vytisknout velikost písma Nový Ford Mondeo váži o 279 kg viac. Je to prekvapenie?

Nový Ford Mondeo váži o 279 kg viac. Je to prekvapenie?

Švédsky magazín Teknikens Värld vzal novú generáciu Fordu Mondeo v rámci testu na váhu a ako ukazuje video, výsledok bol nečakaný.

Prevádzková hmotnosť tohto automobilu má byť vo verzii 2.0 TDCi (150 k) s automatickou prevodovkou, karosériou kombi a výbavou Titanium 1601 kg. Meranie ale ukázalo, že nový Ford v tejto špecifikácii váži 1880 kg.

Že sú údaje od automobilky zavádzajúce, o tom niet pochýb, rovnako ako nemožno pochybovať, že nový Ford Mondeo nie je ľahké auto. Na druhú stranu zas to až tak prekvapivý údaj nie je, keď sa podrobne pozrieme na definíciu prevádzkovej hmotnosti. Základom udávaného čísla totiž je najnižšia pohotovostná hmotnosť.

Skôr než vyložene šokujúce zistenie tento prípad ukazuje jednoducho na to, čo všetko môže znamenať výbava naviac. Verzia kombi 2.0 TDCi (150 k) s automatom sa ponúka aj v základnej výbave Trend a zoznam príplatkových prvkov aj k výbave Titanium môže byť poriadne dlhý.

Vyhlásenie o nebezpečnom prevážaní by sme tiež brali s rezervou. Ford udáva prevádzková hmotnosť a maximálnu prípustnú hmotnosť. Vo videu spomínaných 729 kg, ktoré do auta môžete naložiť (pevne daný takýto údaj ale v tabuľkách nenájdete), predstavuje prostý rozdiel oboch čísel.

Maximálnu prípustnú hmotnosť zvyšujúca sa výbava samozrejme nezmení, takže potom také Mondeo odvezie menej, než koľko sľubujú tabuľky určené pre základné prevedenie.

Patrí sa doplniť, že nový Ford nie je zďaleka jediným prípadom. Sám švédsky magazín uvádza ako ďalší príklad Mercedes-Benz C 220 BlueTEC s karosériou kombi, ktorý na váhe ukázal o 245 kg viac, než čo sľubovali tabuľky.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY