vytisknout velikost písma Nový Mercedes-Benz triedy E All-Terrain má zatiaľ len štvorvalec

Príchod prizdvihnutého poloterénneho Mercedesu triedy E All-Terrain bol avizovaný niekoľko mesiacov dopredu. Audi A6 Allroad má tak po Volve V90 Cross Country ďalšieho súpera. Základná technika nového Mercedesu triedy E All-Terrain je vlastne takmer zhodná s modelom kombi, na prvý pohľad určite spoznáte nové oplastované lemy blatníkov a upravené nárazníky. A aj vyššiu svetlú výšku.
Nový Mercedes-Benz triedy E All-Terrain má zatiaľ len štvorvalec

Pre Mercedes je Trieda E All-Terrain prvým pokusom na tomto bojovom poli. Štandardne má pohon všetkých kolies a pneumatický podvozok Air Body Control s nastaviteľnou svetlou výškou (možno zdvihnúť o 35 mm). Proti bežnej triede E majú kolesá vyšší profil pneumatík, k dispozícii sú 19" alebo 20" ráfiky. Celkovo je trieda E All-Terrain v štandardnom nastavení o 29 mm vyššia ako bežný model. Z toho je 14 mm vďaka väčšiemu profilu pneumatík a 15 mm vďaka samotnému podvozku.

mercedes-e-allterrain-1.jpgmercedes-e-allterrain-4.jpgmercedes-e-allterrain-5.jpg

Pod kapotou je zatiaľ len jeden motor: vznetový štvorvalec 2,0 l v modeli E 220 d 4Matic. Motor ponúka výkon 143 kW (194 k) v 3800 min-1 a krútiaci moment 400 Nm v rozmedzí 1600 až 2800 min-1. Na 100 km/h akceleruje rozmerná trieda E za slušných osem sekúnd a rozbehne sa na 232 km/h. Kombinovaná spotreba vozidla je 5,1 až 5,2 litra na 100 km.

mercedes-e-allterrain-22.jpgmercedes-e-allterrain-8.jpgmercedes-e-allterrain-9.jpg

Štandardne dostanete aj deväťstupňovú automatickú prevodovku, manuál v ponuke zatiaľ nebude. Pokiaľ ide o ďalšie motory, Mercedes sľubuje ešte naftový šesťvalec taktiež kombinovaný s deväťstupňovým automatom. Avšak viac toho nešpecifikuje. Premiéru si Mercedes triedy E All-Terrain odbije na autosalóne v Paríži, ale ceny sa dozvieme až na začiatku roka 2017.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY