vytisknout velikost písma Nový Ford Mustang predvádza svoj ​​systém na "zahriatie" zadných gúm

Nový Ford Mustang predvádza svoj ​​systém na "zahriatie" zadných gúm

Že nový Ford Mustang modelového roku 2015 dostane systém na riadené pretáčaniu zadných kolies, sme už písali. Až teraz sa to však dozvedáme oficiálne, s podrobnosťami a tiež s názorným videom.

Systém nazvaný "electronic line-lock" dokáže udržať tlak iba v predných brzdách, zatiaľ čo tie zadné uvoľní. Keď potom vodič šliapne na plyn, predvedie bez námahy burn-out ako z učebnice.

K čomu je taká vec dobrá? Napríklad k pretekom v zrýchlení. Ak ste niekedy sledovali preteky dragsterov, určite ste si všimli, že tisícikoňové monštrá zahrievajú pred nabehnutím na štartovaciu čiaru zadnej pneumatiky mohutným "gumovaním", niekedy v kaluži vody. Dragstery ale majú aj množstvo nižších kategórií vrátane produkčných áut.

Ostatne Ford oficiálne ani žiadne iné využitie nepripúšťa. Systém riadeného pretáčaniu zadných pneumatík na mieste je rýdzo elektronické riešenie, dodávané v rámci "Track Apps" - rozšírených funkcií elektronického stabilizačného systému pre športové použitie. Súčasťou sady bude aj v niekoľkých stupňoch vypínateľná stabilizácia alebo systém launch control pre rýchle rozjazdy z miesta. A všetky Track Apps sú podľa Fordu určené výhradne na použitie na uzavretých tratiach.

Háčik? Jeden by sa našiel. Záručné podmienky súčasného Mustangu výslovne uvádzajú "pretekanie" ako jednu zo zakázaných činností, ktoré pre majiteľa znamenajú stratu záruky. Veď aj v úvode tohto oficiálneho videa sa zobrazuje upozornenie, že keď budete so svojim autom pretekať, o záruku prídete.

Buď teda Ford zmení znenie záručných podmienok, alebo je mu jasné, že nová funkcia bude v praxi aj tak využívaná hlavne pre machrovanie na semafóroch...

Ford Mustang modelového roku 2015 sa začne predávať ešte tento rok, do Európy dorazí s miernym odstupom. Predobjednávky pre európskych záujemcov však Ford otvorí čo nevidieť.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY