vytisknout velikost písma Nový Mercedes-AMG GT3 vsádza radšej na objem než na preplňovanie

Nový Mercedes-AMG GT3 vsádza radšej na objem než na preplňovanie

Mercedes-Benz ukáže na autosalóne v Ženeve aj závodnú verziu kupé AMG GT zodpovedajúcu pravidlám FIA pre okruhové preteky v kategórii GT3. Prvé klientske vozidlá dorazia k zákazníkom na konci roka 2015, takže budú včas pripravené na nadchádzajúcu okruhovú sezónu.

15C157_01.jpg15C157_05.jpg
Na rozdiel od cestnej verzie sa závodný špeciál spolieha
na klasický veľkoobjemový motor s atmosférickým saním

Kým nový cestný Mercedes-Benz AMG GT poháňa preplňovaný osemvalec 4,0 l, jeho pretekársky derivát si v sklade vypožičal známy atmosférický osemvalec 6,2 l z Mercedesu SLS AMG GT3. Prevodovka je šesťstupňová sekvenčná a silu motora prenáša pochopiteľne na zadné kolesá.

Mercedes tvrdí, že vďaka jednoduchšiemu a osvedčenému atmosférickému motoru môžu zákazníci ťažiť z vyššej spoľahlivosti, jednoduchšieho servisu a údržby a tým pádom aj lacnejších prevádzkových nákladov tohto pretekárskeho vozidla. A diváci si užijú oveľa výraznejší zvuk.

15C157_07.jpg15C157_09.jpg
Závodného nasadenia sa Mercedes-AMG GT3 dočká na začiatku
roku 2016. Dokonca by mala vzniknúť aj cestná verzia

Zaujímavé je, že v tomto pretekárskom okruhovom špeciáli pre kategóriu GT3 sa má inšpirovať ostrá cestná verzia modelu AMG GT, ktorá má konkurovať modelu Porsche 911 GT3 RS. Sériové prevedenie by sa mohlo predstaviť už na začiatku roka 2016 pred štartom novej závodnej sezóny.

Dvojtest Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG: Zlý sen

Dvojtest Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG: Zlý sen

Nástupcu zvýšeného Golfu Plus sme podrobili redakčnému testu rovno v dvoch variantoch: cenovo dostupné 1.2 TSI Comfortline s manuálnym radením a rozmarné 1.4 TSI Highline s automatom DSG.

dnes | Jiří Červenka | 1 příspěvek
Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

22. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY