vytisknout velikost písma Nový Ford S-Max sa odhaľuje pred parížskou premiérou

Nový Ford S-Max sa odhaľuje pred parížskou premiérou

Nový Ford S-Max uvidíme na autosalóne v Paríži, ale už teraz sa dostávajú von prvé fotky a informácie. Novinka vychádza z viac ako rok starého konceptu predstaveného vo Frankfurte. Dizajnový jazyk veľkopriestorového vozidla sa nelíši od nového Mondea či omladeného Focusu a Fiesty.

Ford S-Max prinesie do segmentu MPV niekoľko noviniek, ktoré by sme čakali skôr v kategórii luxusných vozidiel. Za všetky menujme napríklad elektricky sklopné sedadlá v druhom a treťom rade, tzv. Hands-free piate dvere, predné sedadlá s ventiláciou a masážou a elektricky nastaviteľný stĺpik riadenia. Pribudnú aj bočné airbagy vzadu.

Pretože je nový S-Max technicky založený na novom Forde Mondeo, dá sa očakávať aj nasadenie pohonu všetkých kolies. O motoroch a prevodovkách ešte nemáme potvrdené žiadne správy. Možno však predpokladať použitie nového motora 1.5 EcoBoost s výkonom 118 kW (160 k) a 2.0 EcoBoost (177 kW / 240 k). Diesely zastúpia jednotky 1.6 TDCI a 2.0 TDCI. V základe čakajme šesťstupňové manuálne prevodovky, za príplatok potom dvojspojkový automat.

Ford určite čoskoro vydá obsiahlejšiu tlačovú správu s väčšou fotogalériou a podrobnejšími informáciami predovšetkým o motoroch a použitej technike. Pre verejnosť sa autosalón v Paríži otvára ráno v sobotu 4. októbra a nový Ford S-Max bude jedným z vystavovaných exponátov.

smax (1).jpgsmax (2).jpgsmax (3).jpg

smax (4).jpgsmax (5).jpgsmax (6).jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY