vytisknout velikost písma Nový Hyundai Sonata prichádza s radom elektronických asisentov

Nový Hyundai Sonata prichádza s radom elektronických asisentov

Nová generácia modelu Sonata z dielne automobilky Hyundai má svoju premiéru za sebou. Ešte pred prezentáciou na autosalóne v New Yorku sa tento automobil predstavil domácim zákazníkom. V porovnaní s odstupujúcou generáciou je novinka dlhšia o 35,5 mm, pričom na šírku sa pridalo ďalších 30,4 mm. Inžinieri navyše použili zhruba o tridsať percent viac vysokopevnostnej ocele.

Počas vývoja sa Hyundai všeobecne zameral na tuhosť karosérie a jazdné vlastnosti. Predné aj zadné zavesenie bolo kompletne prepracované, podvozok by mal byť tvrdší, zároveň by sa ale mal lepšie vysporiadať s hlukom a vibráciami. Automobilka sľubuje, že Sonata nastaví nové štandardy v danom segmente. Okrem iného sa tento automobil počas testovania objavil aj na Nürburgringu.

Kórejskí zákazníci si budú môcť na úvod vybrať z trojice motorizácií. Najslabší je dvojliter LPi s výkonom 149 koní, silnejšiu alternatívu predstavuje 2.0 CVVL s maximom 166 koní, komu by to bolo stále málo, ten môže siahnuť po 2.4 GDI disponujúcom výkonom 190 koní. Prevodovky sú šesťstupňové manuálne, prípadne šesťstupňové automatické.

Nová Sonata dostane rad rôznych elektronických pomocníkov. Menovať môžeme napríklad stráženie jazdných pruhov, Blind Spot Detection, adaptívny tempomat, inteligentné otváranie veka batožinového priestoru, kolenný airbag pre vodiča, vyhrievané zadné sedadlá a tak ďalej. Interiér bol údajne postavený tak, aby sa sústredil na šoféra.

sonata_07.JPGsonata_08.JPGsonata_02.JPGsonata_03.JPGsonata_09.JPGsonata_06.JPGsonata_10.JPGsonata_04.JPGsonata_05.JPGsonata_01.JPG

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY