vytisknout velikost písma Nový Ford Fiesta ST pôjde len na dva valce. Má 200 koní

Nová generácia Fordu Fiesta prichádza opäť aj v športovej variante ST. Ford Fiesta ST 2017 je poháňaný úplne novým motorom 1.5 EcoBoost s výkonom 147 kW (200 koní). Jedná sa o radový trojvalec s vypínaním valcov pri čiastočnom zaťažení. Ďalšími novinkami sú prepínateľné jazdné režimy a klapka vo výfuku. Po novom bude na výber troj- aj päťdverová karoséria. Podrobnejšie údaje a jazdné výkony Ford zatiaľ nezverejnil
Nový Ford Fiesta ST pôjde len na dva valce. Má 200 koní

Krátko po odhalení novej generácie Fiesty prichádza Ford aj so športovým modelom Fiesta ST. Jeho koncepcia aj dizajn úzko nadväzujú na doterajší model. Pod kapotou sa však odohrala významná zmena.

Namiesto jednotky 1.6 EcoBoost totiž najnovší Ford Fiesta ST dostal motor 1.5 EcoBoost. Nejedná sa ale o rovnomenný štvorvalec, používaný v mnohých existujúcich modeloch značky. Je to celkom nový motor, ktorý má len tri valce. A chvíľami len dva. Ford ho totiž osadil technológiou vypínania valcov je pri čiastočnom zaťažení. Sľubuje však, že pripájanie a odpájanie bude pre vodiča úplne nepostrehnuteľné. Údajne trvá len 14 ms.

Ford Fiesta ST s motorom 1.5 EcoBoost sľubuje výkon 147 kW a krútiaci moment 290 Nm. Zrýchlenie 0-100 km/h by sa malo odohrať za 6,7 ​​sekundy. Podrobnejšie parametre výrobca zatiaľ nezverejnil. Vieme ale, že nová Fiesta ST bude mať klapku vo výfuku aj "elektronické vylepšovanie zvuku", zrejme z reproduktorov (to ale tlačová správa neupresňuje). Podobne ako v Mustangu, Focusu RS alebo Fordu GT dostanú vodiči "na hranie" prepínateľné jazdné režimy: Normal, Sport a Track. V závislosti na zvolenom režime sa zmení odozva motora aj riadenie, zvuk v kabíne aj zvonku a tiež miera benevolentnosti elektronického stabilizačného systému. Ten bude mimochodom možné aj úplne vypnúť.

Športový podvozok bude doplnený systémom TVC, ktorý v zákrute pribrzďuje vnútorné predné koleso a tým posiela hnaciu silu na vonkajšiu stranu. Výsledkom je potlačenie nedotáčavosti a účinnejší prenos výkonu na výjazde zo zatáčky.

Na prvých fotkách interiéru vidíme volant so sploštenou spodnou časťou venca, športové sedadlá Recaro alebo vystrčený displej na spôsob tabletu, ktorý má nová Fiesta aj v iných verziách.

Ak vás doterajšia Fiesta ST odrádzala nepraktickou trojdverovou karosériou, máme pre vás dobrú správu. Po novom bude v ponuke aj "pädverovka", ktorú doteraz Ford ponúkal len americkým zákazníkom.

Prvá Fiesta ST prišla v roku 2005 ako športová verzia piatej generácie Fiesty. Mala atmosférický motor 2,0 l s výkonom 110 kW. Nástupnícky model z roku 2013 už dostal preplňovaný EcoBoost 1,6 l, naladený na 134 kW. Vlani sa objavila aj verzia ST200 s výkonom 147 kW (200 k), ktorá sa u nás ale nepredáva.

Výstavná premiéra čaká novú Fiestu ST na marcovom autosalóne v Ženeve.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY