vytisknout velikost písma Nový Ford Focus RS možno dostane ešte extrémnejšiu verziu

V hre je údajne špeciál, ktorý by dorovnal dynamiku na úroveň Audi RS3. Pomôcť by mu k tomu mala nižšia hmotnosť aj dvojspojková prevodovka.
Nový Ford Focus RS možno dostane ešte extrémnejšiu verziu

Nový Ford Focus RS by sa mohol dočkať špeciálnej ostrej verzie s nižšou hmotnosťou, výraznejším športovým zameraním a ešte lepšími jazdnými výkonmi. S odkazom na zdroje z automobilky to píše britský Autocar.

Štandardné vyhotovenie nového Focusu RS sa zaradí k tým najrýchlejším ostrým hatchbackom. Vďaka štvorvalcu 2.3 EcoBoost naladenému na 257 kW a 440 Nm (krátkodobo až 470) zrýchli z nuly na 100 km/h za 4,7 s a rozbehne sa až na 266 km/h. Ford navyše sľubuje vyspelý pohon všetkých kolies s funkciou Launch Control a špeciálnym driftovacími režimom. Čo by teda mohla uvažovaná nová verzia ponúknuť navyše?

Predovšetkým zníženú hmotnosť, tvrdí Autocar. Vonkajšie diely karosérie z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami, hliníkové komponenty podvozku, okná z polykarbonátu a redukovaná akustická izolácia by mohli znížiť hmotnosť auta až o 100 kilogramov. (Zatiaľ však nevieme, z akého základu. Kompletné technické údaje nového Focusu RS Ford ešte nezverejnil.)

V hre je údajne aj inštalácia dvojspojkovej prevodovky PowerShift od Getrag a samosvorného diferenciálu na prednej náprave. Zvýšenie výkonu však očakávať nemožno, pretože potom by jednotku 2.3 EcoBoost vo Focuse RS už nešlo rozumne schladiť.

Dynamika takto vylepšeného Focusu RS by sa vyrovnala najrýchlejším nemeckým super-hatchbackom s pohonom všetkých kolies, ktoré sme zhodou okolností relatívne nedávno porovnávali na letisku.

Ak ostrý Focus RS niekedy v budúcnosti naozaj dorazí, určite bude stáť výrazne viac než nečakane priaznivo nacenenie základnej verzie. Je ale treba brať do úvahy, že hoci Autocar patrí ku skvele informovaným médiám, články o pripravovaných rýchlych novinkách Fordu sú pre britské publikum veľmi vďačná téma a zďaleka nie všetky špekulácie, s ktorými kedy Autocar prišiel, sa nakoniec aj potvrdili. Uvidíme.

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY