vytisknout velikost písma Nový Hyundai i20 vs. nová Škoda Fabia: Prvý tabuľkový duel

Z pohľadu slovenského publika bola najsledovanejšou parížskou premiéra novej Fabie, svoju novinku v rovnakom segmente však ukázal aj Hyundai. Model i20 bude prinajmenšom na Slovensku pre Fabiu vážnym súperom. Ako dopadlo porovnanie vnútorných rozmerov?
Nový Hyundai i20 vs. nová Škoda Fabia: Prvý tabuľkový duel
Zoznam kapitol
  1. Nový Hyundai i20 vs. nová Škoda Fabia: Prvý tabuľkový duel
  2. Nový Hyundai i20 vs. nová Škoda Fabia: První tabulkový duel (Fotogaléria)

Po Mondeu a Passate sme namierili červené svetlo nášho laserového dĺžkomeru taj do útrob rivalov v segmente nižšej triedy: Hyundai i20 a Škody Fabia. Obe autá síce usilujú o rovnakého zákazníka, ale inými zbraňami.

Nová Škoda Fabia usádza svojho vodiča nízko za plytkú, minimalisticky tvarovanú palubnú dosku, zatiaľ čo i20 s vyšším posedom a mohutnejšou masou plastov pred vodičom pôsobí tak trochu dojmom "malého MPV". Vodiči a vodičky, ktorí odvodzujú pocit bezpečia od toho, ako sú v kabíne autom obklopení, sa v Hyundai budú asi cítiť lepšie.

Hyundai i20 vs. Škoda Fabia 1.jpgHyundai i20 vs. Škoda Fabia 4.jpgHyundai i20 vs. Škoda Fabia 2.jpgIMG_4502.JPGHyundai i20 vs. Škoda Fabia 10.jpgHyundai i20 vs. Škoda Fabia 11.jpg
Škoda Fabia ponúka dramaticky viac priestoru pre kolená vzadu, ale len za cenu nízko položených a krátkych sedákov

Hyundai i20 je širší ako Fabia, a to ako v priestore pre cestujúcich, tak v kufri. Ten má ale Škoda dlhší a viac priestoru na dĺžku poskytuje aj cestujúcim sediacim vzadu. Čísla ale nepovedia všetko. Mladoboleslavskí konštruktéri dosiahli výborných hodnôt priestoru pre hlavu i kolená vzadu tým, že spustili sedák veľmi nízko a urobili ho krátky. Vzadu sedíte v niepríliš pohodlnej pozícii s kolenami vysoko a zle podopretými stehnami. Niektorí kolegovia sa sťažovali aj na uhol operadla.

Nič proti tomu, navrhovanie malých áut je umením kompromisu a každá značka sa musí rozhodovať, ktorým parametrom alebo vlastnostiam udelí prioritu. Pri Škode je to tradične batožinový priestor - síce užší, ale aj dlhší a dramaticky vyšší (vo verzii bez medzipodlahy) než v Hyundai.

Hyundai i20 vs. Škoda Fabia 8.jpgIMG_4585.JPGIMG_4587.JPG
Kufor Fabie Combi je rovnako široký ako v hatchbacku, ale o plných 29 cm dlhší

Na prvý pohľad je to teda jasné: i20 je vhodnejšie pre prepravu ľudí, nová Fabia má navrch pri prevážaní nákladu. Kiež by to bolo takto jednoduché! Skutočnú odpoveď na otázku, ktorý z oboch súperov je lepší, nám samozrejme dá až porovnávací test.

Hyundai i20 vs. Škoda Fabia: Porovnanie vnútorných rozmerov
Rozmery (cm) Škoda Fabia Hyundai i20
šírka ložnej plochy 96 100
dĺžka ložnej plochy 66 63
výška bat. priestoru (po plato) 57 41
šírka interiéru v úrovni lakťov vpredu 141 143
dĺžka sedáku vpredu 48 47
priestor pre kolená vzadu (za šoférom vysokým 178 cm) 21 18
dlžka sedáku vzadu 43 47
šírka interiéru v úrovni lakťov vzadu 139 140
výška od sedáku po strop vzadu 97 93
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY