Krátko po oficiálnom príchode na trh predstavuje Jaguar pre novú generáciu modelu XF ďalšie vylepšenia. Okrem niekoľkých drobností je tu jedna dôležitá vec. Záujemcovia si budú môcť novo kúpiť pohon všetkých kolies aj pri dieselovom variante.
Pri vstupe na trh ponúkal Jaguar štvorkolku v kombinácii so sedanom XF iba k vrcholnému benzínovému šesťvalcu, po novom nasadí tento systém aj k naftovému štvorvalcu radu Ingenium s výkonom 132 kW (180 k). Systém ako taký je zhodný s tým, čo už poznáme napríklad z menšieho XE alebo modelu F-Type. Jaguar používa medzinápravovú spojku, ktorá pripája prednú nápravu.
Naftové XF s pohonom všetkých kolies je dostupné iba s automatom. Vyššia hmotnosť ale znamená aj horšiu dynamiku. Zatiaľ čo zadný náhon sa rozbehne na 100 km/h za rovných osem sekúnd (s automatom), naftová štvorkolka potrebuje o štyri desatiny sekundy viac. Maximálka činí 222 km/h.
Ďalšou novinkou je systém Configurable Dynamics, pomocou ktorého si môžete nastaviť samostatne odpruženie, riadenie, odozvu na plyn a správanie prevodovky. Toto bolo v minulosti dostupné iba pre šesťvalce, po novom rovnakú vec môže opäť ponúknuť naftový štvorvalec s výkonom 180 koní spojený s automatom. Záujemcovia o manuál si potom môžu dopriať systém Adaptive Dynamics predtým dostupný len pre automatickú prevodovku.
Nová generácia Jaguaru XF má veľa vecí spoločných s nedávno predstaveným XE, čo je vzhľadom k tomu, ako najmenší britský sedan jazdí, veľmi dobrá správa.
Typom XJS nahradil Jaguar slávne E. Nešlo už o vyložene športový automobil, napriek tomu sa vyrábal ešte dlhšie, takmer dvadsaťjeden rokov.
Ak budete zase raz s priateľmi debatovať na tému, ktoré auto je najlepšie a ktoré by ste chceli mať vo svojej garáži, rozhodne nezabudnite na Jaguar XFR-S. Tento sedan je totiž neskutočný.
Na príprave špeciálov pre natáčanie pracovala divízia SVO, ktorá sa stará o zvláštne želania zákazníkov.
Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.
S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.
Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.