vytisknout velikost písma Nový Mercedes-Benz triedy E All-Terrain má zatiaľ len štvorvalec

Príchod prizdvihnutého poloterénneho Mercedesu triedy E All-Terrain bol avizovaný niekoľko mesiacov dopredu. Audi A6 Allroad má tak po Volve V90 Cross Country ďalšieho súpera. Základná technika nového Mercedesu triedy E All-Terrain je vlastne takmer zhodná s modelom kombi, na prvý pohľad určite spoznáte nové oplastované lemy blatníkov a upravené nárazníky. A aj vyššiu svetlú výšku.
Nový Mercedes-Benz triedy E All-Terrain má zatiaľ len štvorvalec

Pre Mercedes je Trieda E All-Terrain prvým pokusom na tomto bojovom poli. Štandardne má pohon všetkých kolies a pneumatický podvozok Air Body Control s nastaviteľnou svetlou výškou (možno zdvihnúť o 35 mm). Proti bežnej triede E majú kolesá vyšší profil pneumatík, k dispozícii sú 19" alebo 20" ráfiky. Celkovo je trieda E All-Terrain v štandardnom nastavení o 29 mm vyššia ako bežný model. Z toho je 14 mm vďaka väčšiemu profilu pneumatík a 15 mm vďaka samotnému podvozku.

mercedes-e-allterrain-1.jpgmercedes-e-allterrain-4.jpgmercedes-e-allterrain-5.jpg

Pod kapotou je zatiaľ len jeden motor: vznetový štvorvalec 2,0 l v modeli E 220 d 4Matic. Motor ponúka výkon 143 kW (194 k) v 3800 min-1 a krútiaci moment 400 Nm v rozmedzí 1600 až 2800 min-1. Na 100 km/h akceleruje rozmerná trieda E za slušných osem sekúnd a rozbehne sa na 232 km/h. Kombinovaná spotreba vozidla je 5,1 až 5,2 litra na 100 km.

mercedes-e-allterrain-22.jpgmercedes-e-allterrain-8.jpgmercedes-e-allterrain-9.jpg

Štandardne dostanete aj deväťstupňovú automatickú prevodovku, manuál v ponuke zatiaľ nebude. Pokiaľ ide o ďalšie motory, Mercedes sľubuje ešte naftový šesťvalec taktiež kombinovaný s deväťstupňovým automatom. Avšak viac toho nešpecifikuje. Premiéru si Mercedes triedy E All-Terrain odbije na autosalóne v Paríži, ale ceny sa dozvieme až na začiatku roka 2017.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

dnes | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY