vytisknout velikost písma Nový Ford Mustang predvádza svoj ​​systém na "zahriatie" zadných gúm

Nový Ford Mustang predvádza svoj ​​systém na "zahriatie" zadných gúm

Že nový Ford Mustang modelového roku 2015 dostane systém na riadené pretáčaniu zadných kolies, sme už písali. Až teraz sa to však dozvedáme oficiálne, s podrobnosťami a tiež s názorným videom.

Systém nazvaný "electronic line-lock" dokáže udržať tlak iba v predných brzdách, zatiaľ čo tie zadné uvoľní. Keď potom vodič šliapne na plyn, predvedie bez námahy burn-out ako z učebnice.

K čomu je taká vec dobrá? Napríklad k pretekom v zrýchlení. Ak ste niekedy sledovali preteky dragsterov, určite ste si všimli, že tisícikoňové monštrá zahrievajú pred nabehnutím na štartovaciu čiaru zadnej pneumatiky mohutným "gumovaním", niekedy v kaluži vody. Dragstery ale majú aj množstvo nižších kategórií vrátane produkčných áut.

Ostatne Ford oficiálne ani žiadne iné využitie nepripúšťa. Systém riadeného pretáčaniu zadných pneumatík na mieste je rýdzo elektronické riešenie, dodávané v rámci "Track Apps" - rozšírených funkcií elektronického stabilizačného systému pre športové použitie. Súčasťou sady bude aj v niekoľkých stupňoch vypínateľná stabilizácia alebo systém launch control pre rýchle rozjazdy z miesta. A všetky Track Apps sú podľa Fordu určené výhradne na použitie na uzavretých tratiach.

Háčik? Jeden by sa našiel. Záručné podmienky súčasného Mustangu výslovne uvádzajú "pretekanie" ako jednu zo zakázaných činností, ktoré pre majiteľa znamenajú stratu záruky. Veď aj v úvode tohto oficiálneho videa sa zobrazuje upozornenie, že keď budete so svojim autom pretekať, o záruku prídete.

Buď teda Ford zmení znenie záručných podmienok, alebo je mu jasné, že nová funkcia bude v praxi aj tak využívaná hlavne pre machrovanie na semafóroch...

Ford Mustang modelového roku 2015 sa začne predávať ešte tento rok, do Európy dorazí s miernym odstupom. Predobjednávky pre európskych záujemcov však Ford otvorí čo nevidieť.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY