vytisknout velikost písma Nový Jeep Cherokee nakoniec nie je tak škaredý [prvé dojmy]

Další evropskou premiéru ženevského autosalonu byste našli na stánku značky Jeep, kde se prezentuje pro tuto automobilku poměrně důležitý model Cherokee
Nový Jeep Cherokee nakoniec nie je tak škaredý [prvé dojmy]

S novou generáciou Jeepu Cherokee boli pred uvedením na trh ťažkosti, ktoré nakoniec vyústili v opakovaný odklad vstupu na americký trh, kde sa táto novinka ukázala najskôr. Ťažkosti sú údajne vyriešené a Cherokee doputoval aj do Európy.

Predávať sa tu bude s naftovými dvojlitrami od Fiatu a v ponuke nebude chýbať ani dlho očakávaná deväťstupňová automatická prevodovka. V Rusku si potom môžete zaobstarať ešte benzínový šesťvalec Pentastar. Predaj odštartuje v druhom štvrťroku tohto roka.

Dosť sa toho o Cherokee popísalo na tému dizajnu. My sme neboli výnimkou a neboli sme výnimkou ani v tom zmysle, že sme Cherokee za jeho vzhľad kritizovali. Áno, je zvláštne, ale v praxi ženevského výstaviska bolo nutné uznať, že to nie je zas tak hrozné, ako sa zdalo byť na fotkách. Situácia to je asi rovnaká, ako v prípade Citroënu C4 Picasso, ktorý vlastne na ceste vyzerá veľmi dobre.

zeneva_cherokee_10.JPGzeneva_cherokee_12.JPG 
Cherokee sa bude ponúkať v prevedeniach Limited a Trailhawk. Predovšetkým tá druhá menovaná nevyzerá vôbec zle.

Cherokee príde v dvoch variantoch. Mestské prevedenie sa volá Limited, terénna verzia Trailhawk. Práve druhá menovaná vyzerá veľmi dobre. Má viac plastových plôch a trochu inak tvarovaný nárazník.

Interiér presne podľa očakávaní nasleduje modernizovaný Grand Cherokee. Vnútri teda nájdete možno až prekvapivo kvalitné materiály, veľkú obrazovku systému Uconnect a ďalšie farebný displej na prístrojovom štíte. Sedačky sú v štýle amerických automobilov pomerne mäkké, ale majú slušné bočné vedenie, takže by mohli byť na dlhé cesty celkom príjemné.

Vzadu sa sedí dosť vysoko, ale problémy s priestorom v okolí hlavy nie sú. Rovnako tak vám nebude chýbať miesto pre kolená. Batožinový priestor potom odhalil akýsi sieťový program a elektrické ovládanie.

Nová generácia Cherokee má s tou predchádzajúce spoločné snáď len meno a vzdialene aj masku chladiča. Inak je to úplne iný automobil. Osobne som na toto auto zvedavý. Podľa prvých dojmov by som povedal, že má šancu uspieť. Zatiaľ totiž vyzerá ako slušné moderné SUV, ktoré je v prípade potreby schopné vysypať z rukáva nejaké tie tromfy pre jazdu v teréne. A presne toto Jeep potreboval.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY