vytisknout velikost písma Nový Ford S-Max vám zachráni vodičák. Nedovolí prekročiť rýchlosť

Nový Ford S-Max vám zachráni vodičák. Nedovolí prekročiť rýchlosť

Nová generácia veľkého MPV Ford S-Max, ktorý sa začne predávať tento rok v lete, dostane adaptívny inteligentný obmedzovač rýchlosti, ktorý funguje v súčinnosti so systémom detekcie dopravných značiek. Auto vďaka nemu samo spomalí na predpísanú rýchlosť.

001smaxspeedlimiter.jpg01fordintelligentlimiter.jpg02fordintelligentspeed.jpgZačnú byť radary zbytočné? Nový Ford S-Max vie sám postrážiť rýchlostný limit a spomaliť. Vodič našťastie ešte stále môže systém obmedzovania rýchlosti vypnúť

Podľa Fordu tak s inteligentným obmedzovačom rýchlosti už nedostanete pokutu za rýchlosť, nech je prikázaný limit akokoľvek nezmyselný. Obmedzovač ale neovláda brzdy, len prívod paliva k motoru. Systém funguje v predstihu, takže by vodič mal mať dosť času ubrať. Akonáhle sa limit zvýši, auto zase začne akcelerovať na rýchlosť, ktorá je aktuálne nastavená ako limitná.

Pretože nie sú v činnosti uvedené brzdy, systém vydá aj varovný akustický signál. Napríklad pri jazde z kopca Ford S-Max sám nespomalí, to bude musieť naďalej urobiť vodič.

Inteligentný obmedzovač rýchlosti funguje aj v súčinnosti s navigačným systémom a vraj ho možno používať aj v zahraničí, ak sú na navigácii dostupné aktuálne dáta. Vodič samozrejme môže obmedzovač vypnúť alebo pridaním plného plynu jeho odpor prekonať.

Obmedzovač rýchlosti je napríklad v testoch EuroNCAP hodnotený dodatočnými bodmi.

Teraz už len ostáva počkať, keď Európska únia zavedie tento systém povinne, samozrejme bez možnosti jeho vypnutia...

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY