vytisknout velikost písma Nový Ford Mustang bez tajomstiev: Dizajn, technika a motory pre Európu

Automobilka s modrým oválom v znaku včera na niekoľkých miestach sveta predstavila svoju najočakávanejšiu novinku. Nová generácia športového kupé a kabrioletu Ford Mustang sa prvýkrát bude oficiálne predávať aj v Európe. Máme prvé informácie, fotky aj video.
Nový Ford Mustang bez tajomstiev: Dizajn, technika a motory pre Európu

Sedemnásteho apríla budúceho roka uplynie presne 50. rokov odo dňa, keď Ford uviedol do predaja svoj ​​prvý pony car - a vznikla tak nesmrteľná automobilová legenda. Dnes sa v Dearborne, New Yorku, Los Angeles, Barcelone, Šanghaji a Sydney predstavuje šiesta generácia tejto ikony.

Očakávania nie je tak napäté, ako by si Ford možno prial. Prísne tajené verzie nového Mustangu sa dostali na svetlo sveta únikom z časopisu AutoWeek. Ak to teda nebola vopred naplánovaná akcie na zvýšenie povedomia v réžii Fordu, dnes jeden nikdy nevie...

V každom prípade až teraz sa oficiálne dozvedáme nielen vzhľad nového Fordu Mustang, ale aj prvé konkrétne informácie o použitej technike. Embargo bolo uvoľnené včera o šiestej hodine a jednej minúte stredoeurópskeho času.

Ford Mustang 2015: Design

Skice, štúdie a úniky, ktorými nás internet zásoboval v minulých mesiacoch, nestrieľali úplne mimo terč, hoci inšpirácia konceptom Ford Evos je nakoniec skôr symbolická.

15FordMustang_01_HR.jpg15FordMustang_03_HR.jpg
Ford Mustang modelového roku 2015 na prvých oficiálnych fotografiách

Nový Mustang skutočne kombinuje tradičné znaky svojich predchodcov s modernými detailmi. Dlhá kapota, krátky zadok so širokými bokmi a línia strechy tak trochu pripomínajúca Porsche 911 určite fanúšikov Mustangu neurazí.

Predná časť s lichobežníkovou maskou a "žraločími" svetlami je pomerne striedmou evolúciou doterajšieho dizajnu, zadok s trojitými svetlami spojenými čiernym pásom pôsobí vyslovene retro dojmom. Teda až na ten výrazný difúzor, o ktorého funkčnosti zatiaľ Ford nič neprezradil.

Interiér so zakrivenou palubnou doskou, veľkou dotykovou obrazovkou a malým športovým volantom akoby chcel signalizovať novo nájdené športové ambície Mustangu. Bohužiaľ nie sme na prezentácii v Barcelone, aby sme sa mohli presvedčiť, či kvalita materiálov a ich zostavenie zodpovedá skôr európskym alebo americkým zvyklostiam.

Ford Mustang 2015: Motory

Základnou motorizáciou Mustangu pre európske trhy bude celkom nový celohliníkový štvorvalec EcoBoost 2,3 l. Má všetky znaky EcoBoostu: priame vstrekovanie paliva, variabilné časovanie sacích aj výfukových ventilov a preplňovanie turbodúchadlom.

To dostalo takzvanú "twin-scroll" konštrukciu, ktorá sa vo Forde objavuje prvýkrát. Oddelený prívod vzduchu od vnútorných a vonkajších valcov k turbosystému znižuje čerpacie straty a zlepšuje odozvu motora na zošliapnutie plynu. Piesty sú chladené ostrekovaním olejom.

Homologizačný proces nie je zatiaľ pri konci, Ford teda uvádza parametre ako predbežné. Výkon "cez" 227 kW (309 k) V 5500 min-1 a krútiaci moment 405 Nm v 2500-4500 min-1 však naznačujú, že ani základná motorizácia Mustangu v prevádzke prekážať nebude.

Vás ale rovnako viac zaujíma osemvalec, všakže? Áno, aj ten sa bude v Európe oficiálne predávať. Nie je to žiadna americká "kováreň", ale celohliníková jednotka s párom vačkových hriadeľov v každej hlave valcov a variabilným časovaním.

Pre nový Mustang bol motor V8 5,0 l dôkladne modernizovaný. Dostal väčšie ventily, tuhšie ventilové pružiny, vylepšené hlavy a novo vyváženú kľukovú hriadeľ. Výsledok? Pekných 313 kW (426 k) v 6500 min-1 a 529 Nm v 4250 min-1.

Pokračujte na další kapitolu s fotkou interiéru:

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY