vytisknout velikost písma Nový Hyundai Sonata prichádza s radom elektronických asisentov

Nový Hyundai Sonata prichádza s radom elektronických asisentov

Nová generácia modelu Sonata z dielne automobilky Hyundai má svoju premiéru za sebou. Ešte pred prezentáciou na autosalóne v New Yorku sa tento automobil predstavil domácim zákazníkom. V porovnaní s odstupujúcou generáciou je novinka dlhšia o 35,5 mm, pričom na šírku sa pridalo ďalších 30,4 mm. Inžinieri navyše použili zhruba o tridsať percent viac vysokopevnostnej ocele.

Počas vývoja sa Hyundai všeobecne zameral na tuhosť karosérie a jazdné vlastnosti. Predné aj zadné zavesenie bolo kompletne prepracované, podvozok by mal byť tvrdší, zároveň by sa ale mal lepšie vysporiadať s hlukom a vibráciami. Automobilka sľubuje, že Sonata nastaví nové štandardy v danom segmente. Okrem iného sa tento automobil počas testovania objavil aj na Nürburgringu.

Kórejskí zákazníci si budú môcť na úvod vybrať z trojice motorizácií. Najslabší je dvojliter LPi s výkonom 149 koní, silnejšiu alternatívu predstavuje 2.0 CVVL s maximom 166 koní, komu by to bolo stále málo, ten môže siahnuť po 2.4 GDI disponujúcom výkonom 190 koní. Prevodovky sú šesťstupňové manuálne, prípadne šesťstupňové automatické.

Nová Sonata dostane rad rôznych elektronických pomocníkov. Menovať môžeme napríklad stráženie jazdných pruhov, Blind Spot Detection, adaptívny tempomat, inteligentné otváranie veka batožinového priestoru, kolenný airbag pre vodiča, vyhrievané zadné sedadlá a tak ďalej. Interiér bol údajne postavený tak, aby sa sústredil na šoféra.

sonata_07.JPGsonata_08.JPGsonata_02.JPGsonata_03.JPGsonata_09.JPGsonata_06.JPGsonata_10.JPGsonata_04.JPGsonata_05.JPGsonata_01.JPG

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY