vytisknout velikost písma Nový Hyundai Elantra oficiálne: Má sa Octavia obávať nového súpera?

Nový Hyundai Elantra oficiálne: Má sa Octavia obávať nového súpera?

Hyundai odhalil novú Elantru, ktorá nesie na domácom trhu meno Avante. Súper pre Škodu Octaviu je väčší ako predchodca, ponúka perfektnú aerodynamiku, kompletný zoznam bezpečnostných asistentov a paletu zahŕňajúcu tri motorizácie.

Nová Elantra je dlhá 4570 mm, široká 1800 mm a vysoká 1440 mm. To preložené znamená, že meria o 20 mm viac na dĺžku, o 25 mm viac na šírku a o päť milimetrov menej na výšku. Rázvor náprav 2,7 m zostal nezmenený. Auto dostalo dynamicky tvarovanú siluetu, svetlá v štýle Jaguaru a masku v prevedení Audi.

Vnútri sľubuje Hyundai kvalitné materiály a vyberanú ergonómiu ovládacích prvkov. Interiér by mal byť zároveň veľmi tichý, čomu okrem rady opatrení pomáha aj najlepšia aerodynamika v segmente demonštrovaná súčiniteľom odporu vzduchu 0,27. Kufor ponúka objem 458 litrov a podobne ako pri iných modeloch môže mať aj Elantra systém automatického otvárania veka batožinového priestoru.

Ponuka motorov zahŕňa tri jednotky. Pri benzínoch sľubuje tlačová správa štvorvalce 1.6 GDi (97 kW / 132 k) a 2.0 MPi (109 kW / 149 k). Záujemcovia o diesel môžu siahnuť po naftovej tisícšesťstovke naladenej na 100 kW (136 k). Štandardom je šesťstupňová manuálna prevodovka, ktorú je možné vymeniť za šesťstupňový automat. Diesel potom môže byť kombinovaný so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou.

Vo výbave nájdeme okrem iného aj celý rad bezpečnostných asistentov. Nová Elantra má napríklad systém automatického brzdenia, asistent diaľkových svetiel, stráženie mŕtvych uhlov, sledovanie jazdných pruhov, sledovanie prichádzajúcej dopravy pri cúvaní z radu a tak ďalej.

O termíne začatia predaja šiestej generácie Elantry sa v tlačovej správe nič nepíše, no Hyundai očakáva, že ešte tento rok predá na domácom trhu 50 000 exemplárov, budúci rok potom očakáva 700 000 predaných vozidiel po celom svete, pričom 110 000 sa má týkať kórejského trhu.

avante_3.jpgavante_6.jpgavante_8.jpgavante_9.jpgavante_7.jpgavante_1.jpgavante_2.jpgavante_4.jpgavante_5.jpg

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY