vytisknout velikost písma Nový Ford Focus príde v januári. Nebude lacný, ani chudobný

Rozlúčte sa s lacnými verziami Fordu Focus. Nová generácia ponúkne len bohatú výbavu. Ford chce urobiť z Focusu prestížne a drahšie auto.
Nový Ford Focus príde v januári. Nebude lacný, ani chudobný

Na začiatku roka 2018 sa predstaví nová generácia Fordu Focus. Automobilka pravdepodobne ukáže novinku v januári alebo vo februári, v Európe by sme mohli zažiť výstavnú premiéru na autosalóne v Ženeve. Ford už pripravuje výrobu v nemeckom Saarlouis, zatiaľ čo pre Áziu a Severnú Ameriku sa bude Ford Focus vyrábať v Číne.

O novej generácii Fordu Focus vieme, že má dostať modifikovanú platformu a prvýkrát bude k dispozícii aj v oplastovanej verzii Active. Naďalej sa počíta s klasickým päťdverovým hatchbackom, ale vo hviezdach je variant kombi. Pre Focus sa však chystá jedna zásadná zmena. Model sa má posunúť do prestížnejšej časti trhu.

Ako to chce Ford dosiahnuť? V Európe nebude predávať chudobne vybavené základné verzie, takže Focus čaká podobná zmena ako novú Fiestu. Ford chce lacnejšie časti trhu prenechať iným modelom a z Focusu sa má stať síce menej predávaný, ale prestížnejší produkt s vyššími obchodnými maržami.

Nový Ford Focus tak bude mať bohatú základnú výbavu, ale automobilka si za taký model nechá logicky zaplatiť. Zabudnite teda na "holú" verziu s atmosférickou tisícšesťstovkou za 12-tisíc eur a nejaké drobné. Základnou motorizáciou bude litrový trojvalec, príde aj verzia ST, ktorá tiež dostane trojvalec (z Fiesty ST). Počíta sa aj s hybridnou verziou.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY