vytisknout velikost písma Nový Hyundai Sonata prichádza s radom elektronických asisentov

Nový Hyundai Sonata prichádza s radom elektronických asisentov

Nová generácia modelu Sonata z dielne automobilky Hyundai má svoju premiéru za sebou. Ešte pred prezentáciou na autosalóne v New Yorku sa tento automobil predstavil domácim zákazníkom. V porovnaní s odstupujúcou generáciou je novinka dlhšia o 35,5 mm, pričom na šírku sa pridalo ďalších 30,4 mm. Inžinieri navyše použili zhruba o tridsať percent viac vysokopevnostnej ocele.

Počas vývoja sa Hyundai všeobecne zameral na tuhosť karosérie a jazdné vlastnosti. Predné aj zadné zavesenie bolo kompletne prepracované, podvozok by mal byť tvrdší, zároveň by sa ale mal lepšie vysporiadať s hlukom a vibráciami. Automobilka sľubuje, že Sonata nastaví nové štandardy v danom segmente. Okrem iného sa tento automobil počas testovania objavil aj na Nürburgringu.

Kórejskí zákazníci si budú môcť na úvod vybrať z trojice motorizácií. Najslabší je dvojliter LPi s výkonom 149 koní, silnejšiu alternatívu predstavuje 2.0 CVVL s maximom 166 koní, komu by to bolo stále málo, ten môže siahnuť po 2.4 GDI disponujúcom výkonom 190 koní. Prevodovky sú šesťstupňové manuálne, prípadne šesťstupňové automatické.

Nová Sonata dostane rad rôznych elektronických pomocníkov. Menovať môžeme napríklad stráženie jazdných pruhov, Blind Spot Detection, adaptívny tempomat, inteligentné otváranie veka batožinového priestoru, kolenný airbag pre vodiča, vyhrievané zadné sedadlá a tak ďalej. Interiér bol údajne postavený tak, aby sa sústredil na šoféra.

sonata_07.JPGsonata_08.JPGsonata_02.JPGsonata_03.JPGsonata_09.JPGsonata_06.JPGsonata_10.JPGsonata_04.JPGsonata_05.JPGsonata_01.JPG

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY