vytisknout velikost písma Nový Koleos vs. KodiaQ: Francúz výhodnejší, Škode nestíha

Na slovenský trh dorazil nový Renault Koleos. Po Škode KodiaQ je to ďalšie nové SUV tejto veľkosti. Oproti KodiaQu je Renault lacnejší. Mladoboleslavské SUV ale ponúka výkonnejšie motory a Renault nemá v cenníku tretí rad sedadiel.
Nový Koleos vs. KodiaQ: Francúz výhodnejší, Škode nestíha

Renault oficiálne zverejnil ceny novej generácie modelu Koleos. Francúzska novinka u nás bude dostupná výhradne so vznetovými motormi, pričom ten základný disponuje výkonom 96 kW (130 k). V kombinácii s najdostupnejšou výbavou vyjde toto prevedenie minimálne na 26-tisíc eur. Oproti Škode KodiaQ je tým pádom Koleos lacnejší.

Francúzska automobilka ponúka nový Koleos vo výbavách Zen, Intense a Initiale Paris. Okrem už spomínaného vznetového štvorvalca 1.6 dCi s výkonom 96 kW (130 k) s pohonom iba prednej nápravy je Koleos dostupný aj s väčším vznetovým dvojlitrom naladeným na 129 kW (175 k). Toto prevedenie zaobstaráte od druhej výbavy Intense a vždy s pohonom všetkých kolies. Rovnako ako tomu je pri Nissane X-Trail, z ktorého Koleos technicky vychádza, aj tu je možné prípadne siahnuť po bezstupňovej automatickej prevodovke X-Tronic.

V rámci najdostupnejšej výbavy Zen dostanete sadu bezpečnostných asistentov, asistent rozjazdu do kopca, tempomat, asistent jazdy v pruhoch, systém prednárazového brzdenia, sedemnásťpalcové zliatinové kolesá, dvojzónovú automatickú klimatizáciu, bezkľúčový prístup alebo dokonca navigáciu. Bez preháňania ide o plne vybavený automobil.

Druhá úroveň výbavy pridá napríklad stráženie mŕtveho uhla, automatické prepínanie diaľkových svetiel, väčšie liate kolesá alebo diódové svetlomety. V najvyššej výbave potom dostanete napríklad kožu Nappa, zliatinové kolesá o veľkosti 19", adaptívny tempomat, vyhrievanie predných sedadiel, lepšie ozvučenie a elektricky nastaviteľné predné sedadlá. 

Renaut Koleos vs. Škoda KodiaQ

Renault mieri do kategórie, kde nájdeme samozrejme materský Nissan X-Trail, ktorého techniku ​​Koleos používa, Hyundai Santa Fe, Kiu Sorento alebo Mitsubishi Outlander a prirodzene aj Škodu KodiaQ. Práve tá bude zrejme tým najzaujímavejším súperom.

V porovnaní s KodiaQom má Renault navrch čo do výbavy a ceny. Ak vezmeme do úvahy základné vznetové prevedenie, potom najbližším konkurenčným variantom je KodiaQ 2.0 TDI 110 kW vo výbave Active. Tá tiež rozhodne nie je chudobná, ale napríklad bezkľúčový prístup mať nemôže, rovnako ako navigáciu a za tempomat si musíte priplatiť. Lenže Škoda vám dá na výber medzi automatickou prevodovkou a manuálom kombinovaným s pohonom všetkých kolies. Obe tieto varianty totiž stoja rovnako - 27 499 eur. Okrem toho je samotný motor je výkonnejší.

Najsilnejší Koleos dCi 175 4 × 4 X-Tronic môže byť váš za 33 499 eur, ak sa uspokojíte s prostrednej úrovňou výbavy. KodiaQ 2.0 TDI 4×4 s prevodovkou DSG, pohonom všetkých kolies a druhou úrovňou výbavy Ambition je len o pár eur drahší. Uspokojiť sa budete musieť opäť s menšou porciou výbavy. Za diódové svetlá bude znovu potrebné priplatiť, tak isto vo výbave chýba bezkľúčové odomykanie a za navigáciu dáte minimálne 300 eur. Na druhej strane dostanete motor s výkonom 140 kW (190 k) a oveľa lepšiu prevodovku.

Mladoboleslavskou alternatívou k Renaultu Koleos v najdrahším prevedení Initiale Paris za 36 499 eur je výbava Style kombinovaná s najsilnejším dieselom (35 999 eur). Vo výbave potom nájdete napríklad diódové svetlá alebo bezkľúčové odomykanie a štartovanie tlačidlom, opäť ale nedostanete v rámci základnej výbavy navigáciu, bezpečnostných asistentov typu stráženie mŕtveho uhla, ani lepšie čalúnenie.

Nový Renault Koleos tak prichádza s taktikou, na ktorú sme zvyknutí z ostatných modelov. Ponuka motorizácií je obmedzená a dieselové jednotky sú všeobecne slabšie, francúzska automobilka to ale kompenzuje zaujímavou cenou a bohatou výbavou. Prví zákazníci sa svojho Renaultu Koleos dočkajú tento rok v septembri.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY