vytisknout velikost písma Nový Hyundai i20 si brúsi zuby na Fabiu

Nový Hyundai i20 si brúsi zuby na Fabiu

Nová Škoda Fabia to nebude mať vôbec ľahké, pretože na autosalóne v Paríži sa vedľa nej a Mazdy2 ukázal aj nový hatchback Hyundai i20, ktorý aj na našom trhu bude z mladoboleslavského koláča odkusovať veľké sústa. Samozrejme záleží na cenovej politike, ale keď už poznáme ceny novej Fabie, očakávame, že Hyundai bude pri stavbe slovenského cenníka veľmi agresívny.

S dĺžkou 4035 mm je Hyundai o trochu dlhší ako nová Fabia a i20 má aj proti svojej minulej generácii o pár milimetrov väčší vnútorný priestor nad hlavou a v oblasti ramien. Ono sa to nezdá, ale aj 10 mm urobí v malom aute pocitovo veľký rozdiel. Kufor ponúkne v základnom usporiadaní 326 litrov, po sklopení sedadiel až 1042 litrov voľného miesta.

A ako sú na tom motory? Základ tvorí benzínový štvorvalec 1,25 l s atmosférickým nasávaním s výkonom 55 kW (75 k) a krútiacim momentom 122 Nm. Silnejšia verzia má rovnaký krútiaci moment, ale výkon zdvihol na 62 kW (84 k). Tisícštyristovka má potom sto koní a 134 Nm. Naftu budú spaľovať motory 1.1 CRDi (trojvalec) alebo 1.4 CRDi (štvorvalec) s výkonmi 55, respektíve 66 kW.

Hyundai novému modelu i20 naozaj verí. Na prvý pohľad vyzerá skutočne dobre a najmä v interiéri je poznať významný posun dopredu. Teraz len zostáva čakať, ako si povedie v teste a proti novej Fabii. Priame porovnanie na slovenských cestách ešte len ukáže, kto je lepší.

hyundai_i20_02.JPGhyundai_i20_03.JPGhyundai_i20_04.JPGhyundai_i20_05.JPGhyundai_i20_06.JPGhyundai_i20_07.JPGhyundai_i20_08.JPGhyundai_i20_10.JPGhyundai_i20_11.JPGhyundai_i20_12.JPGhyundai_i20_13.JPG

Dvojtest Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG: Zlý sen

Dvojtest Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG: Zlý sen

Nástupcu zvýšeného Golfu Plus sme podrobili redakčnému testu rovno v dvoch variantoch: cenovo dostupné 1.2 TSI Comfortline s manuálnym radením a rozmarné 1.4 TSI Highline s automatom DSG.

dnes | Jiří Červenka | 1 příspěvek
Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

22. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY