vytisknout velikost písma Nový Ford Mustang predvádza svoj ​​systém na "zahriatie" zadných gúm

Nový Ford Mustang predvádza svoj ​​systém na "zahriatie" zadných gúm

Že nový Ford Mustang modelového roku 2015 dostane systém na riadené pretáčaniu zadných kolies, sme už písali. Až teraz sa to však dozvedáme oficiálne, s podrobnosťami a tiež s názorným videom.

Systém nazvaný "electronic line-lock" dokáže udržať tlak iba v predných brzdách, zatiaľ čo tie zadné uvoľní. Keď potom vodič šliapne na plyn, predvedie bez námahy burn-out ako z učebnice.

K čomu je taká vec dobrá? Napríklad k pretekom v zrýchlení. Ak ste niekedy sledovali preteky dragsterov, určite ste si všimli, že tisícikoňové monštrá zahrievajú pred nabehnutím na štartovaciu čiaru zadnej pneumatiky mohutným "gumovaním", niekedy v kaluži vody. Dragstery ale majú aj množstvo nižších kategórií vrátane produkčných áut.

Ostatne Ford oficiálne ani žiadne iné využitie nepripúšťa. Systém riadeného pretáčaniu zadných pneumatík na mieste je rýdzo elektronické riešenie, dodávané v rámci "Track Apps" - rozšírených funkcií elektronického stabilizačného systému pre športové použitie. Súčasťou sady bude aj v niekoľkých stupňoch vypínateľná stabilizácia alebo systém launch control pre rýchle rozjazdy z miesta. A všetky Track Apps sú podľa Fordu určené výhradne na použitie na uzavretých tratiach.

Háčik? Jeden by sa našiel. Záručné podmienky súčasného Mustangu výslovne uvádzajú "pretekanie" ako jednu zo zakázaných činností, ktoré pre majiteľa znamenajú stratu záruky. Veď aj v úvode tohto oficiálneho videa sa zobrazuje upozornenie, že keď budete so svojim autom pretekať, o záruku prídete.

Buď teda Ford zmení znenie záručných podmienok, alebo je mu jasné, že nová funkcia bude v praxi aj tak využívaná hlavne pre machrovanie na semafóroch...

Ford Mustang modelového roku 2015 sa začne predávať ešte tento rok, do Európy dorazí s miernym odstupom. Predobjednávky pre európskych záujemcov však Ford otvorí čo nevidieť.

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka
Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva Extreme Cross: Krátka jazda s ruským monster truckom

Lada Niva existuje mimo iného v radikálnej úprave značky Bronto. Voz prešiel dokonca aj homologáciou pre Európu. U nás sa predáva ako Niva Extreme Cross. Už len vidieť túto špecialitu v pohybe je zážitok. Niva Extreme Cross prekvapivo používa celkom sériový motor.

10. 11. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY