vytisknout velikost písma Nový Ford Focus RS možno dostane ešte extrémnejšiu verziu

V hre je údajne špeciál, ktorý by dorovnal dynamiku na úroveň Audi RS3. Pomôcť by mu k tomu mala nižšia hmotnosť aj dvojspojková prevodovka.
Nový Ford Focus RS možno dostane ešte extrémnejšiu verziu

Nový Ford Focus RS by sa mohol dočkať špeciálnej ostrej verzie s nižšou hmotnosťou, výraznejším športovým zameraním a ešte lepšími jazdnými výkonmi. S odkazom na zdroje z automobilky to píše britský Autocar.

Štandardné vyhotovenie nového Focusu RS sa zaradí k tým najrýchlejším ostrým hatchbackom. Vďaka štvorvalcu 2.3 EcoBoost naladenému na 257 kW a 440 Nm (krátkodobo až 470) zrýchli z nuly na 100 km/h za 4,7 s a rozbehne sa až na 266 km/h. Ford navyše sľubuje vyspelý pohon všetkých kolies s funkciou Launch Control a špeciálnym driftovacími režimom. Čo by teda mohla uvažovaná nová verzia ponúknuť navyše?

Predovšetkým zníženú hmotnosť, tvrdí Autocar. Vonkajšie diely karosérie z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami, hliníkové komponenty podvozku, okná z polykarbonátu a redukovaná akustická izolácia by mohli znížiť hmotnosť auta až o 100 kilogramov. (Zatiaľ však nevieme, z akého základu. Kompletné technické údaje nového Focusu RS Ford ešte nezverejnil.)

V hre je údajne aj inštalácia dvojspojkovej prevodovky PowerShift od Getrag a samosvorného diferenciálu na prednej náprave. Zvýšenie výkonu však očakávať nemožno, pretože potom by jednotku 2.3 EcoBoost vo Focuse RS už nešlo rozumne schladiť.

Dynamika takto vylepšeného Focusu RS by sa vyrovnala najrýchlejším nemeckým super-hatchbackom s pohonom všetkých kolies, ktoré sme zhodou okolností relatívne nedávno porovnávali na letisku.

Ak ostrý Focus RS niekedy v budúcnosti naozaj dorazí, určite bude stáť výrazne viac než nečakane priaznivo nacenenie základnej verzie. Je ale treba brať do úvahy, že hoci Autocar patrí ku skvele informovaným médiám, články o pripravovaných rýchlych novinkách Fordu sú pre britské publikum veľmi vďačná téma a zďaleka nie všetky špekulácie, s ktorými kedy Autocar prišiel, sa nakoniec aj potvrdili. Uvidíme.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY