vytisknout velikost písma Nový Ford Mustang povie úradom, ako ste nabúrali

Nový Ford Mustang povie úradom, ako ste nabúrali

Nový Ford Mustang nabonzuje úradom, že ste nabúrali a ako. Súčasťou balíčka Ford Sync je modernizovaná funkcia systému 911 Assist. Nie, nie je to systém pre uľahčenie predbiehania nejakého Porsche. Je to systém, ktorý u nás poznáme ako "Ford SYNC automatické núdzové volanie." Vie privolať záchranné zložky k nehode a dokonca vie po novom informovať o sile nárazu a stave posádky.

V reáli to bude fungovať nasledovne. Vodič nabúra svoj ​​nový Ford Mustang a ak má vo vozidle pripojený svoj ​​mobilný telefón, auto samo zavolá záchranku. To už americký systém 911 Assist vedel predtým, teraz ale dokáže poskytnúť záchranným zložkám oveľa viac informácií.

Cieľom je odoslať veľmi rýchlo stručnú a zrozumiteľnú správu, ktorej budú záchranári rozumieť. Z automatizovanej hlasové správy predsa len operátor linky 911 pochopí oveľa viac než z vydeseného pokrikovania "Ou maaj gááád!"

Ford Mustang napríklad odošle informácie o svojej polohe, sile nárazu, rýchlosti a tiež o tom, či sa jedná o čelný náraz, bočný náraz alebo prevrátenie. Záchranári tiež budú vedieť, koľko vo vozidle sedelo osôb a či boli aktivované airbagy.

Operátor záchranky si tak najprv vypočuje automatizovanú správu a až po nej sa telefónna linka otvorí priamemu hovoru s posádkou. Otázkou zostáva, ako to naozaj bude fungovať a hlavne ako na to budú záchranné zložky reagovať. Ford si od toho ale sľubuje rýchlejší príchod pomôcť s adekvátnym vybavením.

Funkciu automatického volania poznáme napríklad z európskej Fiesty, B-Maxu, Kugy alebo nového Transitu. Mustang je ďalšie auto, ktoré tento významný bezpečnostný prvok dostane. Napríklad podľa štúdie Euro NCAP môže systém automatického volaniea záchranky k nehode znížiť počet obetí nehôd na európskych cestách o niekoľko stoviek za rok.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY