vytisknout velikost písma Nový Ford Mondeo vs. nový Volkswagen Passat: Prvý tabuľkový duel

Na autosalóne v Paríži predstavujú svoje novinky dvaja kľúčoví hráči v "manažérskom" segmente. Zaujímalo nás, ako sú na tom po stránke vnútorných rozmerov.
Nový Ford Mondeo vs. nový Volkswagen Passat: Prvý tabuľkový duel
Zoznam kapitol
  1. Nový Ford Mondeo vs. nový Volkswagen Passat: Prvý tabuľkový duel
  2. Nový Ford Mondeo vs. nový Volkswagen Passat: Prvý tabuľkový duel (Fotogaléria)

Nový Ford Mondeo a nový Volkswagen Passat. Dva modely, ktoré v podstate definujú európsku strednú triedu a najmä očakávania zákazníkov, ktorí kupujú služobný sedan či kombi z prostriedkov svojho zamestnávateľa.

Porovnanie techniky, výbavy, parametrov a dizajnu necháme na neskôr, až sa s oboma novinkami odvezieme a ideálne ich postavíme proti sebe. Na autosalóne sme si ale Passat aj Mondeo prezreli zvnútra a zobrali sme si pritom k ruke laserový diaľkomer, aby sme mohli rovno porovnať najdôležitejšie vnútorné rozmery.

ford_19.JPGford_21.JPGford_25.JPG
VW Passat B8 13.jpgVW Passat B8 9.jpgVW Passat B8 10.jpg
Mondeo vsádza na dynamické línie a výrazný predok v štýle Aston Martinu; Passat pokračuje v konzervatívnej elegancii svojich predchodcov, ale má dynamickejšie proporcie

Najskôr nový Ford Mondeo, podľa abecedy má prednosť. Po otvorení dverí nachádzame interiér síce úhľadný a tvarovo moderný, ale možno menej luxusný, než sme dúfali. Povrchy materiálov v bezprostrednom okolí vodiča nepôsobia vždy prémiovým dojmom a ovládanie palubnej elektroniky premačkávacími tlačidlami je americký zvyk, ktorý Ford v rámci svojej zjednocovacej stratégie uplatňovať nemusel, ak by sa niekto pýtal na náš názor.

Rozmiestnenie základných ovládacích prvkov je však v úplnom poriadku a pochvalu si zaslúži pohodlné, vo všetkých smeroch veľkoryso dimenzované sedadla.

Pre porovnanie pozdĺžnej priestrannosti sme zvolili metódu "sadnutia si za seba". Má väčšiu vypovedaciu hodnotu ako minimálne a maximálne hodnoty, ktoré môže výrobca nahnať extrémnym, v praxi nevyužiteľným rozsahom pozdĺžneho nastavovania predných sedadiel.

A táto skúška preukázala nečakanú vec. Opierka pre ľavé chodidlo je totiž posunutá dosť dozadu, takže ak pri svojej výške 1,79 cm zaujmem pohodlnú pozíciu, ocitnem sa ďaleko od volantu i palubnej dosky - a za mnou zostane menej miesta, než by majestátne proporcie Mondea naznačovali.

Prečo nie sedan?

K porovnaniu s Passatom sme zvolili Mondeo liftback, ktorý je de facto predvoleným karosárskym variantom. Mondeo sedan bude na slovenskom trhu v ponuke len vo variantoch: Hybrid (s menším kufrom) a luxusné Vignale.

Prehliadku kufra nám Ford neuľahčil. Jediný vystavený liftback ho mal totiž permanentne zamknutý, takže sme sa museli natiahnuť dovnútra cez sklopené zadné sedadlá. A nechápali sme, prečo sa automobilka nechce pochváliť. Kufor Mondea totiž robí česť odkazu svojho predchodcu, je skutočne obrovský. Keby sme chceli byť prísni, namerali by sme minimálnu šírku len 88 cm, ale to sa týka len niekoľkých centimetrov dĺžky v mieste, kde z bočníc ľahko vystupujú náznaky podbehov.

V Mondeu kombi nie je problém ani s prístupom do kufra (bol otvorený), ani s tvarom. Ploché boky, rovné dno a najmä značná šírka sú pripravené uspokojiť sťahovacie pudy (dobre situovaného) Slováka-chalupára. Kufor Fordu však nedosahuje plnej šírky hneď v úrovni podlahy, dobre je to vidieť na jednej z fotografií.

Šírka vyznieva v prospech Fordu aj v priestore pre cestujúcich, hoci nie už s tak dramatickým náskokom. Vo výške lakťov ponúka Ford oproti VW citeľné dva centimetre k dobru.

Mimochodom, všimnite si, že dĺžka i výška kufra sú v oboch súperoch na centimeter zhodné.

Nový Volkswagen Passat pôsobí od prvého usadnutia dojmom triezveho prémiového luxusu, aspoň vo vystavovaných kusoch vo vysokých stupňoch výbavy (Highline alebo R-Line s príplatkami). Niektoré verzie majú aj virtuálny prístrojový štít, podobne ako nové Audi TT. Umiestnenie sedadla vodiča voči palubnej doske a pedálom je viac konvenčné, takže za mnou zostane výrazne viac miesta pre kolená. Passat vzadu ponúka aj viac priestoru nad hlavou ako Mondeo, ktoré tu platí daň za svoju dynamickú siluetu.

VW Passat B8 3.jpgVW Passat B8 6.jpgVW Passat B8 4.jpg
Ford Mondeo 2015 3.jpgFord Mondeo 2015 2.jpgFord Mondeo 2015 1.jpg
Mondeo (dole) má navrch v šírke priestoru pre cestujúcich aj pre batožinu, Passat zase ponúka lepší reálny priestor pre nohy vzadu a tiež o niečo pravidelnejšie tvary kufra

Nie je bez zaujímavosti, že v kombi sme nad hlavou namerali menej miesta ako v napohľad nízkom liftbacku. V praxi bude záležať na zvolenej výbave a čalúnení - vystavované vozidlá boli v rôznom prevedení a vnútorné rozmery sa vždy mierne líšili podľa tvaru a materiálov sedadiel. Napríklad Passat v prevedení R-line má predné sedadlá s nastaviteľnou dĺžkou sedáku, ktorej minimum je 49 cm - teda rovnako ako vo vystavovaných Mondeách.

Všetky nami namerané rozmery nájdete v nasledujúcich tabuľkách.

Ford Mondeo liftback vs. Volkswagen Passat sedan: Porovnanie vnútorných rozmerov
Rozmery (cm) Ford Mondeo VW Passat
šírka batožinového priestoru 112 101
dĺžka batožinového priestoru 113 113
výška bat. priestoru (po plato) 53 53
šírka interiéru v úrovni lakťov vpredu 156 154
dĺžka sedákov vpredu 49 47
priestor pre kolená vzadu (za šoférom vysokým 178 cm) 21 26
dĺžka sedákov vzadu 47 47
šírka interiéru v úrovni lakťov vzadu 155 153
výška od sedáku po strop vzadu (bez strešného okna) 91 94
Ford Mondeo kombi vs. VW Passat Variant    
Rozmery (cm) Ford Mondeo kombi VW Passat Variant
šírka batožinového priestoru 113 101
dĺžka batožinového priestoru 115 114
výška bat. prostoru (po plato) 46 45
šírka interiéru v úrovni lakťov vpredu 156 154
dĺžka sedákov vpredu 49 47
priestor pre kolená vzadu (za šoférom vysokým 178 cm) 21 26
dĺžka sedáku vzadu 47 47
šírka interiéru v úrovni lakťov vzadu 155 153
výška od sedáku po strop vzadu (bez str. okna) 90 98
výška od sedáku po strop vzadu (so str. oknom) 89 94

 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY