vytisknout velikost písma Nový Mercedes-AMG GT3 vsádza radšej na objem než na preplňovanie

Nový Mercedes-AMG GT3 vsádza radšej na objem než na preplňovanie

Mercedes-Benz ukáže na autosalóne v Ženeve aj závodnú verziu kupé AMG GT zodpovedajúcu pravidlám FIA pre okruhové preteky v kategórii GT3. Prvé klientske vozidlá dorazia k zákazníkom na konci roka 2015, takže budú včas pripravené na nadchádzajúcu okruhovú sezónu.

15C157_01.jpg15C157_05.jpg
Na rozdiel od cestnej verzie sa závodný špeciál spolieha
na klasický veľkoobjemový motor s atmosférickým saním

Kým nový cestný Mercedes-Benz AMG GT poháňa preplňovaný osemvalec 4,0 l, jeho pretekársky derivát si v sklade vypožičal známy atmosférický osemvalec 6,2 l z Mercedesu SLS AMG GT3. Prevodovka je šesťstupňová sekvenčná a silu motora prenáša pochopiteľne na zadné kolesá.

Mercedes tvrdí, že vďaka jednoduchšiemu a osvedčenému atmosférickému motoru môžu zákazníci ťažiť z vyššej spoľahlivosti, jednoduchšieho servisu a údržby a tým pádom aj lacnejších prevádzkových nákladov tohto pretekárskeho vozidla. A diváci si užijú oveľa výraznejší zvuk.

15C157_07.jpg15C157_09.jpg
Závodného nasadenia sa Mercedes-AMG GT3 dočká na začiatku
roku 2016. Dokonca by mala vzniknúť aj cestná verzia

Zaujímavé je, že v tomto pretekárskom okruhovom špeciáli pre kategóriu GT3 sa má inšpirovať ostrá cestná verzia modelu AMG GT, ktorá má konkurovať modelu Porsche 911 GT3 RS. Sériové prevedenie by sa mohlo predstaviť už na začiatku roka 2016 pred štartom novej závodnej sezóny.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY