vytisknout velikost písma Nový Jaguar XF schudol 190 kg. V ponuke nájdete motory z F-Type

Po modeli XE prichádza nová generácia XF. Tešiť sa máme na nízku spotrebu a hmotnosť, respektíve na vysoké jazdné výkony.
Nový Jaguar XF schudol 190 kg. V ponuke nájdete motory z F-Type
Zoznam kapitol
  1. Nový Jaguar XF
  2. Fotogaléria: Nový Jaguar XF

Jaguar dnes veľa efektným spôsobom odhalil novú generáciu modelu XF. Tá je výrazne ľahšia (preto jazdila aj po lanách cez rieku), má byť aj priestrannejšia a ponúkne hneď niekoľko motorov. Vrcholný benzín má pod kapotou motor z F-Type S s výkonom 279 kW (380 k), najsilnejší diesel ponúka 221 kW (300 k) a plných 700 Nm.

Nová generácia Jaguaru XF je o sedem milimetrov kratšia ao tri milimetre nižšia ako predchádzajúce prevedenie, ale rázvor sa natiahol o 51 mm na konečných 2690 mm, čo má zariadiť najpriestrannejší druhý rad sedadiel v danom segmente.

jag_new_xf_location_image_240315_11_(105893).jpgjag_new_xf_location_image_240315_08_(105887).jpgjag_new_xf_location_image_240315_09_(105895).jpgZatiaľ najsilnejšou motorizáciou v Jaguare XF je kompresorom preplňovaný šesťvalec z F-Type S s výkonom 380 koní. Nadchne aj naftový šesťvalec bi-turbo s krútiacim momentom až 700 Nm. Nové auto je tiež o 190 kg ľahšie

Rovnako ako pri XE bol aj tu vo veľkej miere využitý ľahký hliník, takže výsledok je až o 190 kg ľahší. Jaguar uvádza, že nové XF je o 80 kg ľahšie ako najľahší zástupca tohto segmentu. Zároveň ale narástla torzná tuhosť karosérie, a to o 28 percent.

Ponuka motorov samozrejme obsahuje naftové jednotky Ingenium (120 kW/163 ka 132 kW/180 k). Základom je manuálna šesťstupňová prevodovka, pričom najslabší motor v ponuke vyprodukuje len 104 gramov CO2 na kilometer jazdy. Alternatívne môžete siahnuť po osemstupňovom automate. Ostatné motory už ponúkajú len automat.

Reč je o benzínovom dvojlitri s výkonom 177 kW (240 k) a dvojicu kompresorom preplňovaných šesťvalcov z modelu F-Type. Slabší trojliter vyprodukuje 250 kW (340 k), silnejší potom 279 kW (380 k). Vrcholom naftovej ponuky je už spomínaný dvakrát preplňovaný šesťvalec naladený na 221 kW (300 k) a 700 Nm.

Nové XF používa vpredu dvojité lichobežníkové zavesenie a vzadu nápravu Integral Link, ktorú už nájdeme v XE a Discovery Sport. Aj tá má byť odpoveďou na otázku, prečo je v XF toľko miesta. Záujemcovia budú môcť siahnuť po adaptívnych tlmičoch a na vybrané trhy dorazí tiež XF osadené pohonom všetkých kolies. Mimochodom nastupujúca generácia XF je prvý Jaguar, ku ktorému môžete dostať aj svetlomety zložené iba z diód.

Kompletné technické údaje zverejní automobilka prvého apríla presne o 12:00. Auto sa bude vyrábať v továrni Castle Bromwich popri modeloch F-Type a XJ. Na trh sa novinka pozrie na jeseň tohto roku.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY