vytisknout velikost písma Nový Jaguar E-Pace má síce len štvorvalcové motory, ale vie lietať

Jaguar predstavil ďalší crossover, tentoraz sa volá E-Pace. Svojím spôsobom to je Evoque so značkou Jaguar. V základe ide o predokolku. Pod kapotou budú iba štvorvalcové motory. Do predaja dorazí E-Pace začiatkom budúceho roka.
Nový Jaguar E-Pace má síce len štvorvalcové motory, ale vie lietať

Záujem o crossovery stále nekončí. Aj automobilka Jaguar si veľmi dobre uvedomuje, že jedno SUV v ponuke stačiť nebude. Preto prichádza druhý model. Volá sa E-Pace a zaradí sa pod väčší F-Pace. Zákazníci síce budú mať na výber iba štvorvalcové motory, ale na druhú stranu je môže tešiť fakt, že britská novinka vie lietať. Jaguar totiž predstavil E-Pace veľmi zaujímavým kaskadérskymi kúskom. Pozrite sa na úvodné video.

Jagaur E-Pace je kompaktný crossover podobný Evoque. Využíva koncepciu motora uloženého vpredu naprieč a stále hnanú prednú nápravu. Predokolka však bude v ponuke len jedna, a síce základná vznetová verzia (110 kW) s manuálnou prevodovkou. Všetky ostatné prevedenia už používajú pohon všetkých kolies. E-Pace dostane systém Active DriveLine, čo nie je nič iné, než riešenie GKN Twinster známe z Focusu RS. Aj britský crossover teda bude schopný aktívne deliť krútiaci moment medzi zadné kolesá. Vďaka tomu má mať pretáčavý charakter.

Ponuka motorizácií obsahuje výhradne dvojlitrovú štvorvalcovú radu Ingenium. Najlacnejšie prevedenie dostane vznetový motor s výkonom 110 kW (150 k), silnejšia verzia ponúkne 132 kW (180 k) a vrcholom bude dvakrát preplňovaný dvojliter disponujúci maximom 176 kW (240 k). Kto chce zážihový motor, bude vyberať medzi výkonmi 184 kW (250 k) a 221 kW (300 k). Manuálnu prevodovku majú iba dve slabšie dieselové varianty, všetky ostatné sa kombinujú s automatom.

E-Pace bude samozrejme vybavený najrôznejšími asistentmi, myslelo sa aj na konektivitu a na detaily typu vodotesného a nárazuvzdorného kľúčika Activity Key. Na dĺžku meria novej britskej SUV 4395 mm a rázvor má 2681 mm, čo je približne o dva centimetre viac ako v prípade RR Evoque. Vnútri je údajne dosť miesta v oboch radoch. Kufor disponuje základným objemom 577 litrov, a to vďaka priestorovo nenáročnej zadnej viacprvkovej náprave Integral Link.

Jaguar E-Pace sa verejnosti predstaví na autosalóne vo Frankfurte, do predaja sa dostane začiatkom budúceho roka. Cena najdostupnejšieho prevedenia by mala byť tesne pod hranicou 35-tisíc eur. Budúci rok potom Jaguar zaradí do ponuky ešte čisto elektrický crossover I-Pace.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY