vytisknout velikost písma Nový Hyundai i20 vs. nová Škoda Fabia: Prvý tabuľkový duel

Z pohľadu slovenského publika bola najsledovanejšou parížskou premiéra novej Fabie, svoju novinku v rovnakom segmente však ukázal aj Hyundai. Model i20 bude prinajmenšom na Slovensku pre Fabiu vážnym súperom. Ako dopadlo porovnanie vnútorných rozmerov?
Nový Hyundai i20 vs. nová Škoda Fabia: Prvý tabuľkový duel
Zoznam kapitol
  1. Nový Hyundai i20 vs. nová Škoda Fabia: Prvý tabuľkový duel
  2. Nový Hyundai i20 vs. nová Škoda Fabia: První tabulkový duel (Fotogaléria)

Po Mondeu a Passate sme namierili červené svetlo nášho laserového dĺžkomeru taj do útrob rivalov v segmente nižšej triedy: Hyundai i20 a Škody Fabia. Obe autá síce usilujú o rovnakého zákazníka, ale inými zbraňami.

Nová Škoda Fabia usádza svojho vodiča nízko za plytkú, minimalisticky tvarovanú palubnú dosku, zatiaľ čo i20 s vyšším posedom a mohutnejšou masou plastov pred vodičom pôsobí tak trochu dojmom "malého MPV". Vodiči a vodičky, ktorí odvodzujú pocit bezpečia od toho, ako sú v kabíne autom obklopení, sa v Hyundai budú asi cítiť lepšie.

Hyundai i20 vs. Škoda Fabia 1.jpgHyundai i20 vs. Škoda Fabia 4.jpgHyundai i20 vs. Škoda Fabia 2.jpgIMG_4502.JPGHyundai i20 vs. Škoda Fabia 10.jpgHyundai i20 vs. Škoda Fabia 11.jpg
Škoda Fabia ponúka dramaticky viac priestoru pre kolená vzadu, ale len za cenu nízko položených a krátkych sedákov

Hyundai i20 je širší ako Fabia, a to ako v priestore pre cestujúcich, tak v kufri. Ten má ale Škoda dlhší a viac priestoru na dĺžku poskytuje aj cestujúcim sediacim vzadu. Čísla ale nepovedia všetko. Mladoboleslavskí konštruktéri dosiahli výborných hodnôt priestoru pre hlavu i kolená vzadu tým, že spustili sedák veľmi nízko a urobili ho krátky. Vzadu sedíte v niepríliš pohodlnej pozícii s kolenami vysoko a zle podopretými stehnami. Niektorí kolegovia sa sťažovali aj na uhol operadla.

Nič proti tomu, navrhovanie malých áut je umením kompromisu a každá značka sa musí rozhodovať, ktorým parametrom alebo vlastnostiam udelí prioritu. Pri Škode je to tradične batožinový priestor - síce užší, ale aj dlhší a dramaticky vyšší (vo verzii bez medzipodlahy) než v Hyundai.

Hyundai i20 vs. Škoda Fabia 8.jpgIMG_4585.JPGIMG_4587.JPG
Kufor Fabie Combi je rovnako široký ako v hatchbacku, ale o plných 29 cm dlhší

Na prvý pohľad je to teda jasné: i20 je vhodnejšie pre prepravu ľudí, nová Fabia má navrch pri prevážaní nákladu. Kiež by to bolo takto jednoduché! Skutočnú odpoveď na otázku, ktorý z oboch súperov je lepší, nám samozrejme dá až porovnávací test.

Hyundai i20 vs. Škoda Fabia: Porovnanie vnútorných rozmerov
Rozmery (cm) Škoda Fabia Hyundai i20
šírka ložnej plochy 96 100
dĺžka ložnej plochy 66 63
výška bat. priestoru (po plato) 57 41
šírka interiéru v úrovni lakťov vpredu 141 143
dĺžka sedáku vpredu 48 47
priestor pre kolená vzadu (za šoférom vysokým 178 cm) 21 18
dlžka sedáku vzadu 43 47
šírka interiéru v úrovni lakťov vzadu 139 140
výška od sedáku po strop vzadu 97 93
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

včera | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY