vytisknout velikost písma Nový Mercedes-Benz triedy E All-Terrain má zatiaľ len štvorvalec

Príchod prizdvihnutého poloterénneho Mercedesu triedy E All-Terrain bol avizovaný niekoľko mesiacov dopredu. Audi A6 Allroad má tak po Volve V90 Cross Country ďalšieho súpera. Základná technika nového Mercedesu triedy E All-Terrain je vlastne takmer zhodná s modelom kombi, na prvý pohľad určite spoznáte nové oplastované lemy blatníkov a upravené nárazníky. A aj vyššiu svetlú výšku.
Nový Mercedes-Benz triedy E All-Terrain má zatiaľ len štvorvalec

Pre Mercedes je Trieda E All-Terrain prvým pokusom na tomto bojovom poli. Štandardne má pohon všetkých kolies a pneumatický podvozok Air Body Control s nastaviteľnou svetlou výškou (možno zdvihnúť o 35 mm). Proti bežnej triede E majú kolesá vyšší profil pneumatík, k dispozícii sú 19" alebo 20" ráfiky. Celkovo je trieda E All-Terrain v štandardnom nastavení o 29 mm vyššia ako bežný model. Z toho je 14 mm vďaka väčšiemu profilu pneumatík a 15 mm vďaka samotnému podvozku.

mercedes-e-allterrain-1.jpgmercedes-e-allterrain-4.jpgmercedes-e-allterrain-5.jpg

Pod kapotou je zatiaľ len jeden motor: vznetový štvorvalec 2,0 l v modeli E 220 d 4Matic. Motor ponúka výkon 143 kW (194 k) v 3800 min-1 a krútiaci moment 400 Nm v rozmedzí 1600 až 2800 min-1. Na 100 km/h akceleruje rozmerná trieda E za slušných osem sekúnd a rozbehne sa na 232 km/h. Kombinovaná spotreba vozidla je 5,1 až 5,2 litra na 100 km.

mercedes-e-allterrain-22.jpgmercedes-e-allterrain-8.jpgmercedes-e-allterrain-9.jpg

Štandardne dostanete aj deväťstupňovú automatickú prevodovku, manuál v ponuke zatiaľ nebude. Pokiaľ ide o ďalšie motory, Mercedes sľubuje ešte naftový šesťvalec taktiež kombinovaný s deväťstupňovým automatom. Avšak viac toho nešpecifikuje. Premiéru si Mercedes triedy E All-Terrain odbije na autosalóne v Paríži, ale ceny sa dozvieme až na začiatku roka 2017.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY