vytisknout velikost písma Nový Mercedes-Benz triedy E dostal dotykový volant na autopilota

Po neoficiálnej predpremiére sa nová generácia Mercedesu-Benz triedy E predstavuje oficiálne. Vozidlo je ľahšie, úspornejšie, má nový motor a množstvo najrôznejších asistentov.
Nový Mercedes-Benz triedy E dostal dotykový volant na autopilota
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz triedy E, Videá
  2. Mercedes-Benz triedy E: Fotogaléria

Po nedávnej neoficiálnej predpremiére predstavuje Mercedes novú generáciu triedy E oficiálne. Novinka je oproti predchádzajúcej generácii o 43 mm dlhšia a má o 65 mm väčší rázvor náprav. Dizajnovo ale nejde o prekvapenie, pretože vozidlo presne kopíruje existujúcu triedu S a triedu C. Uhladené tvary však majú jednu zaujímavú výhodu - výbornú aerodynamiku. Sedan vykazuje súčiniteľ odporu vzduchu iba 0,23.

Rovnako ako v iných Mercedesoch poslednej doby bude aj tu na výber niekoľko rôznych variantov. Okrem tej základnej môžu záujemcovia siahnuť po vyhotovení Exclusive, Avantgarde alebo AMG Line. Každá z týchto variant znamená trochu odlišný dizajn.

Interiér má byť prvotriedne spracovaný, čo celkom dobre dokladajú zverejnené fotografie. Mercedes sľubuje špeciálnu starostlivosť o tvar sedadiel, takže by mal voz byť aj patrične komfortný. Zadné operadlo je delené v pomere 40/20/40.

eclas_07.jpgeclas_08.jpgeclas_22.jpgeclass_16.jpgeclass_17.jpgeclass_19.jpg
Ponuka bude veľmi bohatá. Novú triedu E si môžete kúpiť v jednej zo štyroch variant. Interiér sľubuje precízne spracovanie a veľmi luxusný vzhľad vo vrcholných verziách 

Ak si priplatíte, dostanete do svojej triedy E dva veľké displeje s vysokým rozlíšením podobne, ako to poznáme z triedy S. Každý z týchto displejov má veľkosť 12,3". Vodič okrem iného dostane možnosť voľby troch rôznych variantov prístrojového štítu (Classic, Sport a Progressive). Ovládať všetky možné multimédiá potom budete okrem klasických ovládačov aj ďalšou novinkou - dotykovými ovládačmi umiestnenými na volante. Mimochodom diódové osvetlenie interiéru má vo svojom nastavení 64 farebných odtieňov.

Pre začiatok sa bude trieda E ponúkať vo verziách E 200 a E 220 d. Prvým menovaným je benzínový dvojliter s parametrami 135 kW (184 k) a 300 Nm. Zaujímavejšia je ale druhá možnosť, čo je nový naftový štvorvalec s objemom valcov 1950 cm3, výkonom 143 kW (195 k) a vrcholom krútiaceho momentu 400 Nm. Také vozidlo zrýchli na 100 km/h za 7,3 s a v priemere spotrebuje 3,9 l/100 km. Neskôr dorazí ešte dieselový šesťvalec (190 kW/258 k, 620 Nm), základná naftová verzia naladená na 110 kW (150 k) alebo hybrid 350 e s oficiálnej spotrebou 2,1 l/100 km.

Na svoje si nakoniec prídu aj záujemcovia o šesťvalcový benzín. Mercedes-Benz E 400 má 245 kW (333 k), 480 Nm a spojený je s pohonom všetkých kolies. Bez ohľadu na vašu voľbu bude v aute vždy štart/stop systém a deväťstupňový automat.

Čo sa podvozku týka, aj tam môžete voliť z niekoľkých možností. Štandardom sú oceľové pružiny, na želanie je možné dostať komfortné odpruženie, komfortné odpruženie ladené ľahko športovo s podvozkom zníženým o 15 mm, alebo klasický športový podvozok taktiež znížený o 15 mm. K dispozícii samozrejme bude aj vzduchové odpruženie Air Body Control.

Nový Mercedes-Benz triedy E dorazí aj s obrovským zástupom rôznych asistentov, pričom tým najzaujímavejším je určite Drive Pilot, kedy vozidlo môže samé nasledovať automobil idúci vpredu a to až do rýchlosti 210 km/h. Ďalšou zaujímavou novinkou je Active Lane-change Assistant, ktorý na pokyn vodiča automaticky zmení jazdný pruh.

Trieda E potom bude napríklad sama brzdiť v prípadoch, kedy budete cúvať na ulici, po ktorej niečo pôjde a vy nezareagujete, podobne ako napríklad BMW radu 7 novej generácie potom môžu budúci majitelia využiť aj automatické parkovanie ovládané diaľkovo cez mobilný telefón, respektíve cez aplikáciu. Systém Digital Vehicle Key taktiež umožní používať smartfón namiesto kľúča. Absolútna konektivita je samozrejmosťou.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY