vytisknout velikost písma Nový Ford Focus RS možno dostane ešte extrémnejšiu verziu

V hre je údajne špeciál, ktorý by dorovnal dynamiku na úroveň Audi RS3. Pomôcť by mu k tomu mala nižšia hmotnosť aj dvojspojková prevodovka.
Nový Ford Focus RS možno dostane ešte extrémnejšiu verziu

Nový Ford Focus RS by sa mohol dočkať špeciálnej ostrej verzie s nižšou hmotnosťou, výraznejším športovým zameraním a ešte lepšími jazdnými výkonmi. S odkazom na zdroje z automobilky to píše britský Autocar.

Štandardné vyhotovenie nového Focusu RS sa zaradí k tým najrýchlejším ostrým hatchbackom. Vďaka štvorvalcu 2.3 EcoBoost naladenému na 257 kW a 440 Nm (krátkodobo až 470) zrýchli z nuly na 100 km/h za 4,7 s a rozbehne sa až na 266 km/h. Ford navyše sľubuje vyspelý pohon všetkých kolies s funkciou Launch Control a špeciálnym driftovacími režimom. Čo by teda mohla uvažovaná nová verzia ponúknuť navyše?

Predovšetkým zníženú hmotnosť, tvrdí Autocar. Vonkajšie diely karosérie z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami, hliníkové komponenty podvozku, okná z polykarbonátu a redukovaná akustická izolácia by mohli znížiť hmotnosť auta až o 100 kilogramov. (Zatiaľ však nevieme, z akého základu. Kompletné technické údaje nového Focusu RS Ford ešte nezverejnil.)

V hre je údajne aj inštalácia dvojspojkovej prevodovky PowerShift od Getrag a samosvorného diferenciálu na prednej náprave. Zvýšenie výkonu však očakávať nemožno, pretože potom by jednotku 2.3 EcoBoost vo Focuse RS už nešlo rozumne schladiť.

Dynamika takto vylepšeného Focusu RS by sa vyrovnala najrýchlejším nemeckým super-hatchbackom s pohonom všetkých kolies, ktoré sme zhodou okolností relatívne nedávno porovnávali na letisku.

Ak ostrý Focus RS niekedy v budúcnosti naozaj dorazí, určite bude stáť výrazne viac než nečakane priaznivo nacenenie základnej verzie. Je ale treba brať do úvahy, že hoci Autocar patrí ku skvele informovaným médiám, články o pripravovaných rýchlych novinkách Fordu sú pre britské publikum veľmi vďačná téma a zďaleka nie všetky špekulácie, s ktorými kedy Autocar prišiel, sa nakoniec aj potvrdili. Uvidíme.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY