vytisknout velikost písma Nový Ford F-150 Raptor má byť najtvrdší Ford v ponuke

Nový Ford F-150 Raptor má byť najtvrdší Ford v ponuke

Ford si pre tohtoročný Detroit pripravil okrem konceptu GT ešte jednu zaujímavú novinku, ku ktorej sme sa zatiaľ nedostali. Svetu sa predstavila nová generácia modelu F-150 Raptor. Automobilka ju prezentuje ako najinteligentnejší, najschopnejší a najdrsnejší pick-up.

Základom je prirodzene nová generácia Fordu F-150. Raptor však dostal mnoho úprav začínajúcich už od rámu, ktorý je najodolnejší v ponuke pre F-150. Nešetrilo sa ale ani s hliníkovými zliatinami, takže je výsledok o viac ako 227 kg ľahší ako odstupujúci Raptor. K zníženiu hmotnosti ale pomohol aj menší motor. Namiesto pôvodného osemvalca s objemom 6,2 litra prišiel preplňovaný EcoBoost.

Ten má objem 3,5 litra, automobilka ale v tlačovej správe nespresnila jeho parametre. Iba spomína, že novinka ponúkne viac než končiaci osemvalec. Ten disponuje výkonom 305 kW (415 k) a krútiacim momentom 588 Nm. Skorší šesťstupňový automat bol navyše nahradený novou desaťstupňovou automatickou prevodovkou.

Nová generácia dostala tiež vylepšený podvozok. Štandardom je prirodzene pohon všetkých kolies, terénne sedemnásťpalcové pneumatiky a tlmiče Fox Racing. Tie sú väčšie než predtým, pričom kolesá majú aj väčší zdvih.
Vodič si potom môže jazdu v rôznych podmienkach uľahčiť výberom vhodného jazdného režimu, ktorý zmení správanie motora, prevodovky, stabilizácia, kontroly trakcie a ABS. K dispozícii sú režimy Normal, Street (jazda po ceste), Weather (dážď, ľad, sneh), Mud and Sand, Baja (pre vysokú rýchlosť na púšti) a Rock.

Čo sa samotného dizajnu týka, ten ťažko mohol byť drsnejší. Raptor môže mať vo svojej výbave navyše napríklad diódové svetlá a prvýkrát aj dve koncovky výfuku.

raptor_01.jpgraptor_02.jpgraptor_03.jpgraptor_04.jpgraptor_05.jpgraptor_06.jpgraptor_07.jpgraptor_08.jpgraptor_09.jpgraptor_10.jpgraptor_11.jpgraptor_12.jpgraptor_13.jpgraptor_14.jpgraptor_15.jpgraptor_16.jpgraptor_17.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY