vytisknout velikost písma Nový Ford Galaxy odhalený. Tretí rad vyklápa stlačením tlačidla

Nový Ford Galaxy odhalený. Tretí rad vyklápa stlačením tlačidla
Zoznam kapitol
  1. Nový Ford Galaxy, Video
  2. Nový Ford Galaxy: Fotogaléria

Nový S-Max dostal väčšieho súrodenca. Automobilka Ford dnes predstavila nové Galaxy, ktoré ponúkne podobnú techniku, ale ktoré bude zároveň praktickejšie. Oproti staršej variante je tá nová vnútri priestrannejšia a záujemcovia sa môžu tešiť na širokú paletu benzínových a naftových motorov vrátane dvakrát preplňovaného naftového dvojlitra.

Nastupujúca Galaxy ponúkne sedem plnohodnotných miest, pričom sa zväčšoval priestor pre hlavu v druhej a tretej rade sedadiel. Práve šieste a siedme miesto by malo byť silnou zbraňou novinky značky Ford, pretože tu údajne Galaxy ponúkne najviac miesta z konkurencie.

FordGalaxy2015_Titanium_01.jpgFordGalaxy2015_01.jpgFordGalaxy2015_05.jpgDesign celkom logicky nasleduje nový S-Max. Galaxy sľubuje priestranný interiér a až sedem plnohodnotných miest

V kufri nájdete navyše panel s tlačidlami, pomocou ktorých budete môcť ľahko sklopiť sedadlá tretej i druhej rady. V prípade tretieho radu potom možno sedadlá ajjednoduchým stlačením tlačidla postaviť. Ford bohužial v tlačovej správe veľa konkrétnych čísel nepovedal, takže sa budeme musieť tentokrát uspokojiť len s tým, že pod dnom kufra je ešte priehradka s objemom dvadsiatich litrov.

Nový Ford Galaxy sa bude ponúkať s dvojlitrovým štvorvalcom TDCi dostupným vo verziách s výkonom 88 kW (120 k), 110 kW (150 k) alebo 132 kW (180 k). Vrcholom potom bude dvakrát preplňovaný diesel s parametrami 154 kW (210 k) a 450 Nm. Záujemcovia o benzín môžu siahnuť po tisícpäťstovke EcoBoost (118 kW / 160 k) alebo dobre známom dvojlitri EcoBoost (176 kW / 240 k).

Galaxy tiež ponúkne mnoho rôznych elektronických pomocníkov na čele s inteligentným obmedzovačom rýchlosti, ktorý číta dopravné značky a podľa nich vám upravuje limit tak, aby ste vždy išli podľa zákona. Nechýba prednárazový systém, diódové svetlá, adaptívne riadenie, parkovací asistent, sledovanie mŕtveho uhla, stráženie jazdných pruhov a mnoho ďalšieho.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY