vytisknout velikost písma Nový Ford S-Max sa odhaľuje pred parížskou premiérou

Nový Ford S-Max sa odhaľuje pred parížskou premiérou

Nový Ford S-Max uvidíme na autosalóne v Paríži, ale už teraz sa dostávajú von prvé fotky a informácie. Novinka vychádza z viac ako rok starého konceptu predstaveného vo Frankfurte. Dizajnový jazyk veľkopriestorového vozidla sa nelíši od nového Mondea či omladeného Focusu a Fiesty.

Ford S-Max prinesie do segmentu MPV niekoľko noviniek, ktoré by sme čakali skôr v kategórii luxusných vozidiel. Za všetky menujme napríklad elektricky sklopné sedadlá v druhom a treťom rade, tzv. Hands-free piate dvere, predné sedadlá s ventiláciou a masážou a elektricky nastaviteľný stĺpik riadenia. Pribudnú aj bočné airbagy vzadu.

Pretože je nový S-Max technicky založený na novom Forde Mondeo, dá sa očakávať aj nasadenie pohonu všetkých kolies. O motoroch a prevodovkách ešte nemáme potvrdené žiadne správy. Možno však predpokladať použitie nového motora 1.5 EcoBoost s výkonom 118 kW (160 k) a 2.0 EcoBoost (177 kW / 240 k). Diesely zastúpia jednotky 1.6 TDCI a 2.0 TDCI. V základe čakajme šesťstupňové manuálne prevodovky, za príplatok potom dvojspojkový automat.

Ford určite čoskoro vydá obsiahlejšiu tlačovú správu s väčšou fotogalériou a podrobnejšími informáciami predovšetkým o motoroch a použitej technike. Pre verejnosť sa autosalón v Paríži otvára ráno v sobotu 4. októbra a nový Ford S-Max bude jedným z vystavovaných exponátov.

smax (1).jpgsmax (2).jpgsmax (3).jpg

smax (4).jpgsmax (5).jpgsmax (6).jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY