vytisknout velikost písma Nový Ford Mondeo váži o 279 kg viac. Je to prekvapenie?

Nový Ford Mondeo váži o 279 kg viac. Je to prekvapenie?

Švédsky magazín Teknikens Värld vzal novú generáciu Fordu Mondeo v rámci testu na váhu a ako ukazuje video, výsledok bol nečakaný.

Prevádzková hmotnosť tohto automobilu má byť vo verzii 2.0 TDCi (150 k) s automatickou prevodovkou, karosériou kombi a výbavou Titanium 1601 kg. Meranie ale ukázalo, že nový Ford v tejto špecifikácii váži 1880 kg.

Že sú údaje od automobilky zavádzajúce, o tom niet pochýb, rovnako ako nemožno pochybovať, že nový Ford Mondeo nie je ľahké auto. Na druhú stranu zas to až tak prekvapivý údaj nie je, keď sa podrobne pozrieme na definíciu prevádzkovej hmotnosti. Základom udávaného čísla totiž je najnižšia pohotovostná hmotnosť.

Skôr než vyložene šokujúce zistenie tento prípad ukazuje jednoducho na to, čo všetko môže znamenať výbava naviac. Verzia kombi 2.0 TDCi (150 k) s automatom sa ponúka aj v základnej výbave Trend a zoznam príplatkových prvkov aj k výbave Titanium môže byť poriadne dlhý.

Vyhlásenie o nebezpečnom prevážaní by sme tiež brali s rezervou. Ford udáva prevádzková hmotnosť a maximálnu prípustnú hmotnosť. Vo videu spomínaných 729 kg, ktoré do auta môžete naložiť (pevne daný takýto údaj ale v tabuľkách nenájdete), predstavuje prostý rozdiel oboch čísel.

Maximálnu prípustnú hmotnosť zvyšujúca sa výbava samozrejme nezmení, takže potom také Mondeo odvezie menej, než koľko sľubujú tabuľky určené pre základné prevedenie.

Patrí sa doplniť, že nový Ford nie je zďaleka jediným prípadom. Sám švédsky magazín uvádza ako ďalší príklad Mercedes-Benz C 220 BlueTEC s karosériou kombi, ktorý na váhe ukázal o 245 kg viac, než čo sľubovali tabuľky.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY