vytisknout velikost písma Nový Jeep Cherokee nakoniec nie je tak škaredý [prvé dojmy]

Další evropskou premiéru ženevského autosalonu byste našli na stánku značky Jeep, kde se prezentuje pro tuto automobilku poměrně důležitý model Cherokee
Nový Jeep Cherokee nakoniec nie je tak škaredý [prvé dojmy]

S novou generáciou Jeepu Cherokee boli pred uvedením na trh ťažkosti, ktoré nakoniec vyústili v opakovaný odklad vstupu na americký trh, kde sa táto novinka ukázala najskôr. Ťažkosti sú údajne vyriešené a Cherokee doputoval aj do Európy.

Predávať sa tu bude s naftovými dvojlitrami od Fiatu a v ponuke nebude chýbať ani dlho očakávaná deväťstupňová automatická prevodovka. V Rusku si potom môžete zaobstarať ešte benzínový šesťvalec Pentastar. Predaj odštartuje v druhom štvrťroku tohto roka.

Dosť sa toho o Cherokee popísalo na tému dizajnu. My sme neboli výnimkou a neboli sme výnimkou ani v tom zmysle, že sme Cherokee za jeho vzhľad kritizovali. Áno, je zvláštne, ale v praxi ženevského výstaviska bolo nutné uznať, že to nie je zas tak hrozné, ako sa zdalo byť na fotkách. Situácia to je asi rovnaká, ako v prípade Citroënu C4 Picasso, ktorý vlastne na ceste vyzerá veľmi dobre.

zeneva_cherokee_10.JPGzeneva_cherokee_12.JPG 
Cherokee sa bude ponúkať v prevedeniach Limited a Trailhawk. Predovšetkým tá druhá menovaná nevyzerá vôbec zle.

Cherokee príde v dvoch variantoch. Mestské prevedenie sa volá Limited, terénna verzia Trailhawk. Práve druhá menovaná vyzerá veľmi dobre. Má viac plastových plôch a trochu inak tvarovaný nárazník.

Interiér presne podľa očakávaní nasleduje modernizovaný Grand Cherokee. Vnútri teda nájdete možno až prekvapivo kvalitné materiály, veľkú obrazovku systému Uconnect a ďalšie farebný displej na prístrojovom štíte. Sedačky sú v štýle amerických automobilov pomerne mäkké, ale majú slušné bočné vedenie, takže by mohli byť na dlhé cesty celkom príjemné.

Vzadu sa sedí dosť vysoko, ale problémy s priestorom v okolí hlavy nie sú. Rovnako tak vám nebude chýbať miesto pre kolená. Batožinový priestor potom odhalil akýsi sieťový program a elektrické ovládanie.

Nová generácia Cherokee má s tou predchádzajúce spoločné snáď len meno a vzdialene aj masku chladiča. Inak je to úplne iný automobil. Osobne som na toto auto zvedavý. Podľa prvých dojmov by som povedal, že má šancu uspieť. Zatiaľ totiž vyzerá ako slušné moderné SUV, ktoré je v prípade potreby schopné vysypať z rukáva nejaké tie tromfy pre jazdu v teréne. A presne toto Jeep potreboval.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY