vytisknout velikost písma Nový Mercedes-AMG GT3 vsádza radšej na objem než na preplňovanie

Nový Mercedes-AMG GT3 vsádza radšej na objem než na preplňovanie

Mercedes-Benz ukáže na autosalóne v Ženeve aj závodnú verziu kupé AMG GT zodpovedajúcu pravidlám FIA pre okruhové preteky v kategórii GT3. Prvé klientske vozidlá dorazia k zákazníkom na konci roka 2015, takže budú včas pripravené na nadchádzajúcu okruhovú sezónu.

15C157_01.jpg15C157_05.jpg
Na rozdiel od cestnej verzie sa závodný špeciál spolieha
na klasický veľkoobjemový motor s atmosférickým saním

Kým nový cestný Mercedes-Benz AMG GT poháňa preplňovaný osemvalec 4,0 l, jeho pretekársky derivát si v sklade vypožičal známy atmosférický osemvalec 6,2 l z Mercedesu SLS AMG GT3. Prevodovka je šesťstupňová sekvenčná a silu motora prenáša pochopiteľne na zadné kolesá.

Mercedes tvrdí, že vďaka jednoduchšiemu a osvedčenému atmosférickému motoru môžu zákazníci ťažiť z vyššej spoľahlivosti, jednoduchšieho servisu a údržby a tým pádom aj lacnejších prevádzkových nákladov tohto pretekárskeho vozidla. A diváci si užijú oveľa výraznejší zvuk.

15C157_07.jpg15C157_09.jpg
Závodného nasadenia sa Mercedes-AMG GT3 dočká na začiatku
roku 2016. Dokonca by mala vzniknúť aj cestná verzia

Zaujímavé je, že v tomto pretekárskom okruhovom špeciáli pre kategóriu GT3 sa má inšpirovať ostrá cestná verzia modelu AMG GT, ktorá má konkurovať modelu Porsche 911 GT3 RS. Sériové prevedenie by sa mohlo predstaviť už na začiatku roka 2016 pred štartom novej závodnej sezóny.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY