vytisknout velikost písma Nový Mercedes-Benz triedy E bude jazdiť úplne sám aj v diaľničných rýchlostiach

Nový Mercedes-Benz triedy E bude jazdiť úplne sám aj v diaľničných rýchlostiach

Automobilka Mercedes sa chystá na budúcnosť bez vodiča, respektíve bez nutnej asistencie vodiča. Už budúca generácia obľúbeného sedanu a kombi triedy E dostane systém pre autonómne jazdu, ktorý zvládne auto riadiť sám aj vo vyšších, napríklad diaľničných rýchlostiach.

Súčasný Mercedes-Benz triedy S ponúka za príplatok 2250 eur systém, ktorý vie vozidlo riadiť sám v rýchlostiach do 60 km/h predovšetkým v kolóne na diaľnici. Len v Nemecku si ho vraj kúpilo 90% zákazníkov novej triedy S. Nová generácia triedy E má ale možnosti posunúť ešte ďalej.

Auto bude schopné spoľahlivo jazdiť samo aj na diaľnici v rýchlostiach do asi 130 km/h. Mercedes v súčasnosti intenzívne testuje možnosti a auto už je pomerne inteligentné, ako uvádza Thomas Weber, šéf vývoja Daimleru, pre Automotive News.

Prototypy, ktoré využívajú senzory, radar a kamery, vraj majú ešte občas problém napríklad s ostrými tienmi stromov či stavieb, ale inak je funkcia už teraz uspokojivá. Ostré zákruty ale systém nevie a ani nemá v pláne vedieť. Funkcia autonómnej jazdy je určená na diaľnice a široké cesty. Navyše stále vyžaduje od vodiča ruku na volante.

Systémy autonómnej jazdy sa podľa Mercedesu dostanú na trh pomerne rýchlo, ale v ceste im možno bude stáť legislatíva. Zatiaľ je totiž vodič plne zodpovedný za auto a automobilky sa poisťujú tým, že vyžadujú ruky na volante. Podľa Mercedesu potom ale plne autonómne systémy nebudú dávať zmysel a zákazníci ich nebudú kupovať.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY