vytisknout velikost písma Nový Hyundai i20 1.4i vs. nová Škoda Fabia 1.2 TSI

Nepochybne jeden z najočakávanejších duelov tohto roka je tu: tretia generácia tradičného slovenského hitu tvárou v tvár súperovi, ktorý má konkrétne na našom trhu najväčší zálusk ukradnúť Fabii pár zákazníkov.
Nový Hyundai i20 1.4i vs. nová Škoda Fabia 1.2 TSI
Zoznam kapitol
  1. Súperi sa predstavujú; Atmosféra vs. turbo
  2. Dizajn, rozmery, priestor: Vyrovnaný súboj
  3. Moment vs. prevody; Komfort a ešte väčší komfort
  4. Ceny a výbavy
  5. Verdikt; Technické údaje
  6. Kompletná fotogaléria

Nový Hyundai i20 a nová Škoda Fabia. Je zvláštnou iróniou, že tento porovnávací test by vo väčšine európskych krajín patril k tým menej zaujímavým. Kým v "starej" Európe sa o pozíciu najpredávanejšieho malého vozidla preťahujú Volkswagen Polo, Renault Clio, Ford Fiesta a Opel Corsa, u nás má táto trieda už roky jediného vládcu. Respektíve vládkyňu.

Hyundai i20 vs Škoda Fabia – srovnávací test AutoRevue.cz 181.jpgHyundai i20 vs Škoda Fabia – srovnávací test AutoRevue.cz 178.jpgHyundai i20 vs Škoda Fabia – srovnávací test AutoRevue.cz 179.jpgHyundai i Škoda uvádzajú novej generácie svojich malých vozidiel na trh prakticky v rovnaký okamih; i20 je druhý najpredávanejší model tejto triedy v SR - práve po Fabii

Ešte v roku 2013, kedy už trh čakal na príchod nového modelu, sa u nás predalo najviac Fabii. Druhý v poradí sa musel uspokojiť s takmer polovičným počtom registráciami. Aj to je ale pre Hyundai i20 z európskeho pohľadu vynikajúci úspech. Je teda jasné, že keď na trh v jednom okamihu prichádzajú nové generácie dvoch najpredávanejších malých áut, bude to napínavý súboj.

Automatická voľba

Začnime Škodou. Podľa abecedy by síce mala byť až druhá, ale dáme jej prednosť ako jedničke na trhu a doslova "predvolenej" voľbe radu zákazníkov. Mnohí záujemcovia o auto tejto veľkosti ani nebudú skúmať trh a rovno nakráčajú k predajcovi Škody. Tak to proste je a automobilka v minulosti s týmto faktom zručne pracovala. Len málokto si dovolil ponúkať taký pomer ceny a výbavy ako Škoda u základných Fabii.

Škoda Fabia tretej generácie sa bude musieť viac snažiť - aj preto, že zákazníci, o ktorých bola reč v predchádzajúcom odseku, tu s nami nebudú navždy.

Hyundai i20 vs Škoda Fabia – srovnávací test AutoRevue.cz 171.jpgHyundai i20 vs Škoda Fabia – srovnávací test AutoRevue.cz 173.jpgHyundai i20 vs Škoda Fabia – srovnávací test AutoRevue.cz 142.jpg
Testovaná Škoda Fabia mala motor 1.2 TSI 66 kW a výbavu Style

Nová Fabia sa chce viac zapáčiť mladým, ktorých láka na dynamickejšie proporcie, ostro rezaný dizajn, rozšírenú podporu smartfónov a tiež široké možnosti farebných kombinácií a všemožných individualizačních úprav. Trend nastavený kedysi novým Mini a demokratizovaný Fiatom 500 dospel po rokoch aj do showroomov Škodovky.

K testu sme zvolili zlatý stred palety motorizácií, preplňovaný štvorvalec 1.2 TSI naladený na 66 kW. Nie náhodou. Práve tak poznajú Fabiu jej doterajší zákazníci, ktoré budú predajcovia musieť na nové základné trojvalce 1.0 MPI (44 alebo 55 kW) ešte len "naučiť". Väčšina ich asi nezvolí najvyššej výbavu Style s paketom športového vzhľadu, čiernymi lakovanými 16 "kolesami a radom prvkov príplatkovej výbavy, ako mal testovaný kus, ale tieto položky nebudú hrať v našom posudzovaní úlohe.

Stále bez turba

Hyundai i20 nastupuje k zápasu s atmosféricky plneným štvorvalcom o objeme 1,4 l. Skupina Hyundai-Kia totiž doteraz nepristúpila na trend downsizingu a v tejto triede neponúka malé motory osadené turbodúchadlom. To ešte nemusí byť hendikep. Ako nám pripomína napríklad Mazda, dobre naladený atmosférický benzínový motor má čo ponúknuť aj v dobe suverénneho záťahu všadeprítomných preplňovaných jednotiek.

Hyundai i20 vs Škoda Fabia – srovnávací test AutoRevue.cz 159.jpgHyundai i20 vs Škoda Fabia – srovnávací test AutoRevue.cz 162.jpgHyundai i20 vs Škoda Fabia – srovnávací test AutoRevue.cz 121.jpg
Hyundai i20 nastúpil do testu s motorom 1.4i a výbavou Comfort

Parametrom a vlastnostiam motora sa budeme venovať v nasledujúcich kapitolách. Teraz je na mieste uviesť, že aj Hyundai i20 1.4i má najvyššiu z troch ponúkaných stupňov výbavy, Comfort, ak tomu pridáva paket Style.

Zvláštnou zhodou okolností sa nám tak zišli autá s nie celkom totožnou výbavou, ale takmer zhodnou cenou: Fabia v testovanej konfigurácii by stála 13 960 eur, i20 potom 13 966 eur. Porovnanie cien a výbav tradične vykonáme pred záverom testu. Teraz prichádza čas na prezeranie, skúmanie, sedenie a hlavne jazdenie:

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY