vytisknout velikost písma Nový Jaguar XF sa dočkal skorého vylepšenia. Prichádza naftová štvorkolka

Nový Jaguar XF sa dočkal skorého vylepšenia. Prichádza naftová štvorkolka

Krátko po oficiálnom príchode na trh predstavuje Jaguar pre novú generáciu modelu XF ďalšie vylepšenia. Okrem niekoľkých drobností je tu jedna dôležitá vec. Záujemcovia si budú môcť novo kúpiť pohon všetkých kolies aj pri dieselovom variante.

Pri vstupe na trh ponúkal Jaguar štvorkolku v kombinácii so sedanom XF iba k vrcholnému benzínovému šesťvalcu, po novom nasadí tento systém aj k naftovému štvorvalcu radu Ingenium s výkonom 132 kW (180 k). Systém ako taký je zhodný s tým, čo už poznáme napríklad z menšieho XE alebo modelu F-Type. Jaguar používa medzinápravovú spojku, ktorá pripája prednú nápravu.

Naftové XF s pohonom všetkých kolies je dostupné iba s automatom. Vyššia hmotnosť ale znamená aj horšiu dynamiku. Zatiaľ čo zadný náhon sa rozbehne na 100 km/h za rovných osem sekúnd (s automatom), naftová štvorkolka potrebuje o štyri desatiny sekundy viac. Maximálka činí 222 km/h.

Ďalšou novinkou je systém Configurable Dynamics, pomocou ktorého si môžete nastaviť samostatne odpruženie, riadenie, odozvu na plyn a správanie prevodovky. Toto bolo v minulosti dostupné iba pre šesťvalce, po novom rovnakú vec môže opäť ponúknuť naftový štvorvalec s výkonom 180 koní spojený s automatom. Záujemcovia o manuál si potom môžu dopriať systém Adaptive Dynamics predtým dostupný len pre automatickú prevodovku.

xf_awd_04.jpgxf_awd_05.jpgxf_awd_07.jpgxf_awd_08.jpgxf_awd_01.jpgxf_awd_02.jpgxf_awd_03.jpgxf_awd_06.jpgxf_awd_09.jpgxf_awd_10.jpgxf_awd_11.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY