vytisknout velikost písma Nový Ford Focus RS možno dostane ešte extrémnejšiu verziu

V hre je údajne špeciál, ktorý by dorovnal dynamiku na úroveň Audi RS3. Pomôcť by mu k tomu mala nižšia hmotnosť aj dvojspojková prevodovka.
Nový Ford Focus RS možno dostane ešte extrémnejšiu verziu

Nový Ford Focus RS by sa mohol dočkať špeciálnej ostrej verzie s nižšou hmotnosťou, výraznejším športovým zameraním a ešte lepšími jazdnými výkonmi. S odkazom na zdroje z automobilky to píše britský Autocar.

Štandardné vyhotovenie nového Focusu RS sa zaradí k tým najrýchlejším ostrým hatchbackom. Vďaka štvorvalcu 2.3 EcoBoost naladenému na 257 kW a 440 Nm (krátkodobo až 470) zrýchli z nuly na 100 km/h za 4,7 s a rozbehne sa až na 266 km/h. Ford navyše sľubuje vyspelý pohon všetkých kolies s funkciou Launch Control a špeciálnym driftovacími režimom. Čo by teda mohla uvažovaná nová verzia ponúknuť navyše?

Predovšetkým zníženú hmotnosť, tvrdí Autocar. Vonkajšie diely karosérie z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami, hliníkové komponenty podvozku, okná z polykarbonátu a redukovaná akustická izolácia by mohli znížiť hmotnosť auta až o 100 kilogramov. (Zatiaľ však nevieme, z akého základu. Kompletné technické údaje nového Focusu RS Ford ešte nezverejnil.)

V hre je údajne aj inštalácia dvojspojkovej prevodovky PowerShift od Getrag a samosvorného diferenciálu na prednej náprave. Zvýšenie výkonu však očakávať nemožno, pretože potom by jednotku 2.3 EcoBoost vo Focuse RS už nešlo rozumne schladiť.

Dynamika takto vylepšeného Focusu RS by sa vyrovnala najrýchlejším nemeckým super-hatchbackom s pohonom všetkých kolies, ktoré sme zhodou okolností relatívne nedávno porovnávali na letisku.

Ak ostrý Focus RS niekedy v budúcnosti naozaj dorazí, určite bude stáť výrazne viac než nečakane priaznivo nacenenie základnej verzie. Je ale treba brať do úvahy, že hoci Autocar patrí ku skvele informovaným médiám, články o pripravovaných rýchlych novinkách Fordu sú pre britské publikum veľmi vďačná téma a zďaleka nie všetky špekulácie, s ktorými kedy Autocar prišiel, sa nakoniec aj potvrdili. Uvidíme.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY