vytisknout velikost písma Nový Lincoln Continental nakoniec stojí v USA menej ako BMW radu 5

Nový Lincoln Continental nakoniec stojí v USA menej ako BMW radu 5

Nová generácia luxusného sedanu Lincoln Continental začína na domácom trhu na atraktívnej cene. Základná výbava Premier, ktorá už má ale všetko podstatné, vás vyjde na 45 485 dolárov. Iste, individuálny dovoz sa predraží kvôli clu, homologizácii a ďalším poplatkom. To by potom Lincoln stál zhruba 63-tisíc eur.

Lincoln-Continental-2017-1600-03.jpgLincoln-Continental-2017-1600-04.jpgLincoln-Continental-2017-1600-0a.jpg
Individuálny dovoz by tento inak pomerne cenovo dostupný Lincoln predražil

Základná verzia má pod kapotou atmosférický šesťvalec 3,7 l, rovnako tak je tomu v drahšom modeli Select za 48 440 dolárov. Za príplatok 2 250 dolárov je ale už k dispozícii motor 2.7 V6 EcoBoost. Ďalšie výbavy už majú motor EcoBoost v základe, ale aj za ne dáte 54 840 dolárov, respektíve 63 840 dolárov za Continental "v plnej náloži".

Vrcholný šesťvalec 3.0 EcoBoost je za ďalší príplatok 3 256 dolárov a štvorkolka, ktorú je možné objednať k akémukoľvek motoru, stojí ďalších dvetisíc dolárov. Zaujímavé je, že ceny nie sú nijako premrštené a napríklad základné BMW radu 5 začína v USA na 50 200 dolároch. A to dostanete len štvorvalec 528i.

Katalóg príplatkovej výbavy Lincolne Continental je patrične tučný a keď si vyberiete najdrahšiu špecifikáciu, motor a priplatíte si za pohon všetkých kolies, môže vás nový Continental stáť 82 400 dolárov. Avšak ak by ste si toto auto priviezli k nám, vyjde vás viac ako 100-tisíc eur.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY