vytisknout velikost písma Nový Mercedes-AMG GT3 vsádza radšej na objem než na preplňovanie

Nový Mercedes-AMG GT3 vsádza radšej na objem než na preplňovanie

Mercedes-Benz ukáže na autosalóne v Ženeve aj závodnú verziu kupé AMG GT zodpovedajúcu pravidlám FIA pre okruhové preteky v kategórii GT3. Prvé klientske vozidlá dorazia k zákazníkom na konci roka 2015, takže budú včas pripravené na nadchádzajúcu okruhovú sezónu.

15C157_01.jpg15C157_05.jpg
Na rozdiel od cestnej verzie sa závodný špeciál spolieha
na klasický veľkoobjemový motor s atmosférickým saním

Kým nový cestný Mercedes-Benz AMG GT poháňa preplňovaný osemvalec 4,0 l, jeho pretekársky derivát si v sklade vypožičal známy atmosférický osemvalec 6,2 l z Mercedesu SLS AMG GT3. Prevodovka je šesťstupňová sekvenčná a silu motora prenáša pochopiteľne na zadné kolesá.

Mercedes tvrdí, že vďaka jednoduchšiemu a osvedčenému atmosférickému motoru môžu zákazníci ťažiť z vyššej spoľahlivosti, jednoduchšieho servisu a údržby a tým pádom aj lacnejších prevádzkových nákladov tohto pretekárskeho vozidla. A diváci si užijú oveľa výraznejší zvuk.

15C157_07.jpg15C157_09.jpg
Závodného nasadenia sa Mercedes-AMG GT3 dočká na začiatku
roku 2016. Dokonca by mala vzniknúť aj cestná verzia

Zaujímavé je, že v tomto pretekárskom okruhovom špeciáli pre kategóriu GT3 sa má inšpirovať ostrá cestná verzia modelu AMG GT, ktorá má konkurovať modelu Porsche 911 GT3 RS. Sériové prevedenie by sa mohlo predstaviť už na začiatku roka 2016 pred štartom novej závodnej sezóny.

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

dnes | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY