v osobnej verzii vyrábať už v roku 1979 a od tej doby sa výrazne nezmenil.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY