vytisknout velikost písma Nový Hyundai Elantra oficiálne: Má sa Octavia obávať nového súpera?

Nový Hyundai Elantra oficiálne: Má sa Octavia obávať nového súpera?

Hyundai odhalil novú Elantru, ktorá nesie na domácom trhu meno Avante. Súper pre Škodu Octaviu je väčší ako predchodca, ponúka perfektnú aerodynamiku, kompletný zoznam bezpečnostných asistentov a paletu zahŕňajúcu tri motorizácie.

Nová Elantra je dlhá 4570 mm, široká 1800 mm a vysoká 1440 mm. To preložené znamená, že meria o 20 mm viac na dĺžku, o 25 mm viac na šírku a o päť milimetrov menej na výšku. Rázvor náprav 2,7 m zostal nezmenený. Auto dostalo dynamicky tvarovanú siluetu, svetlá v štýle Jaguaru a masku v prevedení Audi.

Vnútri sľubuje Hyundai kvalitné materiály a vyberanú ergonómiu ovládacích prvkov. Interiér by mal byť zároveň veľmi tichý, čomu okrem rady opatrení pomáha aj najlepšia aerodynamika v segmente demonštrovaná súčiniteľom odporu vzduchu 0,27. Kufor ponúka objem 458 litrov a podobne ako pri iných modeloch môže mať aj Elantra systém automatického otvárania veka batožinového priestoru.

Ponuka motorov zahŕňa tri jednotky. Pri benzínoch sľubuje tlačová správa štvorvalce 1.6 GDi (97 kW / 132 k) a 2.0 MPi (109 kW / 149 k). Záujemcovia o diesel môžu siahnuť po naftovej tisícšesťstovke naladenej na 100 kW (136 k). Štandardom je šesťstupňová manuálna prevodovka, ktorú je možné vymeniť za šesťstupňový automat. Diesel potom môže byť kombinovaný so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou.

Vo výbave nájdeme okrem iného aj celý rad bezpečnostných asistentov. Nová Elantra má napríklad systém automatického brzdenia, asistent diaľkových svetiel, stráženie mŕtvych uhlov, sledovanie jazdných pruhov, sledovanie prichádzajúcej dopravy pri cúvaní z radu a tak ďalej.

O termíne začatia predaja šiestej generácie Elantry sa v tlačovej správe nič nepíše, no Hyundai očakáva, že ešte tento rok predá na domácom trhu 50 000 exemplárov, budúci rok potom očakáva 700 000 predaných vozidiel po celom svete, pričom 110 000 sa má týkať kórejského trhu.

avante_3.jpgavante_6.jpgavante_8.jpgavante_9.jpgavante_7.jpgavante_1.jpgavante_2.jpgavante_4.jpgavante_5.jpg

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY