vytisknout velikost písma Nový Fiat Tipo Kombi dorazil na slovenský trh. Čím chce zaujať?

Fiat Tipo Kombi je v poradí už tretie prevedenie tohto modelu. Talianske kombi ponúkne batožinový priestor s objemom 550 litrov. K dispozícii sú tri zážihové a dva vznetové motory. Prípadní záujemcovia môžu siahnuť aj po verzii spaľujúcej LPG.
Nový Fiat Tipo Kombi dorazil na slovenský trh. Čím chce zaujať?

Nový Fiat Tipo Kombi dorazil na slovenský trh. Po karosérii sedan a hatchback ide o už tretie prevedenie tohto modelu. Záujemcovia sa môžu tešiť na pomerne priestranný a praktický automobil, ktorý bude vsádzať predovšetkým na zaujímavú obstarávaciu cenu. Talianska novinka štartuje čiastkou zhruba 12-tisíc eur.

Najpraktickejší variant aktuálnej generácie modelu Tipo meria na dĺžku 4571 mm, široký je 1792 mm a disponuje karosériou vysokou 1514 mm. Rázvor náprav dosahuje hodnoty 2638 mm. V nabitej konkurencii kombíkov nižšej strednej triedy sa Tipo radí svojou dĺžkou na úroveň Volkswagenu Golf Variant alebo Toyoty Auris Touring Sports. Obaja spomenutí súperi sú ale nepatrne kratší. Naopak napríklad taký Peugeot 308 SW je o 14 mm dlhší. Šírkou karosérie patrí Tipo Kombi do priemeru triedy, naopak na výšku ho len tak niekto neprekoná.

DSC1153.jpgDSC1182.jpg

Ak ide o dizajn, je nutné uznať, že nové Tipo vyzerá veľmi dobre aj ako kombík. Záujemcovia dostanú na výber osem odtieňov karosérie a kolesá s veľkosťou až sedemnásť palcov. Liate disky však obsahuje len najvyššiu výbava Lounge. V nižších výbavách sú zliatinové kolesá dostupné za rozumný príplatok.

Interiér je naozaj priestorný

Fiat prezentuje nové Tipo Kombi ako auto, ktoré vám dá za relatívne málo peňazí takzvane veľa muziky. O priestore to rozhodne platí, aj keď sa tri dospelé osoby sediace vzadu úplne komfortne cítiť nebudú. Po stránke pozdĺžneho priestoru a priestoru pre hlavu však toto Tipo nesklame. A to ani vtedy, ak máte okolo 190 cm.

Namerané hodnoty týkajúce sa interiéru nájdete nižšie v tabuľke:

Priestor pre cestujúcich (cm) Fiat Tipo Kombi
Šírka v úrovni lakťov vpredu 148
Šírka v úrovni lakťov vzadu 150
Priestor pre hlavu vpredu max. 100
Priestor pre hlavu vzadu 95
Dĺžka sedáku vpredu 50
Výška operadla vpredu 63
Dĺžka sedáku vzadu 47
Výška operadla vzadu 63
Šírka prostredného sedáku vzadu 25
Priestor pre nohy vzadu za 190cm vodičom 18

Základný objem batožinového priestoru 550 litrov nevyzerá v tabuľkách kto vie ako, ale ťažko ho môžeme označiť za nedostatočný. Tipo Kombi navyše ponúkne dvojitú podlahu, čo sa niekedy hodí.

Priestor pre batožinu (cm) Fiat Tipo Kombi
Šírka medzi bočnicami 101
Maximální šírka 135
Výška po plato (podlaha v hornej/spodnej polohe) 46/57
Dĺžka ložnej plochy 97
Základný objem batožinového priestoru 550 l

Medzi kombi nižšej strednej triedy nájdeme ešte priestrannejšieho zástupcu, lenže tí sú drahšie. Čo sa priestoru týka, Tipo Kombi má naozaj čo ponúknuť.

Prvých pár kilometrov s vrcholným dieselom

Počas predstavenia Fiatu Tipo Kombi sme krátko vyskúšali vrcholnú motorizáciu 1.6 Multijet vo výbave Lounge s manuálnou prevodovkou. V cenníku je drahšia iba verzia s automatom. Maximálny výkon tohto vznetového štvorvalca je 88 kW (120 k), krútiaci moment vrcholí hodnotou 320 Nm. Vďaka relatívne nízkej hmotnosti (Tipo Kombi v tejto verzii neváži ani 1400 kg) stačia parametre motora k akcelerácii z nuly na 100 km/h za 10,1 s, respektíve na maximálnu rýchlosť 200 km/h.

DSC1174.jpg

Prvá krátka jazda toho príliš nepovedala, počkať si musíme na klasický test, napriek tomu môžeme pár dojmov ponúknuť. Motor je trochu hlučnejší, ale dynamicky vodič nebude nešťastní. Posilňovač riadenia si môžete prepnúť do režimu City, ako to poznáme z podstatne starších modelov tejto značky. Informácie od predných kolies potom nedostanete žiadne, ale pri pomalom posúvaní mestskou prevádzkou alebo pri parkovaní to je celkom príjemné.

Podvozok ako taký (vzadu nájdeme klasickú jednoduchú nápravu) je pomerne komfortný, Tipo by si ale zaslúžilo lepšie odhlučnenie. V interiéri je až príliš počuť napríklad odstrekujúcu vodu od kolies alebo sebemenšiu nerovnosť. Tipo ponúkne aj niekoľko užitočných asistentov. Napríklad adaptívny tempomat pracujúci v rýchlostiach 30 až 160 km/h, nechýba ani prednárazový systém schopný samočinného brzdenia v rozsahu 7 až 200 km/h.

1.4 T-Jet 1.4 1.4 T-Jet LPG 1.6 E-TorQ 1.6 MJT 1.3 MJT
Zdvihový objem valcov (cm3): 1368 1368 1368 1598 1598 1248
Najvyšší výkon (kW/min-1): 88/5000 70/6000 88/5000 81/5500 88/3750 70/3750
Najvyšší krútiaci moment (Nm/min-1): 215/2500 127/4500 215/2500 152/4500 320/1750 200/1500
Prevodovka 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna 6-stupňová manuálna 6-stupňová automatická 6-stupňová manuálna/automatická 5-stupňová manuálna
Akcelerácia 0-100 km/h (s): 9,8 12,3 10,3 11,7 10,1 12,3
Najvyššia rýchlosť (km/h): 200 185 200 192 200 180
Spotreba paliva kombinovaná (l/100 km): 6,0 5,7 11,4 6,3 3,7 3,7

Celkovo nové Tipo Kombi nejazdí zle, nízku obstarávaciu cenu ale spoznáte napríklad na použitých materiáloch alebo spracovanie.

Za 12-tisíc eur

Najdostupnejšie Tipo Kombi kúpite za 12 199 eur, čo je cena vskutku zaujímavá (kompletný cenník nájdete tu). Napríklad Golf Variant štartuje čiastkou 16-tisíc eur, na Leon ST a nový Mégane Grandtour budete potrebovať minimálne 14-tisíc eur a napríklad taká Astra Sports Tourer vyjde najmenej na 13-tisíc eur. Základná výbava pritom nie je vôbec chudobná.

DSC1154.jpgDSC1157.jpgDSC1165.jpg

DSC1181.jpg

Zákazníci dostanú aj v prípade najnižšej úrovne označenej jednoducho ako Tipo centrálne zamykanie, elektricky ovládané spätné zrkadlá, manuálnu klimatizáciu alebo elektricky ovládané predné a zadné okná. Vyššie výbavy Plus a Lounge pridajú napríklad kožou potiahnutý volant, hmlové svetlá, automatickú klimatizáciu, tempomat a lepší multimediálny systém. Adaptívny tempomat a systém núdzového brzdenia je za príplatok vždy, nejedná sa však o nič zásadné. Paket Inteligent Safety, ktorý tieto prvky obsahuje, stojí len 300 eur.

Nový Fiat Tipo Kombi nie je najlepšie auto vo svojom segmente, svojich zákazníkov si napriek tomu nájde. Dôvod je prostý. Ide o relatívne lacný automobil disponujúci veľmi priestranným interiérom a veľmi slušnou výbavou. Ako je známe, táto kombinácia sa zákazníkom páči.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY