vytisknout velikost písma Nový Ford F-150 Raptor má byť najtvrdší Ford v ponuke

Nový Ford F-150 Raptor má byť najtvrdší Ford v ponuke

Ford si pre tohtoročný Detroit pripravil okrem konceptu GT ešte jednu zaujímavú novinku, ku ktorej sme sa zatiaľ nedostali. Svetu sa predstavila nová generácia modelu F-150 Raptor. Automobilka ju prezentuje ako najinteligentnejší, najschopnejší a najdrsnejší pick-up.

Základom je prirodzene nová generácia Fordu F-150. Raptor však dostal mnoho úprav začínajúcich už od rámu, ktorý je najodolnejší v ponuke pre F-150. Nešetrilo sa ale ani s hliníkovými zliatinami, takže je výsledok o viac ako 227 kg ľahší ako odstupujúci Raptor. K zníženiu hmotnosti ale pomohol aj menší motor. Namiesto pôvodného osemvalca s objemom 6,2 litra prišiel preplňovaný EcoBoost.

Ten má objem 3,5 litra, automobilka ale v tlačovej správe nespresnila jeho parametre. Iba spomína, že novinka ponúkne viac než končiaci osemvalec. Ten disponuje výkonom 305 kW (415 k) a krútiacim momentom 588 Nm. Skorší šesťstupňový automat bol navyše nahradený novou desaťstupňovou automatickou prevodovkou.

Nová generácia dostala tiež vylepšený podvozok. Štandardom je prirodzene pohon všetkých kolies, terénne sedemnásťpalcové pneumatiky a tlmiče Fox Racing. Tie sú väčšie než predtým, pričom kolesá majú aj väčší zdvih.
Vodič si potom môže jazdu v rôznych podmienkach uľahčiť výberom vhodného jazdného režimu, ktorý zmení správanie motora, prevodovky, stabilizácia, kontroly trakcie a ABS. K dispozícii sú režimy Normal, Street (jazda po ceste), Weather (dážď, ľad, sneh), Mud and Sand, Baja (pre vysokú rýchlosť na púšti) a Rock.

Čo sa samotného dizajnu týka, ten ťažko mohol byť drsnejší. Raptor môže mať vo svojej výbave navyše napríklad diódové svetlá a prvýkrát aj dve koncovky výfuku.

raptor_01.jpgraptor_02.jpgraptor_03.jpgraptor_04.jpgraptor_05.jpgraptor_06.jpgraptor_07.jpgraptor_08.jpgraptor_09.jpgraptor_10.jpgraptor_11.jpgraptor_12.jpgraptor_13.jpgraptor_14.jpgraptor_15.jpgraptor_16.jpgraptor_17.jpg

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY