vytisknout velikost písma Nový Hyundai i20 si brúsi zuby na Fabiu

Nový Hyundai i20 si brúsi zuby na Fabiu

Nová Škoda Fabia to nebude mať vôbec ľahké, pretože na autosalóne v Paríži sa vedľa nej a Mazdy2 ukázal aj nový hatchback Hyundai i20, ktorý aj na našom trhu bude z mladoboleslavského koláča odkusovať veľké sústa. Samozrejme záleží na cenovej politike, ale keď už poznáme ceny novej Fabie, očakávame, že Hyundai bude pri stavbe slovenského cenníka veľmi agresívny.

S dĺžkou 4035 mm je Hyundai o trochu dlhší ako nová Fabia a i20 má aj proti svojej minulej generácii o pár milimetrov väčší vnútorný priestor nad hlavou a v oblasti ramien. Ono sa to nezdá, ale aj 10 mm urobí v malom aute pocitovo veľký rozdiel. Kufor ponúkne v základnom usporiadaní 326 litrov, po sklopení sedadiel až 1042 litrov voľného miesta.

A ako sú na tom motory? Základ tvorí benzínový štvorvalec 1,25 l s atmosférickým nasávaním s výkonom 55 kW (75 k) a krútiacim momentom 122 Nm. Silnejšia verzia má rovnaký krútiaci moment, ale výkon zdvihol na 62 kW (84 k). Tisícštyristovka má potom sto koní a 134 Nm. Naftu budú spaľovať motory 1.1 CRDi (trojvalec) alebo 1.4 CRDi (štvorvalec) s výkonmi 55, respektíve 66 kW.

Hyundai novému modelu i20 naozaj verí. Na prvý pohľad vyzerá skutočne dobre a najmä v interiéri je poznať významný posun dopredu. Teraz len zostáva čakať, ako si povedie v teste a proti novej Fabii. Priame porovnanie na slovenských cestách ešte len ukáže, kto je lepší.

hyundai_i20_02.JPGhyundai_i20_03.JPGhyundai_i20_04.JPGhyundai_i20_05.JPGhyundai_i20_06.JPGhyundai_i20_07.JPGhyundai_i20_08.JPGhyundai_i20_10.JPGhyundai_i20_11.JPGhyundai_i20_12.JPGhyundai_i20_13.JPG

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY