vytisknout velikost písma Nový Mercedes-Benz triedy G získava obrysy, poriadne schudne

Nový Mercedes-Benz triedy G získava obrysy, poriadne schudne

Mercedes-Benz chystá na rok 2016 premiéru úplne novej triedy G, ktorá má znamenať po desiatkach rokov ustrnulého vývoja revolúciu. Zatiaľ čo súčasná trieda G je skôr vojenský špeciál a hračka pre skalných nadšencov, nové G určené pre súkromných zákazníkov má byť plnohodnotné SUV.

Nezmiznú ale schopnosti v teréne. Zdá sa, že z triedy G by sa mohol stať obávaný súper legendárneho Range Roveru. Stále bude mať tri uzávierky diferenciálov, ale výrazne sa má zlepšiť správanie na ceste a kultivovanosť.

Tomu pomôže okrem iného pripravovaná hliníková platforma, ktorá povedie k drastickej diéte. Podľa posledných správ sa má hmotnosť Mercedesu triedy G znížiť až o 374 kg. Caterham z neho ale nebude, stále na váhe ukáže zhruba 2,2 tony. Popri lepšej ovládateľnosti je vraj hlavným cieľom spotreba paliva nižšia o 20%.

Veľké zmeny sa očakávajú na podvozku. Nápravy majú byť nezávislé a podvozok bude hydropneumatický a s nastaviteľnou výškou. Motory ešte zostávajú skryté v tajničke, ale očakávajte preplňované benzínové osemvalce a na európskom trhu samozrejme aj diesely.

Mercedes vraj bude aj naďalej vyrábať pôvodný hranatý model triedy G, ktorý ale už nebude dodávaný súkromným zákazníkom. Uvidíme, či si nová civilnejšie trieda G vydobyje podobne ikonický status ako starý model, ktorý sa začal v osobnej verzii vyrábať už v roku 1979 a od tej doby sa výrazne nezmenil.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY