vytisknout velikost písma Nový Mercedes-Benz triedy G získava obrysy, poriadne schudne

Nový Mercedes-Benz triedy G získava obrysy, poriadne schudne

Mercedes-Benz chystá na rok 2016 premiéru úplne novej triedy G, ktorá má znamenať po desiatkach rokov ustrnulého vývoja revolúciu. Zatiaľ čo súčasná trieda G je skôr vojenský špeciál a hračka pre skalných nadšencov, nové G určené pre súkromných zákazníkov má byť plnohodnotné SUV.

Nezmiznú ale schopnosti v teréne. Zdá sa, že z triedy G by sa mohol stať obávaný súper legendárneho Range Roveru. Stále bude mať tri uzávierky diferenciálov, ale výrazne sa má zlepšiť správanie na ceste a kultivovanosť.

Tomu pomôže okrem iného pripravovaná hliníková platforma, ktorá povedie k drastickej diéte. Podľa posledných správ sa má hmotnosť Mercedesu triedy G znížiť až o 374 kg. Caterham z neho ale nebude, stále na váhe ukáže zhruba 2,2 tony. Popri lepšej ovládateľnosti je vraj hlavným cieľom spotreba paliva nižšia o 20%.

Veľké zmeny sa očakávajú na podvozku. Nápravy majú byť nezávislé a podvozok bude hydropneumatický a s nastaviteľnou výškou. Motory ešte zostávajú skryté v tajničke, ale očakávajte preplňované benzínové osemvalce a na európskom trhu samozrejme aj diesely.

Mercedes vraj bude aj naďalej vyrábať pôvodný hranatý model triedy G, ktorý ale už nebude dodávaný súkromným zákazníkom. Uvidíme, či si nová civilnejšie trieda G vydobyje podobne ikonický status ako starý model, ktorý sa začal v osobnej verzii vyrábať už v roku 1979 a od tej doby sa výrazne nezmenil.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY