vytisknout velikost písma Nový Hyundai Elantra oficiálne: Má sa Octavia obávať nového súpera?

Nový Hyundai Elantra oficiálne: Má sa Octavia obávať nového súpera?

Hyundai odhalil novú Elantru, ktorá nesie na domácom trhu meno Avante. Súper pre Škodu Octaviu je väčší ako predchodca, ponúka perfektnú aerodynamiku, kompletný zoznam bezpečnostných asistentov a paletu zahŕňajúcu tri motorizácie.

Nová Elantra je dlhá 4570 mm, široká 1800 mm a vysoká 1440 mm. To preložené znamená, že meria o 20 mm viac na dĺžku, o 25 mm viac na šírku a o päť milimetrov menej na výšku. Rázvor náprav 2,7 m zostal nezmenený. Auto dostalo dynamicky tvarovanú siluetu, svetlá v štýle Jaguaru a masku v prevedení Audi.

Vnútri sľubuje Hyundai kvalitné materiály a vyberanú ergonómiu ovládacích prvkov. Interiér by mal byť zároveň veľmi tichý, čomu okrem rady opatrení pomáha aj najlepšia aerodynamika v segmente demonštrovaná súčiniteľom odporu vzduchu 0,27. Kufor ponúka objem 458 litrov a podobne ako pri iných modeloch môže mať aj Elantra systém automatického otvárania veka batožinového priestoru.

Ponuka motorov zahŕňa tri jednotky. Pri benzínoch sľubuje tlačová správa štvorvalce 1.6 GDi (97 kW / 132 k) a 2.0 MPi (109 kW / 149 k). Záujemcovia o diesel môžu siahnuť po naftovej tisícšesťstovke naladenej na 100 kW (136 k). Štandardom je šesťstupňová manuálna prevodovka, ktorú je možné vymeniť za šesťstupňový automat. Diesel potom môže byť kombinovaný so sedemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou.

Vo výbave nájdeme okrem iného aj celý rad bezpečnostných asistentov. Nová Elantra má napríklad systém automatického brzdenia, asistent diaľkových svetiel, stráženie mŕtvych uhlov, sledovanie jazdných pruhov, sledovanie prichádzajúcej dopravy pri cúvaní z radu a tak ďalej.

O termíne začatia predaja šiestej generácie Elantry sa v tlačovej správe nič nepíše, no Hyundai očakáva, že ešte tento rok predá na domácom trhu 50 000 exemplárov, budúci rok potom očakáva 700 000 predaných vozidiel po celom svete, pričom 110 000 sa má týkať kórejského trhu.

avante_3.jpgavante_6.jpgavante_8.jpgavante_9.jpgavante_7.jpgavante_1.jpgavante_2.jpgavante_4.jpgavante_5.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY