vytisknout velikost písma Nový Mercedes-Benz triedy E bude jazdiť úplne sám aj v diaľničných rýchlostiach

Nový Mercedes-Benz triedy E bude jazdiť úplne sám aj v diaľničných rýchlostiach

Automobilka Mercedes sa chystá na budúcnosť bez vodiča, respektíve bez nutnej asistencie vodiča. Už budúca generácia obľúbeného sedanu a kombi triedy E dostane systém pre autonómne jazdu, ktorý zvládne auto riadiť sám aj vo vyšších, napríklad diaľničných rýchlostiach.

Súčasný Mercedes-Benz triedy S ponúka za príplatok 2250 eur systém, ktorý vie vozidlo riadiť sám v rýchlostiach do 60 km/h predovšetkým v kolóne na diaľnici. Len v Nemecku si ho vraj kúpilo 90% zákazníkov novej triedy S. Nová generácia triedy E má ale možnosti posunúť ešte ďalej.

Auto bude schopné spoľahlivo jazdiť samo aj na diaľnici v rýchlostiach do asi 130 km/h. Mercedes v súčasnosti intenzívne testuje možnosti a auto už je pomerne inteligentné, ako uvádza Thomas Weber, šéf vývoja Daimleru, pre Automotive News.

Prototypy, ktoré využívajú senzory, radar a kamery, vraj majú ešte občas problém napríklad s ostrými tienmi stromov či stavieb, ale inak je funkcia už teraz uspokojivá. Ostré zákruty ale systém nevie a ani nemá v pláne vedieť. Funkcia autonómnej jazdy je určená na diaľnice a široké cesty. Navyše stále vyžaduje od vodiča ruku na volante.

Systémy autonómnej jazdy sa podľa Mercedesu dostanú na trh pomerne rýchlo, ale v ceste im možno bude stáť legislatíva. Zatiaľ je totiž vodič plne zodpovedný za auto a automobilky sa poisťujú tým, že vyžadujú ruky na volante. Podľa Mercedesu potom ale plne autonómne systémy nebudú dávať zmysel a zákazníci ich nebudú kupovať.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY