vytisknout velikost písma Nový Ford F-150 Raptor má byť najtvrdší Ford v ponuke

Nový Ford F-150 Raptor má byť najtvrdší Ford v ponuke

Ford si pre tohtoročný Detroit pripravil okrem konceptu GT ešte jednu zaujímavú novinku, ku ktorej sme sa zatiaľ nedostali. Svetu sa predstavila nová generácia modelu F-150 Raptor. Automobilka ju prezentuje ako najinteligentnejší, najschopnejší a najdrsnejší pick-up.

Základom je prirodzene nová generácia Fordu F-150. Raptor však dostal mnoho úprav začínajúcich už od rámu, ktorý je najodolnejší v ponuke pre F-150. Nešetrilo sa ale ani s hliníkovými zliatinami, takže je výsledok o viac ako 227 kg ľahší ako odstupujúci Raptor. K zníženiu hmotnosti ale pomohol aj menší motor. Namiesto pôvodného osemvalca s objemom 6,2 litra prišiel preplňovaný EcoBoost.

Ten má objem 3,5 litra, automobilka ale v tlačovej správe nespresnila jeho parametre. Iba spomína, že novinka ponúkne viac než končiaci osemvalec. Ten disponuje výkonom 305 kW (415 k) a krútiacim momentom 588 Nm. Skorší šesťstupňový automat bol navyše nahradený novou desaťstupňovou automatickou prevodovkou.

Nová generácia dostala tiež vylepšený podvozok. Štandardom je prirodzene pohon všetkých kolies, terénne sedemnásťpalcové pneumatiky a tlmiče Fox Racing. Tie sú väčšie než predtým, pričom kolesá majú aj väčší zdvih.
Vodič si potom môže jazdu v rôznych podmienkach uľahčiť výberom vhodného jazdného režimu, ktorý zmení správanie motora, prevodovky, stabilizácia, kontroly trakcie a ABS. K dispozícii sú režimy Normal, Street (jazda po ceste), Weather (dážď, ľad, sneh), Mud and Sand, Baja (pre vysokú rýchlosť na púšti) a Rock.

Čo sa samotného dizajnu týka, ten ťažko mohol byť drsnejší. Raptor môže mať vo svojej výbave navyše napríklad diódové svetlá a prvýkrát aj dve koncovky výfuku.

raptor_01.jpgraptor_02.jpgraptor_03.jpgraptor_04.jpgraptor_05.jpgraptor_06.jpgraptor_07.jpgraptor_08.jpgraptor_09.jpgraptor_10.jpgraptor_11.jpgraptor_12.jpgraptor_13.jpgraptor_14.jpgraptor_15.jpgraptor_16.jpgraptor_17.jpg

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY