vytisknout velikost písma Nový Ford Mustang predvádza svoj ​​systém na "zahriatie" zadných gúm

Nový Ford Mustang predvádza svoj ​​systém na "zahriatie" zadných gúm

Že nový Ford Mustang modelového roku 2015 dostane systém na riadené pretáčaniu zadných kolies, sme už písali. Až teraz sa to však dozvedáme oficiálne, s podrobnosťami a tiež s názorným videom.

Systém nazvaný "electronic line-lock" dokáže udržať tlak iba v predných brzdách, zatiaľ čo tie zadné uvoľní. Keď potom vodič šliapne na plyn, predvedie bez námahy burn-out ako z učebnice.

K čomu je taká vec dobrá? Napríklad k pretekom v zrýchlení. Ak ste niekedy sledovali preteky dragsterov, určite ste si všimli, že tisícikoňové monštrá zahrievajú pred nabehnutím na štartovaciu čiaru zadnej pneumatiky mohutným "gumovaním", niekedy v kaluži vody. Dragstery ale majú aj množstvo nižších kategórií vrátane produkčných áut.

Ostatne Ford oficiálne ani žiadne iné využitie nepripúšťa. Systém riadeného pretáčaniu zadných pneumatík na mieste je rýdzo elektronické riešenie, dodávané v rámci "Track Apps" - rozšírených funkcií elektronického stabilizačného systému pre športové použitie. Súčasťou sady bude aj v niekoľkých stupňoch vypínateľná stabilizácia alebo systém launch control pre rýchle rozjazdy z miesta. A všetky Track Apps sú podľa Fordu určené výhradne na použitie na uzavretých tratiach.

Háčik? Jeden by sa našiel. Záručné podmienky súčasného Mustangu výslovne uvádzajú "pretekanie" ako jednu zo zakázaných činností, ktoré pre majiteľa znamenajú stratu záruky. Veď aj v úvode tohto oficiálneho videa sa zobrazuje upozornenie, že keď budete so svojim autom pretekať, o záruku prídete.

Buď teda Ford zmení znenie záručných podmienok, alebo je mu jasné, že nová funkcia bude v praxi aj tak využívaná hlavne pre machrovanie na semafóroch...

Ford Mustang modelového roku 2015 sa začne predávať ešte tento rok, do Európy dorazí s miernym odstupom. Predobjednávky pre európskych záujemcov však Ford otvorí čo nevidieť.

Test na pondelok: Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Mazda3 Sedan 2.0 Skyactiv-G120

Toto je skrátka dobrý automobil. Nie je najrýchlejší v triede, nie je ani najpriestrannejší, alebo najmodernejší. Lenže akonáhle s ním vezmete pár zákrut, zistíte, že v sebe naozaj má čosi príťažlivého.

17. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Fiat Tipo: obyčajné auto pre obyčajné cestovanie

Fiat Tipo

Prvý Fiat Tipo sa stal európskym autom roka 1989, čo sa pri tomto vydaní rozhodne konať nemohlo. Nové Tipo je obyčajný hatchback/kombi pre obyčajné cestovanie. Nič viac, nič menej.

11. 7. 2017 | Dalibor Žák
Test Lada Niva Urban: Z lesa do mesta ľahko a rýchlo

Lada Niva Urban

Poznáte všetky moderné malé SUV, však? To sa vezme normálny hatchback, pridá sa pár plastov a razom môžete vyraziť snáď aj trochu do lesa. Lada išla na vec obrátene. Vzala absolútny off-road, tiež pridala pár plastov, ale vyslala ho pod označením Urban do mesta. Schválne, dali by ste si povedať?

9. 7. 2017 | Lukáš Dittrich | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY