vytisknout velikost písma Nový Ford F-150 Raptor má byť najtvrdší Ford v ponuke

Nový Ford F-150 Raptor má byť najtvrdší Ford v ponuke

Ford si pre tohtoročný Detroit pripravil okrem konceptu GT ešte jednu zaujímavú novinku, ku ktorej sme sa zatiaľ nedostali. Svetu sa predstavila nová generácia modelu F-150 Raptor. Automobilka ju prezentuje ako najinteligentnejší, najschopnejší a najdrsnejší pick-up.

Základom je prirodzene nová generácia Fordu F-150. Raptor však dostal mnoho úprav začínajúcich už od rámu, ktorý je najodolnejší v ponuke pre F-150. Nešetrilo sa ale ani s hliníkovými zliatinami, takže je výsledok o viac ako 227 kg ľahší ako odstupujúci Raptor. K zníženiu hmotnosti ale pomohol aj menší motor. Namiesto pôvodného osemvalca s objemom 6,2 litra prišiel preplňovaný EcoBoost.

Ten má objem 3,5 litra, automobilka ale v tlačovej správe nespresnila jeho parametre. Iba spomína, že novinka ponúkne viac než končiaci osemvalec. Ten disponuje výkonom 305 kW (415 k) a krútiacim momentom 588 Nm. Skorší šesťstupňový automat bol navyše nahradený novou desaťstupňovou automatickou prevodovkou.

Nová generácia dostala tiež vylepšený podvozok. Štandardom je prirodzene pohon všetkých kolies, terénne sedemnásťpalcové pneumatiky a tlmiče Fox Racing. Tie sú väčšie než predtým, pričom kolesá majú aj väčší zdvih.
Vodič si potom môže jazdu v rôznych podmienkach uľahčiť výberom vhodného jazdného režimu, ktorý zmení správanie motora, prevodovky, stabilizácia, kontroly trakcie a ABS. K dispozícii sú režimy Normal, Street (jazda po ceste), Weather (dážď, ľad, sneh), Mud and Sand, Baja (pre vysokú rýchlosť na púšti) a Rock.

Čo sa samotného dizajnu týka, ten ťažko mohol byť drsnejší. Raptor môže mať vo svojej výbave navyše napríklad diódové svetlá a prvýkrát aj dve koncovky výfuku.

raptor_01.jpgraptor_02.jpgraptor_03.jpgraptor_04.jpgraptor_05.jpgraptor_06.jpgraptor_07.jpgraptor_08.jpgraptor_09.jpgraptor_10.jpgraptor_11.jpgraptor_12.jpgraptor_13.jpgraptor_14.jpgraptor_15.jpgraptor_16.jpgraptor_17.jpg

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY