vytisknout velikost písma Nový Jeep Cherokee nakoniec nie je tak škaredý [prvé dojmy]

Další evropskou premiéru ženevského autosalonu byste našli na stánku značky Jeep, kde se prezentuje pro tuto automobilku poměrně důležitý model Cherokee
Nový Jeep Cherokee nakoniec nie je tak škaredý [prvé dojmy]

S novou generáciou Jeepu Cherokee boli pred uvedením na trh ťažkosti, ktoré nakoniec vyústili v opakovaný odklad vstupu na americký trh, kde sa táto novinka ukázala najskôr. Ťažkosti sú údajne vyriešené a Cherokee doputoval aj do Európy.

Predávať sa tu bude s naftovými dvojlitrami od Fiatu a v ponuke nebude chýbať ani dlho očakávaná deväťstupňová automatická prevodovka. V Rusku si potom môžete zaobstarať ešte benzínový šesťvalec Pentastar. Predaj odštartuje v druhom štvrťroku tohto roka.

Dosť sa toho o Cherokee popísalo na tému dizajnu. My sme neboli výnimkou a neboli sme výnimkou ani v tom zmysle, že sme Cherokee za jeho vzhľad kritizovali. Áno, je zvláštne, ale v praxi ženevského výstaviska bolo nutné uznať, že to nie je zas tak hrozné, ako sa zdalo byť na fotkách. Situácia to je asi rovnaká, ako v prípade Citroënu C4 Picasso, ktorý vlastne na ceste vyzerá veľmi dobre.

zeneva_cherokee_10.JPGzeneva_cherokee_12.JPG 
Cherokee sa bude ponúkať v prevedeniach Limited a Trailhawk. Predovšetkým tá druhá menovaná nevyzerá vôbec zle.

Cherokee príde v dvoch variantoch. Mestské prevedenie sa volá Limited, terénna verzia Trailhawk. Práve druhá menovaná vyzerá veľmi dobre. Má viac plastových plôch a trochu inak tvarovaný nárazník.

Interiér presne podľa očakávaní nasleduje modernizovaný Grand Cherokee. Vnútri teda nájdete možno až prekvapivo kvalitné materiály, veľkú obrazovku systému Uconnect a ďalšie farebný displej na prístrojovom štíte. Sedačky sú v štýle amerických automobilov pomerne mäkké, ale majú slušné bočné vedenie, takže by mohli byť na dlhé cesty celkom príjemné.

Vzadu sa sedí dosť vysoko, ale problémy s priestorom v okolí hlavy nie sú. Rovnako tak vám nebude chýbať miesto pre kolená. Batožinový priestor potom odhalil akýsi sieťový program a elektrické ovládanie.

Nová generácia Cherokee má s tou predchádzajúce spoločné snáď len meno a vzdialene aj masku chladiča. Inak je to úplne iný automobil. Osobne som na toto auto zvedavý. Podľa prvých dojmov by som povedal, že má šancu uspieť. Zatiaľ totiž vyzerá ako slušné moderné SUV, ktoré je v prípade potreby schopné vysypať z rukáva nejaké tie tromfy pre jazdu v teréne. A presne toto Jeep potreboval.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY