vytisknout velikost písma Nový Hyundai i20 si brúsi zuby na Fabiu

Nový Hyundai i20 si brúsi zuby na Fabiu

Nová Škoda Fabia to nebude mať vôbec ľahké, pretože na autosalóne v Paríži sa vedľa nej a Mazdy2 ukázal aj nový hatchback Hyundai i20, ktorý aj na našom trhu bude z mladoboleslavského koláča odkusovať veľké sústa. Samozrejme záleží na cenovej politike, ale keď už poznáme ceny novej Fabie, očakávame, že Hyundai bude pri stavbe slovenského cenníka veľmi agresívny.

S dĺžkou 4035 mm je Hyundai o trochu dlhší ako nová Fabia a i20 má aj proti svojej minulej generácii o pár milimetrov väčší vnútorný priestor nad hlavou a v oblasti ramien. Ono sa to nezdá, ale aj 10 mm urobí v malom aute pocitovo veľký rozdiel. Kufor ponúkne v základnom usporiadaní 326 litrov, po sklopení sedadiel až 1042 litrov voľného miesta.

A ako sú na tom motory? Základ tvorí benzínový štvorvalec 1,25 l s atmosférickým nasávaním s výkonom 55 kW (75 k) a krútiacim momentom 122 Nm. Silnejšia verzia má rovnaký krútiaci moment, ale výkon zdvihol na 62 kW (84 k). Tisícštyristovka má potom sto koní a 134 Nm. Naftu budú spaľovať motory 1.1 CRDi (trojvalec) alebo 1.4 CRDi (štvorvalec) s výkonmi 55, respektíve 66 kW.

Hyundai novému modelu i20 naozaj verí. Na prvý pohľad vyzerá skutočne dobre a najmä v interiéri je poznať významný posun dopredu. Teraz len zostáva čakať, ako si povedie v teste a proti novej Fabii. Priame porovnanie na slovenských cestách ešte len ukáže, kto je lepší.

hyundai_i20_02.JPGhyundai_i20_03.JPGhyundai_i20_04.JPGhyundai_i20_05.JPGhyundai_i20_06.JPGhyundai_i20_07.JPGhyundai_i20_08.JPGhyundai_i20_10.JPGhyundai_i20_11.JPGhyundai_i20_12.JPGhyundai_i20_13.JPG

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY