vytisknout velikost písma Nový Jeep Compass má za sebou testy IIHS. Obstál bez vyznamenania

Nový Jeep Compass absolvoval bariérové skúšky IIHS. Výsledkom je známka Top Safety Pick. Na najlepšie možné hodnotenie Top Safety Pick + Jeep nedosiahol, hoci jeho bezpečnostné systémy sú hodnotené na výbornú.
Nový Jeep Compass má za sebou testy IIHS. Obstál bez vyznamenania

Nový Jeep Compass, ktorý pred nedávnom dorazil na slovenský trh, u nás priťahuje aktuálne pozornosť, pretože to je jeden z priamych konkurentov Škody Karoq. Voz už sa dlhšiu dobu vyrába, takže stihol prejsť aj americkými nárazovými testami IIHS. Náraz s malým presadením zvládol skvele, ale na najlepšie možné hodnotenie to rovnako nestačilo.

Testy IIHS sú špecifické práve nárazom s malým presadením, kedy sa simuluje zrážka so stromom alebo napríklad s lampou. Starším automobilom, najmä SUV, tento druh nárazu robil veľké problémy, tie nové už sú ale na neho pripravené. Compass je toho ďalším dôkazom. Priestor okolo vodiča náraz príliš neobmedzil a airbagy zabránili stretu hlavy s tvrdým predným stĺpikom. Potiaľ je všetko v úplnom poriadku, rovnako ako tomu bolo pri klasickom čelnom náraze s väčším presadením alebo pri bočnom náraze. V týchto disciplínach dostal Compass najlepšiu možnú známku Good, čo je základom celkového hodnotenia Top Safety Pick.

Lenže IIHS udeľuje ešte lepšiu známku Top Safety Pick+, a na tú Compass nedosiahol. Bežne sa tak deje kvôli absencii bezpečnostných asistentov, avšak v tejto oblasti bol nový Jeep hodnotený opäť na výbornú. Jeho problémom sú svetlá. Tie klasické halogénové si vyslúžili najhoršiu známku Poor, príplatkové s automatickým prepínaním diaľkových svetiel dostali druhú najhoršiu známku Marginal.

V rámci testov IIHS zaujme aj hodnotenie toho, ako ľahko možno v aute použiť detskú sedačku, kde Compass tiež príliš nežiaril. Aj táto kategória znamená pre nový Jeep známku Poor, teda tú najhoršiu. Rodiny s malými deťmi asi budú spokojnejšie inde.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY