vytisknout velikost písma Nový Hyundai Elantra oficiálne: Má sa Octavia obávať nového súpera?

Nový Hyundai Elantra oficiálne: Má sa Octavia obávať nového súpera?

Hyundai odhalil novú Elantru, ktorá nesie na domácom trhu meno Avante. Súper pre Škodu Octaviu je väčší ako predchodca, ponúka perfektnú aerodynamiku, kompletný zoznam bezpečnostných asistentov a paletu zahŕňajúcu tri motorizácie.

Nová Elantra je dlhá 4570 mm, široká 1800 mm a vysoká 1440 mm. To preložené znamená, že meria o 20 mm viac na dĺžku, o 25 mm viac na šírku a o päť milimetrov menej na výšku. Rázvor náprav 2,7 m zostal nezmenený. Auto dostalo dynamicky tvarovanú siluetu, svetlá v štýle Jaguaru a masku v prevedení Audi.

Vnútri sľubuje Hyundai kvalitné materiály a vyberanú ergonómiu ovládacích prvkov. Interiér by mal byť zároveň veľmi tichý, čomu okrem rady opatrení pomáha aj najlepšia aerodynamika v segmente demonštrovaná súčiniteľom odporu vzduchu 0,27. Kufor ponúka objem 458 litrov a podobne ako pri iných modeloch môže mať aj Elantra systém automatického otvárania veka batožinového priestoru.

Ponuka motorov zahŕňa tri jednotky. Pri benzínoch sľubuje tlačová správa štvorvalce 1.6 GDi (97 kW / 132 k) a 2.0 MPi (109 kW / 149 k). Záujemcovia o diesel môžu siahnuť po naftovej tisícšesťstovke naladenej na 100 kW (136 k). Štandardom je šesťstupňová manuálna prevodovka, ktorú je možné vymeniť za šesťstupňový automat. Diesel potom môže byť kombinovaný so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou.

Vo výbave nájdeme okrem iného aj celý rad bezpečnostných asistentov. Nová Elantra má napríklad systém automatického brzdenia, asistent diaľkových svetiel, stráženie mŕtvych uhlov, sledovanie jazdných pruhov, sledovanie prichádzajúcej dopravy pri cúvaní z radu a tak ďalej.

O termíne začatia predaja šiestej generácie Elantry sa v tlačovej správe nič nepíše, no Hyundai očakáva, že ešte tento rok predá na domácom trhu 50 000 exemplárov, budúci rok potom očakáva 700 000 predaných vozidiel po celom svete, pričom 110 000 sa má týkať kórejského trhu.

avante_3.jpgavante_6.jpgavante_8.jpgavante_9.jpgavante_7.jpgavante_1.jpgavante_2.jpgavante_4.jpgavante_5.jpg

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

dnes | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

včera | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY