vytisknout velikost písma Nový Jeep Wrangler: WiFi, multimédiá aj hybridný pohon

Jeep Wrangler novej generácie je ďalšou dôležitou novinkou autosalónu v L.A. Medzigeneračne Wrangler zhodil 90 kg. V ponuke motorov nájdeme aj mild-hybrid. Automobilka si dala záležať aj na interiéri. Nový Wrangler zamieri do predaja začiatkom budúceho roka.
Nový Jeep Wrangler: WiFi, multimédiá aj hybridný pohon

Jeep Wrangler novej generácie je ďalšia dôležitá novinka tohtoročného autosalónu v Los Angeles. Fanúšikovia terénnej legendy sa desiť nemusia, hoci viac ako inokedy stavil Jeep pri tomto modeli na veci typu multimediálnych systémov a v ponuke dokonca nájdeme aj hybridnú pohonnú jednotku. Základná koncepcia však zostáva. Wrangler vyzerá stále rovnako, stále má rebrinový rám a v najviac terénne variante vie napríklad odpojiť stabilizátory.

Na prvý pohľad vyzerá nový Wrangler ako menší facelift predchádzajúcej generácie. O tom sa môžete presvedčiť v galérii čítajúcej viac ako sto obrázkov. Automobilka ani nemala inú možnosť, pretože väčšie zásahy do vzhľadu legendárneho modelu by fanúšikovia zrejme cez srdce nepreniesli. K dispozícii bude dvojdverové a štvordverové prevedenie, respektíve varianty s pevnou strechou, so skladacou strechou a verzie s odnímateľnými panelmi.

Základom stále zostáva rebrinový rám, panely karosérie sú vyrobené z hliníkovej zliatiny. Aj vďaka tomu je novinka zhruba o 90 kg ľahšia ako predchodca. Veľká starostlivosť bola venovaná interiéru a vôbec ponuke moderných technológií tak, aby Wrangler dokázal aspoň čiastočne osloviť aj rozmaznaných záujemcov o SUV. Bez ohľadu na výbavu preto dostanete vždy napríklad systém Uconnect s dotykovou obrazovkou veľkosti 5,7 alebo 8,4 palca. Vo výbave nájdeme dokonca aj WiFi hotspot alebo USB konektory pre dobíjanie inteligentných zariadení.

Wrangler sa začne predávať so známym zážihovým šesťvalcom 3.6 Pentastar (213 kW/290 k, 353 Nm) kombinovaným so šesťstupňovým manuálom alebo s osemstupňovou automatickou prevodovkou. Alternatívou je zážihový preplňovaný dvojliter doplnený o 48 V elektrický systém a malý elektromotor pracujúci ako štartér a generátor (200 kW/272 k, 400 Nm). Jedná sa o takzvaný mild-hybrid. Neskôr pribudne ešte trojlitrový vznetový šesťvalec.

Jeep-Wrangler-_054.jpgJeep-Wrangler-_056.jpgJeep-Wrangler-_073.jpg

Záujemcovia môžu vyberať medzi pohonom dvoch a všetkých kolies, priaznivci drsného terénu potom stále majú k dispozícii variant Rubicon vybavenú okrem iného terénnymi pneumatikami, nápravami Dana 44, prepracovaným podvozkom a možnosťou odpojiť stabilizátory. Do predaja zamieri nový Wrangler začiatkom budúceho roka.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY