vytisknout velikost písma Nový Ford F-150 Raptor má byť najtvrdší Ford v ponuke

Nový Ford F-150 Raptor má byť najtvrdší Ford v ponuke

Ford si pre tohtoročný Detroit pripravil okrem konceptu GT ešte jednu zaujímavú novinku, ku ktorej sme sa zatiaľ nedostali. Svetu sa predstavila nová generácia modelu F-150 Raptor. Automobilka ju prezentuje ako najinteligentnejší, najschopnejší a najdrsnejší pick-up.

Základom je prirodzene nová generácia Fordu F-150. Raptor však dostal mnoho úprav začínajúcich už od rámu, ktorý je najodolnejší v ponuke pre F-150. Nešetrilo sa ale ani s hliníkovými zliatinami, takže je výsledok o viac ako 227 kg ľahší ako odstupujúci Raptor. K zníženiu hmotnosti ale pomohol aj menší motor. Namiesto pôvodného osemvalca s objemom 6,2 litra prišiel preplňovaný EcoBoost.

Ten má objem 3,5 litra, automobilka ale v tlačovej správe nespresnila jeho parametre. Iba spomína, že novinka ponúkne viac než končiaci osemvalec. Ten disponuje výkonom 305 kW (415 k) a krútiacim momentom 588 Nm. Skorší šesťstupňový automat bol navyše nahradený novou desaťstupňovou automatickou prevodovkou.

Nová generácia dostala tiež vylepšený podvozok. Štandardom je prirodzene pohon všetkých kolies, terénne sedemnásťpalcové pneumatiky a tlmiče Fox Racing. Tie sú väčšie než predtým, pričom kolesá majú aj väčší zdvih.
Vodič si potom môže jazdu v rôznych podmienkach uľahčiť výberom vhodného jazdného režimu, ktorý zmení správanie motora, prevodovky, stabilizácia, kontroly trakcie a ABS. K dispozícii sú režimy Normal, Street (jazda po ceste), Weather (dážď, ľad, sneh), Mud and Sand, Baja (pre vysokú rýchlosť na púšti) a Rock.

Čo sa samotného dizajnu týka, ten ťažko mohol byť drsnejší. Raptor môže mať vo svojej výbave navyše napríklad diódové svetlá a prvýkrát aj dve koncovky výfuku.

raptor_01.jpgraptor_02.jpgraptor_03.jpgraptor_04.jpgraptor_05.jpgraptor_06.jpgraptor_07.jpgraptor_08.jpgraptor_09.jpgraptor_10.jpgraptor_11.jpgraptor_12.jpgraptor_13.jpgraptor_14.jpgraptor_15.jpgraptor_16.jpgraptor_17.jpg

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY