vytisknout velikost písma Nový Mercedes-Benz triedy E bude jazdiť úplne sám aj v diaľničných rýchlostiach

Nový Mercedes-Benz triedy E bude jazdiť úplne sám aj v diaľničných rýchlostiach

Automobilka Mercedes sa chystá na budúcnosť bez vodiča, respektíve bez nutnej asistencie vodiča. Už budúca generácia obľúbeného sedanu a kombi triedy E dostane systém pre autonómne jazdu, ktorý zvládne auto riadiť sám aj vo vyšších, napríklad diaľničných rýchlostiach.

Súčasný Mercedes-Benz triedy S ponúka za príplatok 2250 eur systém, ktorý vie vozidlo riadiť sám v rýchlostiach do 60 km/h predovšetkým v kolóne na diaľnici. Len v Nemecku si ho vraj kúpilo 90% zákazníkov novej triedy S. Nová generácia triedy E má ale možnosti posunúť ešte ďalej.

Auto bude schopné spoľahlivo jazdiť samo aj na diaľnici v rýchlostiach do asi 130 km/h. Mercedes v súčasnosti intenzívne testuje možnosti a auto už je pomerne inteligentné, ako uvádza Thomas Weber, šéf vývoja Daimleru, pre Automotive News.

Prototypy, ktoré využívajú senzory, radar a kamery, vraj majú ešte občas problém napríklad s ostrými tienmi stromov či stavieb, ale inak je funkcia už teraz uspokojivá. Ostré zákruty ale systém nevie a ani nemá v pláne vedieť. Funkcia autonómnej jazdy je určená na diaľnice a široké cesty. Navyše stále vyžaduje od vodiča ruku na volante.

Systémy autonómnej jazdy sa podľa Mercedesu dostanú na trh pomerne rýchlo, ale v ceste im možno bude stáť legislatíva. Zatiaľ je totiž vodič plne zodpovedný za auto a automobilky sa poisťujú tým, že vyžadujú ruky na volante. Podľa Mercedesu potom ale plne autonómne systémy nebudú dávať zmysel a zákazníci ich nebudú kupovať.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY