vytisknout velikost písma Nový Jaguar XF sa dočkal skorého vylepšenia. Prichádza naftová štvorkolka

Nový Jaguar XF sa dočkal skorého vylepšenia. Prichádza naftová štvorkolka

Krátko po oficiálnom príchode na trh predstavuje Jaguar pre novú generáciu modelu XF ďalšie vylepšenia. Okrem niekoľkých drobností je tu jedna dôležitá vec. Záujemcovia si budú môcť novo kúpiť pohon všetkých kolies aj pri dieselovom variante.

Pri vstupe na trh ponúkal Jaguar štvorkolku v kombinácii so sedanom XF iba k vrcholnému benzínovému šesťvalcu, po novom nasadí tento systém aj k naftovému štvorvalcu radu Ingenium s výkonom 132 kW (180 k). Systém ako taký je zhodný s tým, čo už poznáme napríklad z menšieho XE alebo modelu F-Type. Jaguar používa medzinápravovú spojku, ktorá pripája prednú nápravu.

Naftové XF s pohonom všetkých kolies je dostupné iba s automatom. Vyššia hmotnosť ale znamená aj horšiu dynamiku. Zatiaľ čo zadný náhon sa rozbehne na 100 km/h za rovných osem sekúnd (s automatom), naftová štvorkolka potrebuje o štyri desatiny sekundy viac. Maximálka činí 222 km/h.

Ďalšou novinkou je systém Configurable Dynamics, pomocou ktorého si môžete nastaviť samostatne odpruženie, riadenie, odozvu na plyn a správanie prevodovky. Toto bolo v minulosti dostupné iba pre šesťvalce, po novom rovnakú vec môže opäť ponúknuť naftový štvorvalec s výkonom 180 koní spojený s automatom. Záujemcovia o manuál si potom môžu dopriať systém Adaptive Dynamics predtým dostupný len pre automatickú prevodovku.

xf_awd_04.jpgxf_awd_05.jpgxf_awd_07.jpgxf_awd_08.jpgxf_awd_01.jpgxf_awd_02.jpgxf_awd_03.jpgxf_awd_06.jpgxf_awd_09.jpgxf_awd_10.jpgxf_awd_11.jpg

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY