vytisknout velikost písma Nový Land Rover Defender príde v roku 2018. Trochu vymäkne

Nástupca Defenderu nebude ako bežné SUV, ale predsa len sa premení celkom dosť. Zákazníci vraj ale spoznajú, že je to Defender.
Nový Land Rover Defender príde v roku 2018. Trochu vymäkne

Ako sme už informovali, súčasná generácia legendárneho off-roadu Land Rover Defender v januári 2016 skončí. Potom ale bude nasledovať pomerne dlhá pauza a nový model, ktorý nahradí v ponuke značky práve Defender, dorazí až v roku 2018 ako modelový rok 2019.

Údajne nemáme čakať tak drsné auto, ako bol doterajší model. Nový Defender trochu "vymäkkne" kvôli požiadavkám na bezpečnosť a komfort. Samozrejme je nutné počítať aj s tým, že sa nový model bude musieť prispôsobiť emisným normám. Novinka nebude vychádzať z predtým predstavených konceptov, povedal šéf dizajnu Land Roveru Gerry McGovern pre Autonews.

"Ľudia ale spoznajú, že je to Defender, moderný Defender," povedal McGovern. Verí, že nové poňatie Defenderu umožní predávať okolo 100 000 áut ročne po celom svete. Nebude to úplný mäkkýš, skôr bude pripomínať prístup automobilky Jeep.

Land Rover Defender (ak sa tak vôbec bude volať) vznikne v celkovo piatich karosárskych variantoch. Budú to dva dvojdverové modely s rozdielnym rázvorom, štvordverový s dlhým rázvorom a dvojdverový alebo štvordverový pick-up.

Ohľadom motorov sa toho ešte veľa nevie, ale zrejme sa bude motorová ponuka líšiť v závislosti na trhu. V Európe budú komplikovanejšie diesely plniace Euro 6 a neskôr Euro 7, iné trhy zrejme dostanú "špinavšie", ale jednoduchšie motory.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY