vytisknout velikost písma Nový Ford Mondeo váži o 279 kg viac. Je to prekvapenie?

Nový Ford Mondeo váži o 279 kg viac. Je to prekvapenie?

Švédsky magazín Teknikens Värld vzal novú generáciu Fordu Mondeo v rámci testu na váhu a ako ukazuje video, výsledok bol nečakaný.

Prevádzková hmotnosť tohto automobilu má byť vo verzii 2.0 TDCi (150 k) s automatickou prevodovkou, karosériou kombi a výbavou Titanium 1601 kg. Meranie ale ukázalo, že nový Ford v tejto špecifikácii váži 1880 kg.

Že sú údaje od automobilky zavádzajúce, o tom niet pochýb, rovnako ako nemožno pochybovať, že nový Ford Mondeo nie je ľahké auto. Na druhú stranu zas to až tak prekvapivý údaj nie je, keď sa podrobne pozrieme na definíciu prevádzkovej hmotnosti. Základom udávaného čísla totiž je najnižšia pohotovostná hmotnosť.

Skôr než vyložene šokujúce zistenie tento prípad ukazuje jednoducho na to, čo všetko môže znamenať výbava naviac. Verzia kombi 2.0 TDCi (150 k) s automatom sa ponúka aj v základnej výbave Trend a zoznam príplatkových prvkov aj k výbave Titanium môže byť poriadne dlhý.

Vyhlásenie o nebezpečnom prevážaní by sme tiež brali s rezervou. Ford udáva prevádzková hmotnosť a maximálnu prípustnú hmotnosť. Vo videu spomínaných 729 kg, ktoré do auta môžete naložiť (pevne daný takýto údaj ale v tabuľkách nenájdete), predstavuje prostý rozdiel oboch čísel.

Maximálnu prípustnú hmotnosť zvyšujúca sa výbava samozrejme nezmení, takže potom také Mondeo odvezie menej, než koľko sľubujú tabuľky určené pre základné prevedenie.

Patrí sa doplniť, že nový Ford nie je zďaleka jediným prípadom. Sám švédsky magazín uvádza ako ďalší príklad Mercedes-Benz C 220 BlueTEC s karosériou kombi, ktorý na váhe ukázal o 245 kg viac, než čo sľubovali tabuľky.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY