vytisknout velikost písma Nový Hyundai i20 si brúsi zuby na Fabiu

Nový Hyundai i20 si brúsi zuby na Fabiu

Nová Škoda Fabia to nebude mať vôbec ľahké, pretože na autosalóne v Paríži sa vedľa nej a Mazdy2 ukázal aj nový hatchback Hyundai i20, ktorý aj na našom trhu bude z mladoboleslavského koláča odkusovať veľké sústa. Samozrejme záleží na cenovej politike, ale keď už poznáme ceny novej Fabie, očakávame, že Hyundai bude pri stavbe slovenského cenníka veľmi agresívny.

S dĺžkou 4035 mm je Hyundai o trochu dlhší ako nová Fabia a i20 má aj proti svojej minulej generácii o pár milimetrov väčší vnútorný priestor nad hlavou a v oblasti ramien. Ono sa to nezdá, ale aj 10 mm urobí v malom aute pocitovo veľký rozdiel. Kufor ponúkne v základnom usporiadaní 326 litrov, po sklopení sedadiel až 1042 litrov voľného miesta.

A ako sú na tom motory? Základ tvorí benzínový štvorvalec 1,25 l s atmosférickým nasávaním s výkonom 55 kW (75 k) a krútiacim momentom 122 Nm. Silnejšia verzia má rovnaký krútiaci moment, ale výkon zdvihol na 62 kW (84 k). Tisícštyristovka má potom sto koní a 134 Nm. Naftu budú spaľovať motory 1.1 CRDi (trojvalec) alebo 1.4 CRDi (štvorvalec) s výkonmi 55, respektíve 66 kW.

Hyundai novému modelu i20 naozaj verí. Na prvý pohľad vyzerá skutočne dobre a najmä v interiéri je poznať významný posun dopredu. Teraz len zostáva čakať, ako si povedie v teste a proti novej Fabii. Priame porovnanie na slovenských cestách ešte len ukáže, kto je lepší.

hyundai_i20_02.JPGhyundai_i20_03.JPGhyundai_i20_04.JPGhyundai_i20_05.JPGhyundai_i20_06.JPGhyundai_i20_07.JPGhyundai_i20_08.JPGhyundai_i20_10.JPGhyundai_i20_11.JPGhyundai_i20_12.JPGhyundai_i20_13.JPG

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY