vytisknout velikost písma Nový Hyundai i20 1.4i vs. nová Škoda Fabia 1.2 TSI

Nepochybne jeden z najočakávanejších duelov tohto roka je tu: tretia generácia tradičného slovenského hitu tvárou v tvár súperovi, ktorý má konkrétne na našom trhu najväčší zálusk ukradnúť Fabii pár zákazníkov.
Nový Hyundai i20 1.4i vs. nová Škoda Fabia 1.2 TSI
Zoznam kapitol
  1. Súperi sa predstavujú; Atmosféra vs. turbo
  2. Dizajn, rozmery, priestor: Vyrovnaný súboj
  3. Moment vs. prevody; Komfort a ešte väčší komfort
  4. Ceny a výbavy
  5. Verdikt; Technické údaje
  6. Kompletná fotogaléria

Nový Hyundai i20 a nová Škoda Fabia. Je zvláštnou iróniou, že tento porovnávací test by vo väčšine európskych krajín patril k tým menej zaujímavým. Kým v "starej" Európe sa o pozíciu najpredávanejšieho malého vozidla preťahujú Volkswagen Polo, Renault Clio, Ford Fiesta a Opel Corsa, u nás má táto trieda už roky jediného vládcu. Respektíve vládkyňu.

Hyundai i20 vs Škoda Fabia – srovnávací test AutoRevue.cz 181.jpgHyundai i20 vs Škoda Fabia – srovnávací test AutoRevue.cz 178.jpgHyundai i20 vs Škoda Fabia – srovnávací test AutoRevue.cz 179.jpgHyundai i Škoda uvádzajú novej generácie svojich malých vozidiel na trh prakticky v rovnaký okamih; i20 je druhý najpredávanejší model tejto triedy v SR - práve po Fabii

Ešte v roku 2013, kedy už trh čakal na príchod nového modelu, sa u nás predalo najviac Fabii. Druhý v poradí sa musel uspokojiť s takmer polovičným počtom registráciami. Aj to je ale pre Hyundai i20 z európskeho pohľadu vynikajúci úspech. Je teda jasné, že keď na trh v jednom okamihu prichádzajú nové generácie dvoch najpredávanejších malých áut, bude to napínavý súboj.

Automatická voľba

Začnime Škodou. Podľa abecedy by síce mala byť až druhá, ale dáme jej prednosť ako jedničke na trhu a doslova "predvolenej" voľbe radu zákazníkov. Mnohí záujemcovia o auto tejto veľkosti ani nebudú skúmať trh a rovno nakráčajú k predajcovi Škody. Tak to proste je a automobilka v minulosti s týmto faktom zručne pracovala. Len málokto si dovolil ponúkať taký pomer ceny a výbavy ako Škoda u základných Fabii.

Škoda Fabia tretej generácie sa bude musieť viac snažiť - aj preto, že zákazníci, o ktorých bola reč v predchádzajúcom odseku, tu s nami nebudú navždy.

Hyundai i20 vs Škoda Fabia – srovnávací test AutoRevue.cz 171.jpgHyundai i20 vs Škoda Fabia – srovnávací test AutoRevue.cz 173.jpgHyundai i20 vs Škoda Fabia – srovnávací test AutoRevue.cz 142.jpg
Testovaná Škoda Fabia mala motor 1.2 TSI 66 kW a výbavu Style

Nová Fabia sa chce viac zapáčiť mladým, ktorých láka na dynamickejšie proporcie, ostro rezaný dizajn, rozšírenú podporu smartfónov a tiež široké možnosti farebných kombinácií a všemožných individualizačních úprav. Trend nastavený kedysi novým Mini a demokratizovaný Fiatom 500 dospel po rokoch aj do showroomov Škodovky.

K testu sme zvolili zlatý stred palety motorizácií, preplňovaný štvorvalec 1.2 TSI naladený na 66 kW. Nie náhodou. Práve tak poznajú Fabiu jej doterajší zákazníci, ktoré budú predajcovia musieť na nové základné trojvalce 1.0 MPI (44 alebo 55 kW) ešte len "naučiť". Väčšina ich asi nezvolí najvyššej výbavu Style s paketom športového vzhľadu, čiernymi lakovanými 16 "kolesami a radom prvkov príplatkovej výbavy, ako mal testovaný kus, ale tieto položky nebudú hrať v našom posudzovaní úlohe.

Stále bez turba

Hyundai i20 nastupuje k zápasu s atmosféricky plneným štvorvalcom o objeme 1,4 l. Skupina Hyundai-Kia totiž doteraz nepristúpila na trend downsizingu a v tejto triede neponúka malé motory osadené turbodúchadlom. To ešte nemusí byť hendikep. Ako nám pripomína napríklad Mazda, dobre naladený atmosférický benzínový motor má čo ponúknuť aj v dobe suverénneho záťahu všadeprítomných preplňovaných jednotiek.

Hyundai i20 vs Škoda Fabia – srovnávací test AutoRevue.cz 159.jpgHyundai i20 vs Škoda Fabia – srovnávací test AutoRevue.cz 162.jpgHyundai i20 vs Škoda Fabia – srovnávací test AutoRevue.cz 121.jpg
Hyundai i20 nastúpil do testu s motorom 1.4i a výbavou Comfort

Parametrom a vlastnostiam motora sa budeme venovať v nasledujúcich kapitolách. Teraz je na mieste uviesť, že aj Hyundai i20 1.4i má najvyššiu z troch ponúkaných stupňov výbavy, Comfort, ak tomu pridáva paket Style.

Zvláštnou zhodou okolností sa nám tak zišli autá s nie celkom totožnou výbavou, ale takmer zhodnou cenou: Fabia v testovanej konfigurácii by stála 13 960 eur, i20 potom 13 966 eur. Porovnanie cien a výbav tradične vykonáme pred záverom testu. Teraz prichádza čas na prezeranie, skúmanie, sedenie a hlavne jazdenie:

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY