vytisknout velikost písma Nový Ford Mondeo váži o 279 kg viac. Je to prekvapenie?

Nový Ford Mondeo váži o 279 kg viac. Je to prekvapenie?

Švédsky magazín Teknikens Värld vzal novú generáciu Fordu Mondeo v rámci testu na váhu a ako ukazuje video, výsledok bol nečakaný.

Prevádzková hmotnosť tohto automobilu má byť vo verzii 2.0 TDCi (150 k) s automatickou prevodovkou, karosériou kombi a výbavou Titanium 1601 kg. Meranie ale ukázalo, že nový Ford v tejto špecifikácii váži 1880 kg.

Že sú údaje od automobilky zavádzajúce, o tom niet pochýb, rovnako ako nemožno pochybovať, že nový Ford Mondeo nie je ľahké auto. Na druhú stranu zas to až tak prekvapivý údaj nie je, keď sa podrobne pozrieme na definíciu prevádzkovej hmotnosti. Základom udávaného čísla totiž je najnižšia pohotovostná hmotnosť.

Skôr než vyložene šokujúce zistenie tento prípad ukazuje jednoducho na to, čo všetko môže znamenať výbava naviac. Verzia kombi 2.0 TDCi (150 k) s automatom sa ponúka aj v základnej výbave Trend a zoznam príplatkových prvkov aj k výbave Titanium môže byť poriadne dlhý.

Vyhlásenie o nebezpečnom prevážaní by sme tiež brali s rezervou. Ford udáva prevádzková hmotnosť a maximálnu prípustnú hmotnosť. Vo videu spomínaných 729 kg, ktoré do auta môžete naložiť (pevne daný takýto údaj ale v tabuľkách nenájdete), predstavuje prostý rozdiel oboch čísel.

Maximálnu prípustnú hmotnosť zvyšujúca sa výbava samozrejme nezmení, takže potom také Mondeo odvezie menej, než koľko sľubujú tabuľky určené pre základné prevedenie.

Patrí sa doplniť, že nový Ford nie je zďaleka jediným prípadom. Sám švédsky magazín uvádza ako ďalší príklad Mercedes-Benz C 220 BlueTEC s karosériou kombi, ktorý na váhe ukázal o 245 kg viac, než čo sľubovali tabuľky.

BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák
Test Jaguar F-Pace S: Anglický rýchlik

Test Jaguar F-Pace S

Jaguar F-Pace S je zaujímavý predovšetkým spôsobom, akým dokáže kombinovať komfort a nadpriemerné jazdné zručnosti.

22. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY