vytisknout velikost písma Nový Ford Mustang povie úradom, ako ste nabúrali

Nový Ford Mustang povie úradom, ako ste nabúrali

Nový Ford Mustang nabonzuje úradom, že ste nabúrali a ako. Súčasťou balíčka Ford Sync je modernizovaná funkcia systému 911 Assist. Nie, nie je to systém pre uľahčenie predbiehania nejakého Porsche. Je to systém, ktorý u nás poznáme ako "Ford SYNC automatické núdzové volanie." Vie privolať záchranné zložky k nehode a dokonca vie po novom informovať o sile nárazu a stave posádky.

V reáli to bude fungovať nasledovne. Vodič nabúra svoj ​​nový Ford Mustang a ak má vo vozidle pripojený svoj ​​mobilný telefón, auto samo zavolá záchranku. To už americký systém 911 Assist vedel predtým, teraz ale dokáže poskytnúť záchranným zložkám oveľa viac informácií.

Cieľom je odoslať veľmi rýchlo stručnú a zrozumiteľnú správu, ktorej budú záchranári rozumieť. Z automatizovanej hlasové správy predsa len operátor linky 911 pochopí oveľa viac než z vydeseného pokrikovania "Ou maaj gááád!"

Ford Mustang napríklad odošle informácie o svojej polohe, sile nárazu, rýchlosti a tiež o tom, či sa jedná o čelný náraz, bočný náraz alebo prevrátenie. Záchranári tiež budú vedieť, koľko vo vozidle sedelo osôb a či boli aktivované airbagy.

Operátor záchranky si tak najprv vypočuje automatizovanú správu a až po nej sa telefónna linka otvorí priamemu hovoru s posádkou. Otázkou zostáva, ako to naozaj bude fungovať a hlavne ako na to budú záchranné zložky reagovať. Ford si od toho ale sľubuje rýchlejší príchod pomôcť s adekvátnym vybavením.

Funkciu automatického volania poznáme napríklad z európskej Fiesty, B-Maxu, Kugy alebo nového Transitu. Mustang je ďalšie auto, ktoré tento významný bezpečnostný prvok dostane. Napríklad podľa štúdie Euro NCAP môže systém automatického volaniea záchranky k nehode znížiť počet obetí nehôd na európskych cestách o niekoľko stoviek za rok.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY