vytisknout velikost písma Nový Ford Mustang predvádza svoj ​​systém na "zahriatie" zadných gúm

Nový Ford Mustang predvádza svoj ​​systém na "zahriatie" zadných gúm

Že nový Ford Mustang modelového roku 2015 dostane systém na riadené pretáčaniu zadných kolies, sme už písali. Až teraz sa to však dozvedáme oficiálne, s podrobnosťami a tiež s názorným videom.

Systém nazvaný "electronic line-lock" dokáže udržať tlak iba v predných brzdách, zatiaľ čo tie zadné uvoľní. Keď potom vodič šliapne na plyn, predvedie bez námahy burn-out ako z učebnice.

K čomu je taká vec dobrá? Napríklad k pretekom v zrýchlení. Ak ste niekedy sledovali preteky dragsterov, určite ste si všimli, že tisícikoňové monštrá zahrievajú pred nabehnutím na štartovaciu čiaru zadnej pneumatiky mohutným "gumovaním", niekedy v kaluži vody. Dragstery ale majú aj množstvo nižších kategórií vrátane produkčných áut.

Ostatne Ford oficiálne ani žiadne iné využitie nepripúšťa. Systém riadeného pretáčaniu zadných pneumatík na mieste je rýdzo elektronické riešenie, dodávané v rámci "Track Apps" - rozšírených funkcií elektronického stabilizačného systému pre športové použitie. Súčasťou sady bude aj v niekoľkých stupňoch vypínateľná stabilizácia alebo systém launch control pre rýchle rozjazdy z miesta. A všetky Track Apps sú podľa Fordu určené výhradne na použitie na uzavretých tratiach.

Háčik? Jeden by sa našiel. Záručné podmienky súčasného Mustangu výslovne uvádzajú "pretekanie" ako jednu zo zakázaných činností, ktoré pre majiteľa znamenajú stratu záruky. Veď aj v úvode tohto oficiálneho videa sa zobrazuje upozornenie, že keď budete so svojim autom pretekať, o záruku prídete.

Buď teda Ford zmení znenie záručných podmienok, alebo je mu jasné, že nová funkcia bude v praxi aj tak využívaná hlavne pre machrovanie na semafóroch...

Ford Mustang modelového roku 2015 sa začne predávať ešte tento rok, do Európy dorazí s miernym odstupom. Predobjednávky pre európskych záujemcov však Ford otvorí čo nevidieť.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY