vytisknout velikost písma Nový Mercedes-Benz E63 AMG dostane až 612 koní

Trieda E by mala dostať štvorlitrový dvakrát preplňovaný osemvalec dostupný v dvoch variantoch. V oboch prípadoch bude motor doplnený o deväťstupňovú automatickú prevodovku.
Nový Mercedes-Benz E63 AMG dostane až 612 koní

Vrcholom pre nový Mercedes-Benz triedy E je zatiaľ nedávno predstavená šesťvalcová verzia E 43 4Matic disponujúca výkonom 295 kW (401 k). Iba pri tomto motore to ale nezostane, Mercedes totiž plánuje aj silnejšie prevedenie 63 AMG a 63 S AMG. Záujemcovia o veľmi ostrý sedan sa môžu tešiť na výkon až 612 koní.

Vyplýva to z fotografií, ktoré aktuálne kolujú ruskými médiami. Trieda E by mala dostať štvorlitrový dvakrát preplňovaný osemvalec dostupný v dvoch variantoch. Tá slabšia ponúkne parametre 420 kW (571 k) a 750 Nm, čo stačí na zrýchlenie z nuly na 100 km/h za 3,7 s. Silnejšia verzia S potom dostane dokonca 450 kW (612 k) a 850 Nm. Takýto automobil pokorí 100 km/h o dve desatiny sekundy rýchlejšie. Najvyššia rýchlosť bude elektronicky obmedzená na klasických 250 km/h.

V oboch prípadoch bude motor doplnený o deväťstupňovú automatickú prevodovku. Vrcholné verzie triedy E potom dostanú aj obvyklé veci typu upravenej aerodynamiky, športového podvozku, výkonnejších bŕzd a hlasnejšieho výfuku.

mere.jpg
Foto: Drive2
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY