vytisknout velikost písma Nový Mercedes-Benz triedy E bude jazdiť úplne sám aj v diaľničných rýchlostiach

Nový Mercedes-Benz triedy E bude jazdiť úplne sám aj v diaľničných rýchlostiach

Automobilka Mercedes sa chystá na budúcnosť bez vodiča, respektíve bez nutnej asistencie vodiča. Už budúca generácia obľúbeného sedanu a kombi triedy E dostane systém pre autonómne jazdu, ktorý zvládne auto riadiť sám aj vo vyšších, napríklad diaľničných rýchlostiach.

Súčasný Mercedes-Benz triedy S ponúka za príplatok 2250 eur systém, ktorý vie vozidlo riadiť sám v rýchlostiach do 60 km/h predovšetkým v kolóne na diaľnici. Len v Nemecku si ho vraj kúpilo 90% zákazníkov novej triedy S. Nová generácia triedy E má ale možnosti posunúť ešte ďalej.

Auto bude schopné spoľahlivo jazdiť samo aj na diaľnici v rýchlostiach do asi 130 km/h. Mercedes v súčasnosti intenzívne testuje možnosti a auto už je pomerne inteligentné, ako uvádza Thomas Weber, šéf vývoja Daimleru, pre Automotive News.

Prototypy, ktoré využívajú senzory, radar a kamery, vraj majú ešte občas problém napríklad s ostrými tienmi stromov či stavieb, ale inak je funkcia už teraz uspokojivá. Ostré zákruty ale systém nevie a ani nemá v pláne vedieť. Funkcia autonómnej jazdy je určená na diaľnice a široké cesty. Navyše stále vyžaduje od vodiča ruku na volante.

Systémy autonómnej jazdy sa podľa Mercedesu dostanú na trh pomerne rýchlo, ale v ceste im možno bude stáť legislatíva. Zatiaľ je totiž vodič plne zodpovedný za auto a automobilky sa poisťujú tým, že vyžadujú ruky na volante. Podľa Mercedesu potom ale plne autonómne systémy nebudú dávať zmysel a zákazníci ich nebudú kupovať.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY