vytisknout velikost písma Nový Hyundai i20 vs. nová Škoda Fabia: Prvý tabuľkový duel

Z pohľadu slovenského publika bola najsledovanejšou parížskou premiéra novej Fabie, svoju novinku v rovnakom segmente však ukázal aj Hyundai. Model i20 bude prinajmenšom na Slovensku pre Fabiu vážnym súperom. Ako dopadlo porovnanie vnútorných rozmerov?
Nový Hyundai i20 vs. nová Škoda Fabia: Prvý tabuľkový duel
Zoznam kapitol
  1. Nový Hyundai i20 vs. nová Škoda Fabia: Prvý tabuľkový duel
  2. Nový Hyundai i20 vs. nová Škoda Fabia: První tabulkový duel (Fotogaléria)

Po Mondeu a Passate sme namierili červené svetlo nášho laserového dĺžkomeru taj do útrob rivalov v segmente nižšej triedy: Hyundai i20 a Škody Fabia. Obe autá síce usilujú o rovnakého zákazníka, ale inými zbraňami.

Nová Škoda Fabia usádza svojho vodiča nízko za plytkú, minimalisticky tvarovanú palubnú dosku, zatiaľ čo i20 s vyšším posedom a mohutnejšou masou plastov pred vodičom pôsobí tak trochu dojmom "malého MPV". Vodiči a vodičky, ktorí odvodzujú pocit bezpečia od toho, ako sú v kabíne autom obklopení, sa v Hyundai budú asi cítiť lepšie.

Hyundai i20 vs. Škoda Fabia 1.jpgHyundai i20 vs. Škoda Fabia 4.jpgHyundai i20 vs. Škoda Fabia 2.jpgIMG_4502.JPGHyundai i20 vs. Škoda Fabia 10.jpgHyundai i20 vs. Škoda Fabia 11.jpg
Škoda Fabia ponúka dramaticky viac priestoru pre kolená vzadu, ale len za cenu nízko položených a krátkych sedákov

Hyundai i20 je širší ako Fabia, a to ako v priestore pre cestujúcich, tak v kufri. Ten má ale Škoda dlhší a viac priestoru na dĺžku poskytuje aj cestujúcim sediacim vzadu. Čísla ale nepovedia všetko. Mladoboleslavskí konštruktéri dosiahli výborných hodnôt priestoru pre hlavu i kolená vzadu tým, že spustili sedák veľmi nízko a urobili ho krátky. Vzadu sedíte v niepríliš pohodlnej pozícii s kolenami vysoko a zle podopretými stehnami. Niektorí kolegovia sa sťažovali aj na uhol operadla.

Nič proti tomu, navrhovanie malých áut je umením kompromisu a každá značka sa musí rozhodovať, ktorým parametrom alebo vlastnostiam udelí prioritu. Pri Škode je to tradične batožinový priestor - síce užší, ale aj dlhší a dramaticky vyšší (vo verzii bez medzipodlahy) než v Hyundai.

Hyundai i20 vs. Škoda Fabia 8.jpgIMG_4585.JPGIMG_4587.JPG
Kufor Fabie Combi je rovnako široký ako v hatchbacku, ale o plných 29 cm dlhší

Na prvý pohľad je to teda jasné: i20 je vhodnejšie pre prepravu ľudí, nová Fabia má navrch pri prevážaní nákladu. Kiež by to bolo takto jednoduché! Skutočnú odpoveď na otázku, ktorý z oboch súperov je lepší, nám samozrejme dá až porovnávací test.

Hyundai i20 vs. Škoda Fabia: Porovnanie vnútorných rozmerov
Rozmery (cm) Škoda Fabia Hyundai i20
šírka ložnej plochy 96 100
dĺžka ložnej plochy 66 63
výška bat. priestoru (po plato) 57 41
šírka interiéru v úrovni lakťov vpredu 141 143
dĺžka sedáku vpredu 48 47
priestor pre kolená vzadu (za šoférom vysokým 178 cm) 21 18
dlžka sedáku vzadu 43 47
šírka interiéru v úrovni lakťov vzadu 139 140
výška od sedáku po strop vzadu 97 93
Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY