vytisknout velikost písma Nový Ford Focus sa predstaví o rok

Nová generácia Focusu sa predstaví budúci rok v januári. Schudne 50 kg a bude mať o 50 mm dlhší rázvor. Ponuka motorov má spočiatku kopírovať tú súčasnú.
Nový Ford Focus sa predstaví o rok

Súčasný Ford Focus pomaly smeruje ku koncu svojho životného cyklu. V januári 2018 by sa mal na autosalóne v Detroite predstaviť nástupca, teda už štvrtá generácia populárneho modelu. Rovnako ako v prípade tej súčasnej pôjde o globálny model, ale Ford stratégiu "One Ford" prehodnotí a vráti sa k väčšej diverzifikácii modelov pre jednotlivé trhy.

Požiadavky zákazníkov v Severnej Amerike, Indii, Číne a Európe sú predsa len stále dosť odlišné. Líšia sa aj zvyklosti ohľadom nastavenia podvozku a riadenia. Budúca generácia Fordu Focus tak síce bude mať zhodný technický základ a jednotnú päťdverovú karosériu, avšak nastavenie podvozku bude pre jednotlivé trhy úplne iné. Sedan i kombi údajne z ponuky zmizne.

Britský Autocar priniesol prvé špionážne snímky zamaskovaného prototypu a tiež informáciu, že nový Ford Focus bude mať o 50 mm dlhší rázvor a vďaka rekonštruovanej platforme C aj o 50 kg nižšiu hmotnosť.

Pod kapotou sa neodohrá žiadna revolúcia. V ponuke naďalej zostane litrový trojvalec EcoBoost s výkonmi 74, 92 a novo 103 kW (100, 125 a 140 k), štvorvalcová tisícpäťstovka EcoBoost a stále sa počíta s turbodieselmi. Neskôr ale dorazí mild-hybridný pohon a aj plne elektrická verzia. Na európskom trhu by sa mala štvrtá generácia Fordu Focus začať predávať až v roku 2019.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY