vytisknout velikost písma Nový Mercedes-AMG GT3 vsádza radšej na objem než na preplňovanie

Nový Mercedes-AMG GT3 vsádza radšej na objem než na preplňovanie

Mercedes-Benz ukáže na autosalóne v Ženeve aj závodnú verziu kupé AMG GT zodpovedajúcu pravidlám FIA pre okruhové preteky v kategórii GT3. Prvé klientske vozidlá dorazia k zákazníkom na konci roka 2015, takže budú včas pripravené na nadchádzajúcu okruhovú sezónu.

15C157_01.jpg15C157_05.jpg
Na rozdiel od cestnej verzie sa závodný špeciál spolieha
na klasický veľkoobjemový motor s atmosférickým saním

Kým nový cestný Mercedes-Benz AMG GT poháňa preplňovaný osemvalec 4,0 l, jeho pretekársky derivát si v sklade vypožičal známy atmosférický osemvalec 6,2 l z Mercedesu SLS AMG GT3. Prevodovka je šesťstupňová sekvenčná a silu motora prenáša pochopiteľne na zadné kolesá.

Mercedes tvrdí, že vďaka jednoduchšiemu a osvedčenému atmosférickému motoru môžu zákazníci ťažiť z vyššej spoľahlivosti, jednoduchšieho servisu a údržby a tým pádom aj lacnejších prevádzkových nákladov tohto pretekárskeho vozidla. A diváci si užijú oveľa výraznejší zvuk.

15C157_07.jpg15C157_09.jpg
Závodného nasadenia sa Mercedes-AMG GT3 dočká na začiatku
roku 2016. Dokonca by mala vzniknúť aj cestná verzia

Zaujímavé je, že v tomto pretekárskom okruhovom špeciáli pre kategóriu GT3 sa má inšpirovať ostrá cestná verzia modelu AMG GT, ktorá má konkurovať modelu Porsche 911 GT3 RS. Sériové prevedenie by sa mohlo predstaviť už na začiatku roka 2016 pred štartom novej závodnej sezóny.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY