vytisknout velikost písma Nový Mercedes-Benz triedy E dostal dotykový volant na autopilota

Po neoficiálnej predpremiére sa nová generácia Mercedesu-Benz triedy E predstavuje oficiálne. Vozidlo je ľahšie, úspornejšie, má nový motor a množstvo najrôznejších asistentov.
Nový Mercedes-Benz triedy E dostal dotykový volant na autopilota
Zoznam kapitol
  1. Mercedes-Benz triedy E, Videá
  2. Mercedes-Benz triedy E: Fotogaléria

Po nedávnej neoficiálnej predpremiére predstavuje Mercedes novú generáciu triedy E oficiálne. Novinka je oproti predchádzajúcej generácii o 43 mm dlhšia a má o 65 mm väčší rázvor náprav. Dizajnovo ale nejde o prekvapenie, pretože vozidlo presne kopíruje existujúcu triedu S a triedu C. Uhladené tvary však majú jednu zaujímavú výhodu - výbornú aerodynamiku. Sedan vykazuje súčiniteľ odporu vzduchu iba 0,23.

Rovnako ako v iných Mercedesoch poslednej doby bude aj tu na výber niekoľko rôznych variantov. Okrem tej základnej môžu záujemcovia siahnuť po vyhotovení Exclusive, Avantgarde alebo AMG Line. Každá z týchto variant znamená trochu odlišný dizajn.

Interiér má byť prvotriedne spracovaný, čo celkom dobre dokladajú zverejnené fotografie. Mercedes sľubuje špeciálnu starostlivosť o tvar sedadiel, takže by mal voz byť aj patrične komfortný. Zadné operadlo je delené v pomere 40/20/40.

eclas_07.jpgeclas_08.jpgeclas_22.jpgeclass_16.jpgeclass_17.jpgeclass_19.jpg
Ponuka bude veľmi bohatá. Novú triedu E si môžete kúpiť v jednej zo štyroch variant. Interiér sľubuje precízne spracovanie a veľmi luxusný vzhľad vo vrcholných verziách 

Ak si priplatíte, dostanete do svojej triedy E dva veľké displeje s vysokým rozlíšením podobne, ako to poznáme z triedy S. Každý z týchto displejov má veľkosť 12,3". Vodič okrem iného dostane možnosť voľby troch rôznych variantov prístrojového štítu (Classic, Sport a Progressive). Ovládať všetky možné multimédiá potom budete okrem klasických ovládačov aj ďalšou novinkou - dotykovými ovládačmi umiestnenými na volante. Mimochodom diódové osvetlenie interiéru má vo svojom nastavení 64 farebných odtieňov.

Pre začiatok sa bude trieda E ponúkať vo verziách E 200 a E 220 d. Prvým menovaným je benzínový dvojliter s parametrami 135 kW (184 k) a 300 Nm. Zaujímavejšia je ale druhá možnosť, čo je nový naftový štvorvalec s objemom valcov 1950 cm3, výkonom 143 kW (195 k) a vrcholom krútiaceho momentu 400 Nm. Také vozidlo zrýchli na 100 km/h za 7,3 s a v priemere spotrebuje 3,9 l/100 km. Neskôr dorazí ešte dieselový šesťvalec (190 kW/258 k, 620 Nm), základná naftová verzia naladená na 110 kW (150 k) alebo hybrid 350 e s oficiálnej spotrebou 2,1 l/100 km.

Na svoje si nakoniec prídu aj záujemcovia o šesťvalcový benzín. Mercedes-Benz E 400 má 245 kW (333 k), 480 Nm a spojený je s pohonom všetkých kolies. Bez ohľadu na vašu voľbu bude v aute vždy štart/stop systém a deväťstupňový automat.

Čo sa podvozku týka, aj tam môžete voliť z niekoľkých možností. Štandardom sú oceľové pružiny, na želanie je možné dostať komfortné odpruženie, komfortné odpruženie ladené ľahko športovo s podvozkom zníženým o 15 mm, alebo klasický športový podvozok taktiež znížený o 15 mm. K dispozícii samozrejme bude aj vzduchové odpruženie Air Body Control.

Nový Mercedes-Benz triedy E dorazí aj s obrovským zástupom rôznych asistentov, pričom tým najzaujímavejším je určite Drive Pilot, kedy vozidlo môže samé nasledovať automobil idúci vpredu a to až do rýchlosti 210 km/h. Ďalšou zaujímavou novinkou je Active Lane-change Assistant, ktorý na pokyn vodiča automaticky zmení jazdný pruh.

Trieda E potom bude napríklad sama brzdiť v prípadoch, kedy budete cúvať na ulici, po ktorej niečo pôjde a vy nezareagujete, podobne ako napríklad BMW radu 7 novej generácie potom môžu budúci majitelia využiť aj automatické parkovanie ovládané diaľkovo cez mobilný telefón, respektíve cez aplikáciu. Systém Digital Vehicle Key taktiež umožní používať smartfón namiesto kľúča. Absolútna konektivita je samozrejmosťou.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY