vytisknout velikost písma Nový Hyundai i20 si brúsi zuby na Fabiu

Nový Hyundai i20 si brúsi zuby na Fabiu

Nová Škoda Fabia to nebude mať vôbec ľahké, pretože na autosalóne v Paríži sa vedľa nej a Mazdy2 ukázal aj nový hatchback Hyundai i20, ktorý aj na našom trhu bude z mladoboleslavského koláča odkusovať veľké sústa. Samozrejme záleží na cenovej politike, ale keď už poznáme ceny novej Fabie, očakávame, že Hyundai bude pri stavbe slovenského cenníka veľmi agresívny.

S dĺžkou 4035 mm je Hyundai o trochu dlhší ako nová Fabia a i20 má aj proti svojej minulej generácii o pár milimetrov väčší vnútorný priestor nad hlavou a v oblasti ramien. Ono sa to nezdá, ale aj 10 mm urobí v malom aute pocitovo veľký rozdiel. Kufor ponúkne v základnom usporiadaní 326 litrov, po sklopení sedadiel až 1042 litrov voľného miesta.

A ako sú na tom motory? Základ tvorí benzínový štvorvalec 1,25 l s atmosférickým nasávaním s výkonom 55 kW (75 k) a krútiacim momentom 122 Nm. Silnejšia verzia má rovnaký krútiaci moment, ale výkon zdvihol na 62 kW (84 k). Tisícštyristovka má potom sto koní a 134 Nm. Naftu budú spaľovať motory 1.1 CRDi (trojvalec) alebo 1.4 CRDi (štvorvalec) s výkonmi 55, respektíve 66 kW.

Hyundai novému modelu i20 naozaj verí. Na prvý pohľad vyzerá skutočne dobre a najmä v interiéri je poznať významný posun dopredu. Teraz len zostáva čakať, ako si povedie v teste a proti novej Fabii. Priame porovnanie na slovenských cestách ešte len ukáže, kto je lepší.

hyundai_i20_02.JPGhyundai_i20_03.JPGhyundai_i20_04.JPGhyundai_i20_05.JPGhyundai_i20_06.JPGhyundai_i20_07.JPGhyundai_i20_08.JPGhyundai_i20_10.JPGhyundai_i20_11.JPGhyundai_i20_12.JPGhyundai_i20_13.JPG

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY