vytisknout velikost písma Nový Ford Mustang bez tajomstiev: Dizajn, technika a motory pre Európu

Automobilka s modrým oválom v znaku včera na niekoľkých miestach sveta predstavila svoju najočakávanejšiu novinku. Nová generácia športového kupé a kabrioletu Ford Mustang sa prvýkrát bude oficiálne predávať aj v Európe. Máme prvé informácie, fotky aj video.
Nový Ford Mustang bez tajomstiev: Dizajn, technika a motory pre Európu

Sedemnásteho apríla budúceho roka uplynie presne 50. rokov odo dňa, keď Ford uviedol do predaja svoj ​​prvý pony car - a vznikla tak nesmrteľná automobilová legenda. Dnes sa v Dearborne, New Yorku, Los Angeles, Barcelone, Šanghaji a Sydney predstavuje šiesta generácia tejto ikony.

Očakávania nie je tak napäté, ako by si Ford možno prial. Prísne tajené verzie nového Mustangu sa dostali na svetlo sveta únikom z časopisu AutoWeek. Ak to teda nebola vopred naplánovaná akcie na zvýšenie povedomia v réžii Fordu, dnes jeden nikdy nevie...

V každom prípade až teraz sa oficiálne dozvedáme nielen vzhľad nového Fordu Mustang, ale aj prvé konkrétne informácie o použitej technike. Embargo bolo uvoľnené včera o šiestej hodine a jednej minúte stredoeurópskeho času.

Ford Mustang 2015: Design

Skice, štúdie a úniky, ktorými nás internet zásoboval v minulých mesiacoch, nestrieľali úplne mimo terč, hoci inšpirácia konceptom Ford Evos je nakoniec skôr symbolická.

15FordMustang_01_HR.jpg15FordMustang_03_HR.jpg
Ford Mustang modelového roku 2015 na prvých oficiálnych fotografiách

Nový Mustang skutočne kombinuje tradičné znaky svojich predchodcov s modernými detailmi. Dlhá kapota, krátky zadok so širokými bokmi a línia strechy tak trochu pripomínajúca Porsche 911 určite fanúšikov Mustangu neurazí.

Predná časť s lichobežníkovou maskou a "žraločími" svetlami je pomerne striedmou evolúciou doterajšieho dizajnu, zadok s trojitými svetlami spojenými čiernym pásom pôsobí vyslovene retro dojmom. Teda až na ten výrazný difúzor, o ktorého funkčnosti zatiaľ Ford nič neprezradil.

Interiér so zakrivenou palubnou doskou, veľkou dotykovou obrazovkou a malým športovým volantom akoby chcel signalizovať novo nájdené športové ambície Mustangu. Bohužiaľ nie sme na prezentácii v Barcelone, aby sme sa mohli presvedčiť, či kvalita materiálov a ich zostavenie zodpovedá skôr európskym alebo americkým zvyklostiam.

Ford Mustang 2015: Motory

Základnou motorizáciou Mustangu pre európske trhy bude celkom nový celohliníkový štvorvalec EcoBoost 2,3 l. Má všetky znaky EcoBoostu: priame vstrekovanie paliva, variabilné časovanie sacích aj výfukových ventilov a preplňovanie turbodúchadlom.

To dostalo takzvanú "twin-scroll" konštrukciu, ktorá sa vo Forde objavuje prvýkrát. Oddelený prívod vzduchu od vnútorných a vonkajších valcov k turbosystému znižuje čerpacie straty a zlepšuje odozvu motora na zošliapnutie plynu. Piesty sú chladené ostrekovaním olejom.

Homologizačný proces nie je zatiaľ pri konci, Ford teda uvádza parametre ako predbežné. Výkon "cez" 227 kW (309 k) V 5500 min-1 a krútiaci moment 405 Nm v 2500-4500 min-1 však naznačujú, že ani základná motorizácia Mustangu v prevádzke prekážať nebude.

Vás ale rovnako viac zaujíma osemvalec, všakže? Áno, aj ten sa bude v Európe oficiálne predávať. Nie je to žiadna americká "kováreň", ale celohliníková jednotka s párom vačkových hriadeľov v každej hlave valcov a variabilným časovaním.

Pre nový Mustang bol motor V8 5,0 l dôkladne modernizovaný. Dostal väčšie ventily, tuhšie ventilové pružiny, vylepšené hlavy a novo vyváženú kľukovú hriadeľ. Výsledok? Pekných 313 kW (426 k) v 6500 min-1 a 529 Nm v 4250 min-1.

Pokračujte na další kapitolu s fotkou interiéru:

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY