vytisknout velikost písma Nový Hyundai Elantra oficiálne: Má sa Octavia obávať nového súpera?

Nový Hyundai Elantra oficiálne: Má sa Octavia obávať nového súpera?

Hyundai odhalil novú Elantru, ktorá nesie na domácom trhu meno Avante. Súper pre Škodu Octaviu je väčší ako predchodca, ponúka perfektnú aerodynamiku, kompletný zoznam bezpečnostných asistentov a paletu zahŕňajúcu tri motorizácie.

Nová Elantra je dlhá 4570 mm, široká 1800 mm a vysoká 1440 mm. To preložené znamená, že meria o 20 mm viac na dĺžku, o 25 mm viac na šírku a o päť milimetrov menej na výšku. Rázvor náprav 2,7 m zostal nezmenený. Auto dostalo dynamicky tvarovanú siluetu, svetlá v štýle Jaguaru a masku v prevedení Audi.

Vnútri sľubuje Hyundai kvalitné materiály a vyberanú ergonómiu ovládacích prvkov. Interiér by mal byť zároveň veľmi tichý, čomu okrem rady opatrení pomáha aj najlepšia aerodynamika v segmente demonštrovaná súčiniteľom odporu vzduchu 0,27. Kufor ponúka objem 458 litrov a podobne ako pri iných modeloch môže mať aj Elantra systém automatického otvárania veka batožinového priestoru.

Ponuka motorov zahŕňa tri jednotky. Pri benzínoch sľubuje tlačová správa štvorvalce 1.6 GDi (97 kW / 132 k) a 2.0 MPi (109 kW / 149 k). Záujemcovia o diesel môžu siahnuť po naftovej tisícšesťstovke naladenej na 100 kW (136 k). Štandardom je šesťstupňová manuálna prevodovka, ktorú je možné vymeniť za šesťstupňový automat. Diesel potom môže byť kombinovaný so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou.

Vo výbave nájdeme okrem iného aj celý rad bezpečnostných asistentov. Nová Elantra má napríklad systém automatického brzdenia, asistent diaľkových svetiel, stráženie mŕtvych uhlov, sledovanie jazdných pruhov, sledovanie prichádzajúcej dopravy pri cúvaní z radu a tak ďalej.

O termíne začatia predaja šiestej generácie Elantry sa v tlačovej správe nič nepíše, no Hyundai očakáva, že ešte tento rok predá na domácom trhu 50 000 exemplárov, budúci rok potom očakáva 700 000 predaných vozidiel po celom svete, pričom 110 000 sa má týkať kórejského trhu.

avante_3.jpgavante_6.jpgavante_8.jpgavante_9.jpgavante_7.jpgavante_1.jpgavante_2.jpgavante_4.jpgavante_5.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY