vytisknout velikost písma Nový Ford Mondeo vs. nový Volkswagen Passat: Prvý tabuľkový duel

Na autosalóne v Paríži predstavujú svoje novinky dvaja kľúčoví hráči v "manažérskom" segmente. Zaujímalo nás, ako sú na tom po stránke vnútorných rozmerov.
Nový Ford Mondeo vs. nový Volkswagen Passat: Prvý tabuľkový duel
Zoznam kapitol
  1. Nový Ford Mondeo vs. nový Volkswagen Passat: Prvý tabuľkový duel
  2. Nový Ford Mondeo vs. nový Volkswagen Passat: Prvý tabuľkový duel (Fotogaléria)

Nový Ford Mondeo a nový Volkswagen Passat. Dva modely, ktoré v podstate definujú európsku strednú triedu a najmä očakávania zákazníkov, ktorí kupujú služobný sedan či kombi z prostriedkov svojho zamestnávateľa.

Porovnanie techniky, výbavy, parametrov a dizajnu necháme na neskôr, až sa s oboma novinkami odvezieme a ideálne ich postavíme proti sebe. Na autosalóne sme si ale Passat aj Mondeo prezreli zvnútra a zobrali sme si pritom k ruke laserový diaľkomer, aby sme mohli rovno porovnať najdôležitejšie vnútorné rozmery.

ford_19.JPGford_21.JPGford_25.JPG
VW Passat B8 13.jpgVW Passat B8 9.jpgVW Passat B8 10.jpg
Mondeo vsádza na dynamické línie a výrazný predok v štýle Aston Martinu; Passat pokračuje v konzervatívnej elegancii svojich predchodcov, ale má dynamickejšie proporcie

Najskôr nový Ford Mondeo, podľa abecedy má prednosť. Po otvorení dverí nachádzame interiér síce úhľadný a tvarovo moderný, ale možno menej luxusný, než sme dúfali. Povrchy materiálov v bezprostrednom okolí vodiča nepôsobia vždy prémiovým dojmom a ovládanie palubnej elektroniky premačkávacími tlačidlami je americký zvyk, ktorý Ford v rámci svojej zjednocovacej stratégie uplatňovať nemusel, ak by sa niekto pýtal na náš názor.

Rozmiestnenie základných ovládacích prvkov je však v úplnom poriadku a pochvalu si zaslúži pohodlné, vo všetkých smeroch veľkoryso dimenzované sedadla.

Pre porovnanie pozdĺžnej priestrannosti sme zvolili metódu "sadnutia si za seba". Má väčšiu vypovedaciu hodnotu ako minimálne a maximálne hodnoty, ktoré môže výrobca nahnať extrémnym, v praxi nevyužiteľným rozsahom pozdĺžneho nastavovania predných sedadiel.

A táto skúška preukázala nečakanú vec. Opierka pre ľavé chodidlo je totiž posunutá dosť dozadu, takže ak pri svojej výške 1,79 cm zaujmem pohodlnú pozíciu, ocitnem sa ďaleko od volantu i palubnej dosky - a za mnou zostane menej miesta, než by majestátne proporcie Mondea naznačovali.

Prečo nie sedan?

K porovnaniu s Passatom sme zvolili Mondeo liftback, ktorý je de facto predvoleným karosárskym variantom. Mondeo sedan bude na slovenskom trhu v ponuke len vo variantoch: Hybrid (s menším kufrom) a luxusné Vignale.

Prehliadku kufra nám Ford neuľahčil. Jediný vystavený liftback ho mal totiž permanentne zamknutý, takže sme sa museli natiahnuť dovnútra cez sklopené zadné sedadlá. A nechápali sme, prečo sa automobilka nechce pochváliť. Kufor Mondea totiž robí česť odkazu svojho predchodcu, je skutočne obrovský. Keby sme chceli byť prísni, namerali by sme minimálnu šírku len 88 cm, ale to sa týka len niekoľkých centimetrov dĺžky v mieste, kde z bočníc ľahko vystupujú náznaky podbehov.

V Mondeu kombi nie je problém ani s prístupom do kufra (bol otvorený), ani s tvarom. Ploché boky, rovné dno a najmä značná šírka sú pripravené uspokojiť sťahovacie pudy (dobre situovaného) Slováka-chalupára. Kufor Fordu však nedosahuje plnej šírky hneď v úrovni podlahy, dobre je to vidieť na jednej z fotografií.

Šírka vyznieva v prospech Fordu aj v priestore pre cestujúcich, hoci nie už s tak dramatickým náskokom. Vo výške lakťov ponúka Ford oproti VW citeľné dva centimetre k dobru.

Mimochodom, všimnite si, že dĺžka i výška kufra sú v oboch súperoch na centimeter zhodné.

Nový Volkswagen Passat pôsobí od prvého usadnutia dojmom triezveho prémiového luxusu, aspoň vo vystavovaných kusoch vo vysokých stupňoch výbavy (Highline alebo R-Line s príplatkami). Niektoré verzie majú aj virtuálny prístrojový štít, podobne ako nové Audi TT. Umiestnenie sedadla vodiča voči palubnej doske a pedálom je viac konvenčné, takže za mnou zostane výrazne viac miesta pre kolená. Passat vzadu ponúka aj viac priestoru nad hlavou ako Mondeo, ktoré tu platí daň za svoju dynamickú siluetu.

VW Passat B8 3.jpgVW Passat B8 6.jpgVW Passat B8 4.jpg
Ford Mondeo 2015 3.jpgFord Mondeo 2015 2.jpgFord Mondeo 2015 1.jpg
Mondeo (dole) má navrch v šírke priestoru pre cestujúcich aj pre batožinu, Passat zase ponúka lepší reálny priestor pre nohy vzadu a tiež o niečo pravidelnejšie tvary kufra

Nie je bez zaujímavosti, že v kombi sme nad hlavou namerali menej miesta ako v napohľad nízkom liftbacku. V praxi bude záležať na zvolenej výbave a čalúnení - vystavované vozidlá boli v rôznom prevedení a vnútorné rozmery sa vždy mierne líšili podľa tvaru a materiálov sedadiel. Napríklad Passat v prevedení R-line má predné sedadlá s nastaviteľnou dĺžkou sedáku, ktorej minimum je 49 cm - teda rovnako ako vo vystavovaných Mondeách.

Všetky nami namerané rozmery nájdete v nasledujúcich tabuľkách.

Ford Mondeo liftback vs. Volkswagen Passat sedan: Porovnanie vnútorných rozmerov
Rozmery (cm) Ford Mondeo VW Passat
šírka batožinového priestoru 112 101
dĺžka batožinového priestoru 113 113
výška bat. priestoru (po plato) 53 53
šírka interiéru v úrovni lakťov vpredu 156 154
dĺžka sedákov vpredu 49 47
priestor pre kolená vzadu (za šoférom vysokým 178 cm) 21 26
dĺžka sedákov vzadu 47 47
šírka interiéru v úrovni lakťov vzadu 155 153
výška od sedáku po strop vzadu (bez strešného okna) 91 94
Ford Mondeo kombi vs. VW Passat Variant    
Rozmery (cm) Ford Mondeo kombi VW Passat Variant
šírka batožinového priestoru 113 101
dĺžka batožinového priestoru 115 114
výška bat. prostoru (po plato) 46 45
šírka interiéru v úrovni lakťov vpredu 156 154
dĺžka sedákov vpredu 49 47
priestor pre kolená vzadu (za šoférom vysokým 178 cm) 21 26
dĺžka sedáku vzadu 47 47
šírka interiéru v úrovni lakťov vzadu 155 153
výška od sedáku po strop vzadu (bez str. okna) 90 98
výška od sedáku po strop vzadu (so str. oknom) 89 94

 

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

dnes | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

včera | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY