vytisknout velikost písma Nový Hyundai Sonata prichádza s radom elektronických asisentov

Nový Hyundai Sonata prichádza s radom elektronických asisentov

Nová generácia modelu Sonata z dielne automobilky Hyundai má svoju premiéru za sebou. Ešte pred prezentáciou na autosalóne v New Yorku sa tento automobil predstavil domácim zákazníkom. V porovnaní s odstupujúcou generáciou je novinka dlhšia o 35,5 mm, pričom na šírku sa pridalo ďalších 30,4 mm. Inžinieri navyše použili zhruba o tridsať percent viac vysokopevnostnej ocele.

Počas vývoja sa Hyundai všeobecne zameral na tuhosť karosérie a jazdné vlastnosti. Predné aj zadné zavesenie bolo kompletne prepracované, podvozok by mal byť tvrdší, zároveň by sa ale mal lepšie vysporiadať s hlukom a vibráciami. Automobilka sľubuje, že Sonata nastaví nové štandardy v danom segmente. Okrem iného sa tento automobil počas testovania objavil aj na Nürburgringu.

Kórejskí zákazníci si budú môcť na úvod vybrať z trojice motorizácií. Najslabší je dvojliter LPi s výkonom 149 koní, silnejšiu alternatívu predstavuje 2.0 CVVL s maximom 166 koní, komu by to bolo stále málo, ten môže siahnuť po 2.4 GDI disponujúcom výkonom 190 koní. Prevodovky sú šesťstupňové manuálne, prípadne šesťstupňové automatické.

Nová Sonata dostane rad rôznych elektronických pomocníkov. Menovať môžeme napríklad stráženie jazdných pruhov, Blind Spot Detection, adaptívny tempomat, inteligentné otváranie veka batožinového priestoru, kolenný airbag pre vodiča, vyhrievané zadné sedadlá a tak ďalej. Interiér bol údajne postavený tak, aby sa sústredil na šoféra.

sonata_07.JPGsonata_08.JPGsonata_02.JPGsonata_03.JPGsonata_09.JPGsonata_06.JPGsonata_10.JPGsonata_04.JPGsonata_05.JPGsonata_01.JPG

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY