vytisknout velikost písma Nový Mercedes-Benz triedy E bude jazdiť úplne sám aj v diaľničných rýchlostiach

Nový Mercedes-Benz triedy E bude jazdiť úplne sám aj v diaľničných rýchlostiach

Automobilka Mercedes sa chystá na budúcnosť bez vodiča, respektíve bez nutnej asistencie vodiča. Už budúca generácia obľúbeného sedanu a kombi triedy E dostane systém pre autonómne jazdu, ktorý zvládne auto riadiť sám aj vo vyšších, napríklad diaľničných rýchlostiach.

Súčasný Mercedes-Benz triedy S ponúka za príplatok 2250 eur systém, ktorý vie vozidlo riadiť sám v rýchlostiach do 60 km/h predovšetkým v kolóne na diaľnici. Len v Nemecku si ho vraj kúpilo 90% zákazníkov novej triedy S. Nová generácia triedy E má ale možnosti posunúť ešte ďalej.

Auto bude schopné spoľahlivo jazdiť samo aj na diaľnici v rýchlostiach do asi 130 km/h. Mercedes v súčasnosti intenzívne testuje možnosti a auto už je pomerne inteligentné, ako uvádza Thomas Weber, šéf vývoja Daimleru, pre Automotive News.

Prototypy, ktoré využívajú senzory, radar a kamery, vraj majú ešte občas problém napríklad s ostrými tienmi stromov či stavieb, ale inak je funkcia už teraz uspokojivá. Ostré zákruty ale systém nevie a ani nemá v pláne vedieť. Funkcia autonómnej jazdy je určená na diaľnice a široké cesty. Navyše stále vyžaduje od vodiča ruku na volante.

Systémy autonómnej jazdy sa podľa Mercedesu dostanú na trh pomerne rýchlo, ale v ceste im možno bude stáť legislatíva. Zatiaľ je totiž vodič plne zodpovedný za auto a automobilky sa poisťujú tým, že vyžadujú ruky na volante. Podľa Mercedesu potom ale plne autonómne systémy nebudú dávať zmysel a zákazníci ich nebudú kupovať.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY