vytisknout velikost písma Nový Jaguar XF sa dočkal skorého vylepšenia. Prichádza naftová štvorkolka

Nový Jaguar XF sa dočkal skorého vylepšenia. Prichádza naftová štvorkolka

Krátko po oficiálnom príchode na trh predstavuje Jaguar pre novú generáciu modelu XF ďalšie vylepšenia. Okrem niekoľkých drobností je tu jedna dôležitá vec. Záujemcovia si budú môcť novo kúpiť pohon všetkých kolies aj pri dieselovom variante.

Pri vstupe na trh ponúkal Jaguar štvorkolku v kombinácii so sedanom XF iba k vrcholnému benzínovému šesťvalcu, po novom nasadí tento systém aj k naftovému štvorvalcu radu Ingenium s výkonom 132 kW (180 k). Systém ako taký je zhodný s tým, čo už poznáme napríklad z menšieho XE alebo modelu F-Type. Jaguar používa medzinápravovú spojku, ktorá pripája prednú nápravu.

Naftové XF s pohonom všetkých kolies je dostupné iba s automatom. Vyššia hmotnosť ale znamená aj horšiu dynamiku. Zatiaľ čo zadný náhon sa rozbehne na 100 km/h za rovných osem sekúnd (s automatom), naftová štvorkolka potrebuje o štyri desatiny sekundy viac. Maximálka činí 222 km/h.

Ďalšou novinkou je systém Configurable Dynamics, pomocou ktorého si môžete nastaviť samostatne odpruženie, riadenie, odozvu na plyn a správanie prevodovky. Toto bolo v minulosti dostupné iba pre šesťvalce, po novom rovnakú vec môže opäť ponúknuť naftový štvorvalec s výkonom 180 koní spojený s automatom. Záujemcovia o manuál si potom môžu dopriať systém Adaptive Dynamics predtým dostupný len pre automatickú prevodovku.

xf_awd_04.jpgxf_awd_05.jpgxf_awd_07.jpgxf_awd_08.jpgxf_awd_01.jpgxf_awd_02.jpgxf_awd_03.jpgxf_awd_06.jpgxf_awd_09.jpgxf_awd_10.jpgxf_awd_11.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY