vytisknout velikost písma Nový Ford Mondeo váži o 279 kg viac. Je to prekvapenie?

Nový Ford Mondeo váži o 279 kg viac. Je to prekvapenie?

Švédsky magazín Teknikens Värld vzal novú generáciu Fordu Mondeo v rámci testu na váhu a ako ukazuje video, výsledok bol nečakaný.

Prevádzková hmotnosť tohto automobilu má byť vo verzii 2.0 TDCi (150 k) s automatickou prevodovkou, karosériou kombi a výbavou Titanium 1601 kg. Meranie ale ukázalo, že nový Ford v tejto špecifikácii váži 1880 kg.

Že sú údaje od automobilky zavádzajúce, o tom niet pochýb, rovnako ako nemožno pochybovať, že nový Ford Mondeo nie je ľahké auto. Na druhú stranu zas to až tak prekvapivý údaj nie je, keď sa podrobne pozrieme na definíciu prevádzkovej hmotnosti. Základom udávaného čísla totiž je najnižšia pohotovostná hmotnosť.

Skôr než vyložene šokujúce zistenie tento prípad ukazuje jednoducho na to, čo všetko môže znamenať výbava naviac. Verzia kombi 2.0 TDCi (150 k) s automatom sa ponúka aj v základnej výbave Trend a zoznam príplatkových prvkov aj k výbave Titanium môže byť poriadne dlhý.

Vyhlásenie o nebezpečnom prevážaní by sme tiež brali s rezervou. Ford udáva prevádzková hmotnosť a maximálnu prípustnú hmotnosť. Vo videu spomínaných 729 kg, ktoré do auta môžete naložiť (pevne daný takýto údaj ale v tabuľkách nenájdete), predstavuje prostý rozdiel oboch čísel.

Maximálnu prípustnú hmotnosť zvyšujúca sa výbava samozrejme nezmení, takže potom také Mondeo odvezie menej, než koľko sľubujú tabuľky určené pre základné prevedenie.

Patrí sa doplniť, že nový Ford nie je zďaleka jediným prípadom. Sám švédsky magazín uvádza ako ďalší príklad Mercedes-Benz C 220 BlueTEC s karosériou kombi, ktorý na váhe ukázal o 245 kg viac, než čo sľubovali tabuľky.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY