vytisknout velikost písma Nový Jaguar XE: Výkony, spotreby a kompletné technická dáta

Nový Jaguar XE: Výkony, spotreby a kompletné technická dáta

Jaguar konečne zverejnil oficiálne technické údaje k novému modelu XE. Zatiaľ všetky informácie vydávala automobilka postupne a aj keď už sme mali niektoré indície, z ktorých sa dali dáta odhadnúť, predsa len sa stále čakalo na konečne údaje.

Teraz sa teda môžeme pozrieť na použité motory a prevodovky v Jaguari XE podrobne vrátane udávané normovanej spotreby paliva. Ešte pripomenieme základné rozmery nového modelu, ktorý mieri napríklad proti BMW radu 3.

Dĺžka Šírka bez zrkadiel Šírka vr. zrkadiel Výška Rázvor Objem kufra
4672 mm 1850 mm 2075 mm 1416 mm 2835 mm 450 - 455 litrov

Diesel 2.0 163

Zdvihový objem 1999 cm3
Usporiadenie motora, rozvod radový štvorvalec, DOHC
Vrtanie x zdvih 83,0 x 92,4 mm
Kompresný pomer 15,5 : 1
Spôsob plnenia preplňovanie turbodúchadlom s premennou geometriou lopatiek
Výkon 120 kW (163 k) v 4000 ot./min.
Krútiaci moment 380 Nm v 1750 - 2500 ot./min.
Prevodovka šesťstupňová manuálna / osemstupňová automatická ZF 8HP45
Zrýchlenie 0-100 km/h 8,4 s (man) / 8,2 s (aut)
Maximálna rýchlosť 227 km/h (man i aut)
Spotreba paliva (kombinácia) 3,8 l/100 km (man) / 3,9 l/100 km (aut)
Hmotnosť od 1474 kg (man) / od 1500 kg (aut)
Objem nádrže 47 l

Diesel 2.0 180

Zdvihový objem 1999 cm3
Usporiadanie motora, rozvo radový štvorvalec, DOHC
Vrtanie x zdvih 83,0 x 92,4 mm
Kompresný pomer 15,5 : 1
Spôsob plnenia preplňovanie turbodúchadlom s premennou geometriou lopatiek
Výkon 132 kW (180 k) v 4000 ot./min.
Krútiaci moment 430 Nm v 1750 - 2500 ot./min.
Prevodovka šesťstupňová manuálna / osemstupňová automatická ZF 8HP45
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,8 s (man) / 7,8 s (aut)
Maximálna rýchlosť 230 km/h (man i aut)
Spotreba paliva (kombinácia) 4,2 l/100 km (man) / 4,2 l/100 km (aut)
Hmotnosť od 1550 kg (man) / od 1565 kg (aut)
Objem nádrže 56 l

Benzín 2.0 200

Zdvihový objem 1999 cm3
Usporiadenie motora, rozvod radový štvorvalec, DOHC
Vrtanie x zdvih 87,5 x 83,1 mm
Kompresný pomer 10,0 : 1
Spôsob plnenia preplňovanie turbodúchadlom
Výkon 147 kW (200 k) v 5500 ot./min.
Krútiaci moment 280 Nm v 1750 - 4000 ot./min.
Prevodovka osemstupňová automatická ZF 8HP45
Zrýchlenie 0-100 km/h 7,7 s
Maximálna rýchlosť 237 km/h
Spotreba paliva (kombinácia) 7,5 l/100 km
Hmotnosť od 1530 kg
Objem nádrže 63 l

Benzín 2.0 240

Zdvihový objem 1999 cm3
Usporiadenie motora, rozvod radový štvorvalec, DOHC
Vrtanie x zdvih 87,5 x 83,1 mm
Kompresný pomer 10,0 : 1
Spôsob plnenia preplňovanie turbodúchadlom
Výkon 177 kW (240 k) v 5500 ot./min.
Krútiaci moment 340 Nm v 1750 - 4000 ot./min.
Prevodovka osemstupňová automatická ZF 8HP45
Zrýchlenie 0-100 km/h 6,8 s
Maximálna rýchlosť 250 km/h
Spotreba paliva (kombinácia) 7,5 l/100 km
Hmotnosť od 1535 kg
Objem nádrže 63 l

Benzín 3.0 S/C

Zdvihový objem 2995 cm3
Usporiadanie motora, rozvod vidlicový šesťvalec, DOHC
Vrtanie x zdvih 84,5 x 89,0 mm
Kompresný pomer 10,5 : 1
Spôsob plnenia preplňovanie kompresorom
Výkon 250 kW (340 k) v 6500 ot./min.
Krútiaci moment 450 Nm v 4500 ot./min.
Prevodovka osemstupňová automatická ZF 8HP45
Zrýchlenie 0-100 km/h 5,1 s
Maximálna rýchlosť 250 km/h
Spotreba paliva (kombinácia) 8,1 l/100 km
Hmotnosť od 1665 kg
Objem nádrže 63 l

Jaguar ešte pridal oficiálne video ako prezentáciu novej modelovej rady. Teraz už len čakáme na kompletný slovenský cenník, zatiaľ iba vieme, že nový Jaguar XE začína na sume 38 tisíc eur.

jag_4.jpgjag_2.jpgjag_3.jpgjag_1.jpgjag_5.jpg

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY