vytisknout velikost písma Nový Ford Focus RS možno dostane ešte extrémnejšiu verziu

V hre je údajne špeciál, ktorý by dorovnal dynamiku na úroveň Audi RS3. Pomôcť by mu k tomu mala nižšia hmotnosť aj dvojspojková prevodovka.
Nový Ford Focus RS možno dostane ešte extrémnejšiu verziu

Nový Ford Focus RS by sa mohol dočkať špeciálnej ostrej verzie s nižšou hmotnosťou, výraznejším športovým zameraním a ešte lepšími jazdnými výkonmi. S odkazom na zdroje z automobilky to píše britský Autocar.

Štandardné vyhotovenie nového Focusu RS sa zaradí k tým najrýchlejším ostrým hatchbackom. Vďaka štvorvalcu 2.3 EcoBoost naladenému na 257 kW a 440 Nm (krátkodobo až 470) zrýchli z nuly na 100 km/h za 4,7 s a rozbehne sa až na 266 km/h. Ford navyše sľubuje vyspelý pohon všetkých kolies s funkciou Launch Control a špeciálnym driftovacími režimom. Čo by teda mohla uvažovaná nová verzia ponúknuť navyše?

Predovšetkým zníženú hmotnosť, tvrdí Autocar. Vonkajšie diely karosérie z plastu vystuženého uhlíkovými vláknami, hliníkové komponenty podvozku, okná z polykarbonátu a redukovaná akustická izolácia by mohli znížiť hmotnosť auta až o 100 kilogramov. (Zatiaľ však nevieme, z akého základu. Kompletné technické údaje nového Focusu RS Ford ešte nezverejnil.)

V hre je údajne aj inštalácia dvojspojkovej prevodovky PowerShift od Getrag a samosvorného diferenciálu na prednej náprave. Zvýšenie výkonu však očakávať nemožno, pretože potom by jednotku 2.3 EcoBoost vo Focuse RS už nešlo rozumne schladiť.

Dynamika takto vylepšeného Focusu RS by sa vyrovnala najrýchlejším nemeckým super-hatchbackom s pohonom všetkých kolies, ktoré sme zhodou okolností relatívne nedávno porovnávali na letisku.

Ak ostrý Focus RS niekedy v budúcnosti naozaj dorazí, určite bude stáť výrazne viac než nečakane priaznivo nacenenie základnej verzie. Je ale treba brať do úvahy, že hoci Autocar patrí ku skvele informovaným médiám, články o pripravovaných rýchlych novinkách Fordu sú pre britské publikum veľmi vďačná téma a zďaleka nie všetky špekulácie, s ktorými kedy Autocar prišiel, sa nakoniec aj potvrdili. Uvidíme.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY