vytisknout velikost písma Nový Jaguar XF sa dočkal skorého vylepšenia. Prichádza naftová štvorkolka

Nový Jaguar XF sa dočkal skorého vylepšenia. Prichádza naftová štvorkolka

Krátko po oficiálnom príchode na trh predstavuje Jaguar pre novú generáciu modelu XF ďalšie vylepšenia. Okrem niekoľkých drobností je tu jedna dôležitá vec. Záujemcovia si budú môcť novo kúpiť pohon všetkých kolies aj pri dieselovom variante.

Pri vstupe na trh ponúkal Jaguar štvorkolku v kombinácii so sedanom XF iba k vrcholnému benzínovému šesťvalcu, po novom nasadí tento systém aj k naftovému štvorvalcu radu Ingenium s výkonom 132 kW (180 k). Systém ako taký je zhodný s tým, čo už poznáme napríklad z menšieho XE alebo modelu F-Type. Jaguar používa medzinápravovú spojku, ktorá pripája prednú nápravu.

Naftové XF s pohonom všetkých kolies je dostupné iba s automatom. Vyššia hmotnosť ale znamená aj horšiu dynamiku. Zatiaľ čo zadný náhon sa rozbehne na 100 km/h za rovných osem sekúnd (s automatom), naftová štvorkolka potrebuje o štyri desatiny sekundy viac. Maximálka činí 222 km/h.

Ďalšou novinkou je systém Configurable Dynamics, pomocou ktorého si môžete nastaviť samostatne odpruženie, riadenie, odozvu na plyn a správanie prevodovky. Toto bolo v minulosti dostupné iba pre šesťvalce, po novom rovnakú vec môže opäť ponúknuť naftový štvorvalec s výkonom 180 koní spojený s automatom. Záujemcovia o manuál si potom môžu dopriať systém Adaptive Dynamics predtým dostupný len pre automatickú prevodovku.

xf_awd_04.jpgxf_awd_05.jpgxf_awd_07.jpgxf_awd_08.jpgxf_awd_01.jpgxf_awd_02.jpgxf_awd_03.jpgxf_awd_06.jpgxf_awd_09.jpgxf_awd_10.jpgxf_awd_11.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY