vytisknout velikost písma Nový Jaguar XE odhaľuje zoznam motorov a všetky fotky

Nový Jaguar XE odhaľuje zoznam motorov a všetky fotky
Zoznam kapitol
  1. Nový Jaguar XE
  2. Fotogaléria: Nový Jaguar XE

Na autosalóne v Paríži sa predstaví aj nový Jaguar XE. Pripomeňme, že Jaguar sa s týmto modelom po veľmi dlhej dobe vrhá do boja s BMW radou 3, Audi A4 alebo Mercedesom triedy C.

Jag_XE_S_Image_080914_22_(93603).jpgJag_XE_S_Image_080914_19_(93602).jpgJag_XE_S_Image_080914_15_(93617).jpg
Dôležitým kritériom bude aj praktickosť, pohodlie a kultivovanosť. Štvorvalcový turbodiesel má patriť k najtichším a najjemnejším motorom v triede. Po rokoch sa do Jaguaru vracia aj klasická maniuálna prevodovka, ale k benzínovému motoru ju zatiaľ nedostanete

Jaguar XE používa aj podobné zbrane ako Mercedes a BMW - pohon zadných kolies, úsporné štvorvalcové motory a tiež manuálnu prevodovku, ktorá dlho nebola v ponuke Jaguaru. Všetky technické zaujímavosti ako technologické postupy použité pri výrobe a novinky vo výbave sme si popísali v predchádzajúcich článkoch.

Teraz prinášame doteraz známy zoznam motorov s odhalenými parametrami, ktoré budú v predaji od začiatku. Dva dvojlitrové turbodiesle dopĺňa zatiaľ jeden dvojlitrový benzínový štvorvalec s preplňovaním a šesťvalec známy z Jaguaru F-Type.

Motor výkon kW/k krútiaci moment 0-100 km/h max. rýchlosť spotreba cena od
2.0 D 120/163 380 Nm     3,7 l/100 km 37 670 eur
2.0 D 132/180 430 Nm        
2.0 GTDi 147/200         37 618 eur
3.0 V6 SC 250/340 450 Nm 5,1 s 250 km/h 8,3 l/100 km  

Dvojlitrový turbodiesel radu Ingenium je úplne nová jednotka. Má celohliníkovú konštrukciu, dostal dva vyvažovacie hriadele a Jaguar si dal údajne veľmi záležať na jeho odhlučnení a kultivovanosti chodu. Motor tiež plní emisnú normu Euro 6.

Podrobné technické špecifikácie a jazdné výkony drží Jaguar ešte pod pokrievkou. V nasledujúcej kapitole ale nájdete bohatú galériu oficiálnych snímok:

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY