vytisknout velikost písma Nový Hyundai Sonata prichádza s radom elektronických asisentov

Nový Hyundai Sonata prichádza s radom elektronických asisentov

Nová generácia modelu Sonata z dielne automobilky Hyundai má svoju premiéru za sebou. Ešte pred prezentáciou na autosalóne v New Yorku sa tento automobil predstavil domácim zákazníkom. V porovnaní s odstupujúcou generáciou je novinka dlhšia o 35,5 mm, pričom na šírku sa pridalo ďalších 30,4 mm. Inžinieri navyše použili zhruba o tridsať percent viac vysokopevnostnej ocele.

Počas vývoja sa Hyundai všeobecne zameral na tuhosť karosérie a jazdné vlastnosti. Predné aj zadné zavesenie bolo kompletne prepracované, podvozok by mal byť tvrdší, zároveň by sa ale mal lepšie vysporiadať s hlukom a vibráciami. Automobilka sľubuje, že Sonata nastaví nové štandardy v danom segmente. Okrem iného sa tento automobil počas testovania objavil aj na Nürburgringu.

Kórejskí zákazníci si budú môcť na úvod vybrať z trojice motorizácií. Najslabší je dvojliter LPi s výkonom 149 koní, silnejšiu alternatívu predstavuje 2.0 CVVL s maximom 166 koní, komu by to bolo stále málo, ten môže siahnuť po 2.4 GDI disponujúcom výkonom 190 koní. Prevodovky sú šesťstupňové manuálne, prípadne šesťstupňové automatické.

Nová Sonata dostane rad rôznych elektronických pomocníkov. Menovať môžeme napríklad stráženie jazdných pruhov, Blind Spot Detection, adaptívny tempomat, inteligentné otváranie veka batožinového priestoru, kolenný airbag pre vodiča, vyhrievané zadné sedadlá a tak ďalej. Interiér bol údajne postavený tak, aby sa sústredil na šoféra.

sonata_07.JPGsonata_08.JPGsonata_02.JPGsonata_03.JPGsonata_09.JPGsonata_06.JPGsonata_10.JPGsonata_04.JPGsonata_05.JPGsonata_01.JPG

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY